Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A kivitelező az ütemtervnek megfelelően halad a munkálatokkal, aminek köszönhetően 2017. december 9-én, mind a fővonalon és a mellékvonalon feloldották a vágányzárat, és a téli menetrendnek megfelelően elindult a vonatközlekedés. A téli forgalomba helyezéshez a felsővezetéket is feszültség alá helyezték a teljes szakaszon. Jövőre már csak kisebb forgalomkorlátozások várhatóak, a beruházás befejező munkálatait igyekeznek a legkisebb zavartatás és a forgalom fenntartása mellett elvégezni, tervezetten már csak eseti jelleggel, elsősorban éjszaka, szüneteltetik a vonatforgalmat. A mindenkori menetrendet illetően a MÁV-csoport honlapján nyerhető bővebb felvilágosítás.
A forgalomnak visszaadott infrastruktúra a kivitelezéssel érintett szakaszon még nem teljes készültségű, de valamennyi létesítmény az utasforgalom feltételeinek megfelelő, biztonságos közlekedésre alkalmas állapotban áll majd a közlekedők rendelkezésére.
A 2017. őszi vágányzári időszakban elkészült Balatonfenyves és Balatonszentgyörgy között a teljeskörűen átépített vasúti pálya. Utolsóként Balatonfenyves alsó, Balatonmáriafürdő alsó és Balatonberény megállóhelyek peronjai is újjáépültek: 55 cm magas peronok, térkő burkolatú, esőbeállókkal ellátott létesítmények fogadják az utazókat.
Az őszi időszakban újabb közúti és gyalogos átkelővel is elkészültek a Fonyód–Balatonszentgyörgy szakaszon. A munkálatok befejezéséig, már csak az alábbi átjárók, várhatóan január közepéig tartó lezárására lehet számítani:
Balatonszemes, Bánk bán utca új út- és gyalogosátjáró
Fonyód, Strandfürdő gyalogos átjáró
Fonyód, Strandfürdő – Tungsram gyalogos átjáró
Fonyód, Bélatelep Napsugár Camping (Zichy csatorna) gyalogos átjáró
Balatonfenyves, Pozsony u. gyalogos átjáró
Balatonfenyves állomás, gyalogos felüljáró
Balatonfenyves, Rigó u. gyalogos átjáró
Balatonfenyves, Fogoly u. gyalogos átjáró
Balatonfenyves, Fácán u. gyalogos átjáró
Balatonfenyves, Tenkes utca gyalogos átjáró
Balatonmáriafürdő, Sikló utca gyalogos átjáró
Balatonmáriafürdő, Faluház u. gyalogos átjáró
Máriahullámtelep (volt Balatonmáriafürdő alsó) megállóhely peron, Kócsag köz gyalogos átjáró
Balatonmáriafürdő, Hóvirág utca gyalogos átjáró
Balatonmáriafürdő, Őrház utca gyalogos átjáró
Balatonmáriafürdő, Bernáth sétány/ Balaton u. gyalogos átjáró
Balatonberény, Napfény utca – Nefelejcs utca gyalogos átjáró
Balatonberény, Rozmaring utca gyalogos átjáró
Balatonberény, Rózsa utca gyalogos átjáró
Balatonberény, Ibolya utca – futballpálya gyalogos átjáró
Balatonberény, Bartók Béla u. – Vitorlás sétány gyalogos átjáró
Balatonberény, Standfürdő gyalogos átjáró
Eddig összesen mintegy 80 gyalogos és 25 közúti átjáró épült át, a beruházás későbbi fázisában további 13 gyalogos- és 1 útátjárót építenek át.
A Kaposvár–Fonyód vasútvonalon befejezik a vágány felújítását, a menetidő 14-20 perccel javulhat vonattípustól függően, a hézag nélküli kialakítás javítja az utaskomfortot. A jövő nyári menetrendváltásra befejeződik a peronok végleges burkolása és 4 helyszínen, Kapostüskeváron, Somogyváron, Osztopánban és Lengyeltótiban a P+R és B+R parkolókat is kiépítik, valamint a menetidő további 3-6 perces javulása várható.
A dél-balatoni vasútvonal fejlesztésének eredményeként az utazók gyorsabban juthatnak el a Balatonhoz. A menetidő a főváros és Keszthely között további 10 perccel csökken, Kaposvárról Fonyódra pedig a mostani 75-80 perc helyett 55 perc lesz. Az új magasperonoknak köszönhetően kényelmesebbé, az átépülő közúti és gyalogos átkelők megépülését követően biztonságosabbá válik a közlekedés.
A kivitelezést a Déli-part 2016 Konzorcium (R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft.) végzi. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.