Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
"Tősgyökeres balatoniként és régi vitorlázóként igazán nagy megtiszteltetés ért tegnapelőtt este Budapesten, amikor a Magyar Vitorlás Szövetség tiszteletbeli elnökének választottak. Ezúton is köszönöm szépen a megtisztelő felkérést dr. Kollár Lajos elnök úrnak, és a kitüntető bizalmat a Magyar Vitorlás Szövetség elnökségének." - nyilatkozta Witzmann Mihály siófoki országgyűlési képviselő.
A Magyar Vitorlás Szövetség jogelődje 1929-ben alakult meg, majd a második világháború utáni helyzetben a vitorlás sport fejlődése sajnos megakadt Magyarországon. A sportág a diktatúra évei alatt megtűrtté vált, a fejlődéshez segítséget nem kapott.
1948-ban a vitorlás szövetséget feloszlatták, és új vezetőkkel csak Országos Társadalmi Vitorlás Szövetség néven működhetett, majd 1957-ben, Magyar Vitorlás szövetség néven ismét megalakult.
Az újonnan megválasztott tiszteletbeli elnök elmondta: „Ma az MVSZ-nek több mit száz tagegyesülete és közel négyezer tagja van. Magyarország tavain a vitorlásegyesületek évente több mint kétszáz vitorlás versenyt rendeznek. A Vitorlás Szövetség 11 versenyt szervez az idei évben. Május 7-én kerül sor a Vitorlabontó Ünnepségre és Évadnyitó Vitorlás versenyre, amelynek Balatonfüred ad otthont, vagy példaként említhetném a nagy hagyományokra visszatekintő Kék Szalag tókerülő versenyt is. Az idei év kuriózuma a Balatoni Hajózás 170. évfordulója alkalmából megrendezésre kerülő Nemzeti Regatta lesz, amelyre június 11-én kerül sor Siófokon. Ezen a fesztiválon a résztvevők azonos hajókkal vehetnek részt, ahol is egy amatőr pályaversenyen mérettethetik meg magukat. Ez a fesztivál egy szimbolikus verseny lesz, amely a vitorlázást, a Balatont, a turizmust népszerűsítve, a nemzeti összetartozást is hivatott erősíteni, hiszen a versenyre bármelyik magyarországi település nevezhet.”
A feladatokról szólva Witzmann Mihály kiemelte:
„Ahogy megválasztásomkor, a Magyar Sport Házában megtartott eseményen is elmondtam, a jövőben is minden tőlem telhetőt el fogok követni a turizmus, a Balaton és természetesen a vitorlázás, illetve a vízisportok fejlesztése érdekében. Célom, hogy ezt a gyönyörű sportágat minél többen megismerhessék, és a fiatal tehetségek révén újabb magyar sportsikerek születhessenek. Hogy pontosan a feladatom mivel jár, ezt nyilván majd az idő fogja eldönteni, de az országos elnökség arra kért fel, hogy országgyűlési képviselőként, balatoni, közéleti szereplőként a kapcsolattartásban az állami szervekkel, hivatalokkal, önkormányzatokkal és a kormányzattal, valamint protokolláris, reprezentatív feladatokban legyek a segítségükre. Emellett természetesen fontos a lobbi tevékenység is, amely a sportág támogatására, fejlesztések megvalósítására és a tehetségek felkutatására irányul. Ha már fejlesztés, akkor érdemes megemlíteni, hogy most indult útjára egy GINOP 7-es turisztikai pályázat, amelynek keretében az MVSZ 800 millió forint értékben kíván az utánpótlásra, eszközbeszerzésre, telephelyfejlesztésre áldozni.”
Sokszor szóba kerül, hogy szükséges-e, illetve lehet-e egyáltalán még a Balatonra további vitorlásokat hozni?
„Nyugat-Európában a tavak felületéhez viszonyított vitorlás szám jóval magasabb, mint a Balaton esetében, tehát azt gondolom, hogy fejlődésre és további bővülésre még van lehetőség, de mindezt úgy lehet csak megvalósítani, hogy a többi szabadidős tevékenység kárára ne menjen.Ennek kapcsán is érdemes leszögezni, hogy akkor, amikor balatoni szezonhosszabbításról beszélünk, tudomásul kell venni, hogy a nyári szünet kezdete és vége döntő módon meghatározza a vendégforgalmat. Így tehát hosszabbítás helyett talán célszerűbb lenne új szezonok –őszi és tavaszi - bevezetéséről gondolkodni, új vendégkörrel. Ezen szezonok esetében például az aktív turizmusra, vitorlázásra, sporthorgászatra, kerékpáros turizmusra lehetne fókuszálni, amelyben még rengeteg kihasználatlan lehetőség rejlik.”
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.