Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
„Mindent el kell követni a lokalitás ellen és rávenni a szállásadókat, szolgáltatókat, hogy régióban gondolkozva ajánlják, reklámozzák egymás kínálatát is a Balatonnál” – mondta Gajda Tibor, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese a balatonlellei BL YachtClubban közelmúltban megtartott konzíliumon. Kifejtette, előbb meg kell határozni mi is a konkrét cél. Szerinte már most is vannak jó kezdeményezések, akad szép kínálat, és jóval nagyobb potenciál rejlik a térségben.
Áttörés a balatoni termékek összekapcsolása
Beszélt arról is, hogy sikerült 55 strandot felújítani 2 milliárd forintból, de ennél is büszkébb az MTÜ arra, hogy a támogatást elnyerő önkormányzati fenntartású strandoknál kötelező lesz megvalósítani, a szálláshelyadók is értékesíthessenek strandjegyeket jutalék fejben. „Ez a legnagyobb áttörés, a balatoni termékek összekapcsolása!” – fogalmazott a vezérigazgató-helyettes, aki úgy látja, hogy a szálláshelyek a mai gyakorlat szerint igyekeznek bent tartani a vendégeket a saját fenségterületükön, amin változtatni kell, régiós programokat, attrakciókat ajánlva. Ennek szellemében kívánják a gasztro- és borturizmus számára jövőre hozzáférhetővé váló jelentős forrást is felosztani. Az a borász számíthat támogatásra, aki vállalja, hogy legalább még egy borászat termékeit kínálja a polcain és egész évben nyitva tart – mondta.
“Egységesen kell kezelni az üdülőrégió kínálatát”
Gajda Tibor szerint, ha mindenki a saját útját járja, nem jut sehová a régió. Szemléletformálásra van szükség, el kell felejteni a település-termékeket, egységesen kell kezelni az üdülőrégió kínálatát, és reklámozni egymás látványosságait, attrakcióit, borait a térségben – hangsúlyozta. „Legyen a vendégeknek ajánlott badacsonyi kínálatban a tapolcai tavas-barlang vagy a káptalantóti piac” – hozta fel példaként. A tapasztalatok szerint körülbelül 50 percnyi út, amit egy kocsival érkező vendég hajlandó megtenni egy-egy attrakcióért. Ezzel lehet és kell is élni.
Szólt arról is, hogy a balatoni rendezvényeknek óriási ország-marketing és külpiaci értékük van. Jövőre 140 millió forint jut a rendezvények támogatásra, ami jelentős összegnek számít ezen a területen, és amit nem lakosságarányosan kívánnak elosztani. „Azok lesznek az esélyesek a támogatások elnyerésére, akik a Balaton-márkát építik és jövőképpel rendelkeznek” – mondta.
Hoffmann Henrik, a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke szintén az összefogás fontosságát hangsúlyozta. Emlékeztetett arra, hogy a rendszerváltást követő időket a koncepció nélküli tömegturizmus jellemezte. “Egy desztináció a termék-összekapcsolásokkal lehet sikeres. Én örülök, ha ehhez kényszerhelyzeteket teremt az állam” – fejtette ki.
Akik szerint fontos az egyediség
Egy Zamárdiból érkezett, a vitához hozzászóló vállalkozó szerint már nem kell több nyári program a Balatonhoz, a lehetséges forrást az állam fordítsa a téli szezon támogatására. Mint mondta, ő abban látja az előrelépést, ha egy-egy település specializálódik, más-más turisztikai igényt kiszolgálva.
Balassa Balázs, a Balatoni Szövetség elnöke, Szigliget polgármestere is azon a véleményen van, kell, hogy a településeknek egyedi arcuk legyen. „Gond, ha nem találunk ki egyedi, új attrakciókat. Nem feltétlenül jó irány, hogy a déli parton minden település ugyanazt akarja nyújtani” – tette hozzá.
Kardos Gábor, a Balatoni Kör elnöke is az egyediség fontosságát hangsúlyozta, emlékeztetve arra, hogy egy ilyen, nemzetközi érdeklődést felkeltő esemény volt idén év elején a BalatonÁtcsúszás is.
(A Balaton Konzílium vitáiról szóló cikkünk folytatódik. A következő részében több szó esik majd a négy évszakos Balaton ma még magányos hőseiről, és az üdülőrégió közlekedésének nehézségeiről.)
Forrás: hirbalaton.hu
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.