Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
Óriási horderejű az a döntés melynek értelmében rekordösszegű, összesen 312,5 milliárd forint jut a Balaton régió átfogó fejlesztésére. Ma reggel Balatonfüreden jelentették be a programot, egyidejűleg a legfrissebb Magyar Közlönyben is megjelent a határozat. Az előző, 2007-2013-as uniós ciklusban összesen 230 milliárd forint jutott a balatoni régió fejlesztéseire. Most uniós forrásból 275 milliárd forint áll rendelkezésre és a gazdasági teljesítménynek köszönhetően 24,5 milliárd hazai forrásból. Jelenleg tehát közel 60 milliárd forinttal több érkezhet a Balatonhoz ráadásul egy komplex stratégia mentén, ami az előzőekben hiányzott.
- Két nagy különbség van az előző uniós ciklushoz képest a jelenlegi határozatban- mondta Witzmann Mihály országgyűlési képviselő. - Az egyik, hogy az előző időszakban a tervezés során hiányzott a komplex szemlélet, az akkori program nem integráltan tekintett a Balatonra és ez hiba volt, hiszen a Balaton társadalmi, kulturális, gazdasági, ökológiai egységet képez. Emiatt izoláltan valósultak meg fejlesztések, egymástól elkülönültek, nem volt összhang. Persze ha lehet fejleszteni az mindig öröm, de az egyes projektek hatásai kisebb mértékben erősítették egymást. Ezzel szemben jelenleg egy komplex tervezés és fejlesztés valósul meg. Nem egy-egy projektet helyezünk előtérbe, hanem fejlesztési csomagokon keresztül egy egész térséget célzunk meg. A másik nagy különbség pedig a felhasználható forrás mennyisége- fejtette ki Witzmann Mihály.
A programban 7 fejlesztési célt határoztak meg: turisztikai fejlesztések, gazdaság és innováció, egészséges Balaton termékek, vízminőség és vízbiztonság, közlekedés, területfejlesztés, humánerőforrás fejlesztések.
A sajtótájékoztatón külön kiemelték, hogy régóta várt fejlesztések valósulhatnak meg, ilyen például a Sió-csatorna felújítása, meder rehabilitációja, vagy éppen a Sió-zsilip felújítása, amely 12 milliárdos beruházás. Folytatódik a dél-balatoni vasútvonal rekonstrukciója, azaz a Szántód-Balatonszentgyörgy szakasz építése, erre 44 milliárd forint jut.
Megvalósulhat a második kompjárat Fonyód és Badacsony között, de jut komplex kikötőfejlesztésre, amely a meglévők modernizálását és a kisebb kikötők továbbfejlesztését jelenti. 2 milliárd forintot szánnak elektromos autóbuszok üzembe állítására és a töltési rendszer kiépítésére Siófokon, Balatonfüreden és Keszthelyen, kerékpárutakra 3,5 milliárd jut majd. A BAHART ezen kívül 2 milliárdot kap hazai forrásból további kikötőfejlesztésre és megint 2 milliárdot a hajópark megújítására. Tervben van még a szennyvízcsatorna-hálózat fejlesztése, de úgy hallottuk, hogy a Kereki várra is jut 375 millió forint.
- Amiről 2014 tavaszán még távlatokban beszéltünk, most megvalósul a balatoni országgyűlési képviselők, a megyei fejlesztési biztosok, a bft, és a miniszterelnökség nagyon komoly munkája révén. Ez nem szimplán egy jó hír, hanem óriási siker és rendkívül pozitív a térség számára, amivel élni kell tudnunk, emellett ez nagyon jól mutatja, hogy a kormány fontos szövetségese a Balatonnak és kiemelten fontosnak tartja a térség fejlesztését. Levélben kértem is a választókerületem polgármestereit, hogy az elképzeléseiket minél hamarabb juttassák el hozzám- mondta Witzmann Mihály.
A régiónak szánt keretet az érintett szaktárcák osztják majd, a munkát a Miniszterelnökség koordinálja a BFT bevonásával. 2017 június 30-ig szerződni kell minden projektcél megvalósítására, ez azt is jelenti, hogy az önkormányzatoknak a 2016-os fejlesztési tervükben ezeket már szerepeltetni kell.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.