Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A dél-balatoni vasútvonal felújításának kivitelezése 2014 szeptemberében kezdődött el. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában Lepsény és Szántód-Kőröshegy között, 32 kilométeren, korszerű, szakaszonként kétvágányú vasúti pályává építik át a lassújelekkel teletűzdelt vonalat. Az érintett vasúti szakaszon, a mai napon ismét munkába állított óriásgép elsőként Siófok és Szántód-Kőröshegy között építette át az alépítményt, majd a felépítmény cserélő gép végezte el a zaj- és rezgéscsökkentő aljpapucsokkal előszerelt keresztaljak, sínek cseréjét. Ezzel párhuzamosan hagyományos, földmunkás technológiával kialakították a második vágányú szakaszok alépítményét, jelenleg a felépítmény fektetése zajlik. Az érintett helyszíneken folyamatban van az átlátszó elemekkel kombinált zajárnyékoló falak telepítése is.
- A PM-1000 URM géplánc 2015. március 23-án indult második útjára. Az elkövetkező 35 napban összesen több mint 15.500 méteren fogja a meglévő vágányt átépíteni. Ez naponta közel 450 méter előrehaladást jelent. Április elején érkezik a dél-balatoni fejlesztés helyszínére a Matisa P95 felépítmény cserélő géplánc, ami a több mint 1000 méter hosszú géplánc nyomában fogja cserélni a betonaljakat és síneket. A gépláncok éjjel-nappal haladnak majd, hogy a nyári menetrendváltással újraindulhasson a szakaszon a vasúti forgalom. – számolt be a kivitelezés részleteiről Loppert Dániel, NIF Zrt. kommunikációs vezetője.
Siófokon a Vitorlás utcánál közúti aluljárót alakítanak ki, így csökken a nyári torlódás az üdülőövezet és a városközpont között. Zamárdiban új nyomvonalra helyezik át a főteret kettészelő, Szántódi révhez vezető utat, az új közúti-vasúti csomópont ideiglenes forgalomba helyezése a napokban történt meg. A folyamatban lévő fejlesztésnek és a Kelenföld-Székesfehérvár közötti, korábbi rekonstrukciónak köszönhetően Budapest és Siófok (Zamárdi) között a jelenlegi 105-114 percről már idén 80-89 percre csökken az utazási idő.
- A dél-balatoni vasútvonal Magyarország egyik legforgalmasabb vasúti szakasza, amelynek felújítása már régóta váratott magára. A térségben élők és az ide látogató vendégek számára egyaránt nagy jelentőséggel bíró fejlesztés révén a Balaton megközelítése Budapest irányából gyorsabbá és kényelmesebbé válik. A világszínvonalú kivitelezési technológia alkalmazásának köszönhetően a 32 kilométeres szakasz rekonstrukciója már a nyári szezonra elkészülhet. Reményeim szerint a beruházás az utazóközönség komfortérzetének emelkedését és a turisztikai ágazat további erősödését fogja eredményezni. – mondta el Witzmann Mihály, a térség országgyűlési képviselője, aki kiemelte, hogy a híresztelésekkel ellentétben a felújítás munkamenete nincs csúszásban, az ütemezett menetrend szerint dolgozik a munkagép az érintett szakaszon.
Tasó László, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár hozzátette:
- A dél-balatoni vasúti korszerűsítés folytatódik, a vonal a következő években egészen Balatonszentgyörgyig megújul. Az újabb 53 kilométeren tervezett rekonstrukció lezárása után, a Székesfehérvár vasútállomás fejlesztésével akár már 2016 végére 70 percre csökkenhet a menetidő a főváros és Siófok között. A beruházások megvalósulásával a teljes Balaton parti szakasz 21. századi korszerű, utasbarát vasúti vonallá válik, amely az autópályás közlekedéssel szemben is versenyképes szolgáltatást kínál.
A dél-balatoni vasúti korszerűsítés első üteme a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. fejlesztésével a Déli part 2013 konzorcium 29,99 milliárd forintból végzi, 85% Európai Uniós és 15% hazai forrás felhasználásával.
Milei Barbara
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.