Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A kormány minden eddiginél több forrást mozgósít három kiemelt turisztikai térség, Sopron és környéke, a Felső-Tisza vidéke, valamint a Balaton fejlesztésére 2020-ig. A tavaly év végén megszületett kormánydöntés a Magyar Tengernél megvalósuló beruházásokhoz mintegy 367 milliárd forint támogatást biztosít, ennek közel harmadát a közlekedési infrastruktúra korszerűsítésére fordítják.
- A dél-balatoni vasútvonal korszerűsítésének első szakasza, a Lepsény-Szántód-Kőrőshegy vonal már befejeződött. Jelenleg Szántód-Kőrőshegy és Balatonszentgyörgy között zajlik a második ütem. A fejlesztés eredményeként nemcsak a helyi lakosok, hanem az ide látogató turisták utazása lesz kényelmesebb, a menetrend a főváros és Keszthely között jelentősen csökkeni fog. A projekt keretében a Kaposvár és Pécs irányából közlekedők kiszolgálása érdekében korszerűsítjük a Fonyód-Kaposvár vasútvonalat, itt a jelenlegi 80 perces menetidő 50 percre fog csökkeni. Sorra épülnek át a Balaton környékének vasútállomásai mind a déli, mind az északi parton közel 4 milliárd forintot fordít a kormány uniós és hazai támogatásokból vasútállomások korszerűsítésére. Fontos a Balatont érintő vasúti projekt az észak-balatoni vasútvonal villamosításának és korszerűsítésének megkezdése. Első lépésben a Szabadbattyán-Aszófő vasútvonal korszerűsítése történik meg – beszélt a vasútfejlesztésekről Dr. Mosóczi László.
A közutak tekintetében az egyik legfontosabb az M7-es autópálya és a 710-es számú út csomópontjának kiépítése, így közvetlen autópálya kapcsolat lesz a Balatonhoz – emelte ki a helyettes államtitkár, hozzátette, bár nem szerepel a kiemelt turisztikai térségfejlesztést szolgáló kormányhatározat projektjei közt, mégis kiemelten fontos az R65-ös gyorsút kiépítése Fonyód és Kaposvár közt, valamint az R76-os Zalaegerszeg elérését lehetővé tevő gyorsút, mely a Sármelléki repülőteret is ki fogja szolgálni.
A többször hivatkozott kormányhatározat nem közlekedésfejlesztési, hanem turisztikai uniós forrásokból finanszírozza a kerékpárutak, valamint a hajózás fejlesztését.
- A következő években összesen mintegy 330 kilométeren újul meg a Budapest-Balaton kerékpárút, valamint kis-balatoni bekötéssel a Balaton bringakör. A Balatoni Hajózási Zrt. 2,1 milliárd forintot fordíthat 22 kikötőjének fejlesztésére, és 4,9 milliárd forintot a hajópark korszerűsítésére. A tervek közt szerepel, hogy 5,6 milliárd forintot különít el a kormány a Badacsony-Fonyód kompjárat kiépítésére. A Bahart saját forrásból több mint fél milliárd forintot költ a hajópark és a kikötők korszerűsítésére. A Társaság tervei közt a kormányzati támogatásoknak köszönhetően három nagyhajó, és tíz gyorshajó vásárlása is szerepel – mondta el Dr. Mosóczi László.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.