Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
Turisztikai konferenciára és kötetlen találkozóra invitálta azokat a közéleti és gazdasági szereplőket a Somogyi Hírlap, akik már eddig is sokat tettek a Balatonért. Arra keresték a választ az I. balatoni Médiahajón, milyen tavat álmodtak meg 2030-ra. Az MVM Zrt. által támogatott rendezvényen a Médiahajó szakmai partnere a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója Guller Zoltán a turizmus teljesítményéről beszélt. Elmondta: hazánkban tavaly közel 6 millió turista fordult meg és 30 millió vendégéjszakát töltöttek el nálunk. – A Magyar Turisztikai Ügynökség paradigmaváltást hirdetett a turizmusban – mondta Guller Zoltán, vezérigazgató. – 2030-ra a turizmus és vendéglátás hozzájárulása a nemzeti össztermékre el kell, hogy érje Ausztria szintjét.
Hazánk egyik, ha nem legfontosabb turisztikai térsége a Balaton, hiszen a kereskedelmi szálláshelyek árbevételének 17 százaléka itt realizálódik. Tavaly közel másfél millió belföldi vendég pihent a tónál és 453 ezer külföldi turista.
A Balatoni Turizmus Szövetség is évek óta azért dolgozik, hogy a Balaton egész évben vonzó legyen, fogalmazott a szervezet elnöke Hoffmann Henrik. – A fejlődés nem csak térkőben és téglában mérhető – mondta a turisztikai szakember. – Az egyik legfontosabb eredmény, hogy a balatoni tömegturisztikai hagyományokat sikerült lebontani. A Balaton ma már egy vonzó és egyébként szexi sokkal magasabb presztízsű üdülőhely, mint korábban.
Hoffmann Henrik hozzátette: nem lehet elhallgatni a munkaerőhiány problémáját, amely megoldásában hosszútávon az önkormányzatoknak és az államnak is szerepet kell vállalni.
Új ötletek megvalósításában a tónál komoly szerepet vállal a Balatoni Kör. – A szervezet négy éve indult – mondta Laposa Bence, borász, a Balatoni Kör elnöke. – Az elmúlt négy évre biztosan az újkori Balaton történetének hőskoraként fogunk majd emlékezni. Hiszen mi igyekszünk a balatoni turizmust újradefiniálni.
Laposa Bence kiemelte a helyi termékek szerepét a turizmusban. – Pedig fontos, ha a vendég eljön hozzánk helyi termék kerüljön az asztalára – mondta Laposa Bence. – Ezzel az itt töltött idő minősége is felértékelődik.
Tóth Balázs, a BL Yacht Club ügyvezetője a téli Balatonban rejlő lehetőségekről tájékoztatta a Médiahajó résztvevőit. – Az alapvető probléma szerintünk az, hogy a Balaton még mindig nem tud elrugaszkodni a lángos, nyár, strand szavak hármasától – fogalmazott a balatonlellei üzletember. – Pedig igenis van a téli Balatonnak egy hívó szava, ami érdekelheti az embereket.
Ezt bizonyítják a BL Yacht Club közkedvelt téli programjai, mint téli vitorlás versenysorozat, a balatonlellei adventi vásár, vagy éppen az adventi gasztropiknik.
Még soha sem voltak egy hajón azok az emberek, akik a Balaton fejlesztésében részt vesznek. Ezért is hívta életre a Somogyi Hírlap az I. Balatoni Médiahajót. – A világ változik és vele kell változnunk – fogalmazott köszöntőjében Lengyel János, a Somogyi Hírlap főszerkesztője. – Ezért a média nem csak tájékoztat, szolgáltat és szórakoztat, hanem felkarol jó ügyeket. Ilyen a Balaton fejlesztése is.
Hozzátette: bár a Balaton asztala körül még mindig sokan foglalnak helyet, akik csak arról beszélnek, hogy mit hogyan nem lehet megoldani. Mi azokat hívtuk össze, akik lehetőségekben gondolkodnak. A Médiahajón teremtő emberek vannak, akik már eddig is sokat tettek a Balatonért.
Witzmann Mihály, a térség országgyűlési képviselője, a rendezvény társházigazdája úgy fogalmazott a Szent Miklós hajón, hogy a Balaton mindannyiunk közös ügye, amiért dolgozni kell. – Ez egy lobbiparti a Balaton jelenéért, jövőjéért és fejlesztéséért – mondta a kormánypárti politikus. – Nekünk somogyi embereknek két fő erősségünk az agrárium és a turizmus. Nekünk térségi embereknek kell meghatároznunk, hogy milyennek szeretnénk látni a Balatont.
Ezt a célt szolgálta a hagyományteremtő rendezvény is. Itt lehetőség nyílt arra, hogy a partmenti megyék országgyűlési képviselői, polgármesterei, közéleti szereplői, a kormány képviselői, a térség meghatározó vállalkozásai, a tudományos, kulturális élet képviselői találkozzanak, ötleteket cseréljenek, új kapcsolatok és együttműködések szülessenek, s elmondják véleményüket. De jó lehetőség volt a Médiahajó az üzleti kapcsolatok kiépítésére, elmélyítésére, új üzleti lehetőségekkel való megismerkedésre.
Szamosi Lóránt, a Siófoki Szakképzési Centrum főigazgatója a Médiahajón a szakképzés szerepéről beszélt. – Minden együtt van, hogy egy új modellt építsünk fel és ennek keretében jelennek meg a szakképzők – fogalmazott Szamosi Lóránt. – Az új generációs szakképzők pedig már proaktív módon megpróbálják kitalálni a munkaadók igényeit. Nekünk már nem önmagunkhoz képest kell jónak lenni, hanem nemzetközi versenyben kell megállni helyünket, s ezzel így van a Balaton is.
A rendezvényen lehetőség nyílt kapcsolatok építésére és olyan szolgáltatók is egymásra találhattak, akik nem is tudtak egymásról. Ezt remek helyi ízek tették még emlékezetessé, hiszen stílszerűen balatoni halat fogyaszthattak a Médiahajó résztvevői, de minőségi somogyi sonkát, sajtot, balatoni borokat, somogyi pálinkákat és mesztegnyői rétest is kóstolhattak.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.