Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A Balatoni Hajózási Zrt. október 4-én sajtótájékoztató keretében értékelte idei működését, melyen a rendelkezésre álló forgalmi adatok alapján eredményes adatokról, a tavalyi évhez képest – számos tényező együttes hatására – jelentősen emelkedő utas számról számoltak be. A kompon például 14 éves rekord dőlt meg utasszámban, a személy és programhajók tekintetében pedig a 2009-es adatokat közelíti a Társaság az idei évben. A vállalat stratégiában foglalt fejlesztése, modernizálása a terveknek megfelelően alakul, Kollár József vezérigazgató szavaival élve: „A hajó irányba fordult!”
A Balatoni Hajózási Zrt. vezetése által készített ötéves stratégiát tavaly decemberben fogadták el a társaság tulajdonosi körét alkotó önkormányzatok. Az azóta eltel háromnegyed évben a társaság fejlődését alapvetően 3 fő irány határozta meg: mérhető és stabil gazdasági eredményeket produkált, ügyfélközpontú fejlesztéseket hajtott végre, megkezdődött a háttérbázis, az erőforrások fejlesztése, összességében elindult a BAHART modernizálása.
A sajtótájékoztatón Kollár József vezérigazgató a konkrét számszerű eredmények ismertetése előtt kiemelte annak fontosságát, hogy a társaság a stratégiai célok megvalósításán tudatos és következetes munkával dolgozik, amelynek révén a gazdasági eredmények mellett a szakmai partnerkapcsolatok és a társadalmi szerepvállalás terén is fontos sikereket ért el. Az egyébként 5 évre szóló 364 célfeladatból 140-nek kezdődött meg a végrehajtása, ezek közül 113 feladatot már sikeresen megvalósított a BAHART.
Kollár József felvázolta a kiemelt fókuszterületeket jelentő jövőbeni fejlesztési elképzeléseket is. Örömtelinek tartotta, hogy a BAHART stratégiai elképzelései illeszkednek a Balaton régió ismert turisztikai, közlekedésfejlesztési elképzeléseihez, így a korábbi kormányhatározatban szereplő fejlesztési források biztosítására továbbra is komoly esélyt lát. Ennek révén lehet mód a közforgalmú kikötők, hajóállomások felújítására, a hajóflotta korszerűsítésére, ami történelmi lehetőséget jelenthet a BAHART komoly mértékű fejlesztésére.
A sajtótájékoztató második részében Dónucz László értékesítési és forgalmi igazgató tartott beszámolót az utasforgalmi adatokról, a vitorlás üzletág aktuális helyzetéről, valamint az értékesítés és marketing témakörben végrehajtott újításokról, akciókról. A balatoni kompközlekedés tekintetében egy 14 éves rekord dől meg a 2016-os évben, hiszen utoljára 2002-ben fordult elő, hogy 1 milliónál több utast szállítottak a kompok a Balaton két partja között. Idén már július végén köszönthette a Társaság a félmilliomodik utasát, majd alig két hónapon belül az egymilliomodikat is. 2016. szeptember 25-ig a BAHART több mint 1.051.000 utast és 370.000 járművet szállított Szántód és Tihany között, ez az előző év időarányos adataihoz képest 120.000-rel több utast, 44.000-rel több járművet és 8.000-rel több kerékpárt jelent. A forgalomnövekedés mintegy 13%-ot tesz ki. A személyhajózás tekintetében hasonló mértékű növekedésről számolt be az értékesítési igazgató. 2016. szeptember 25-ig bezárólag a menetrendi, séta- és programhajók által szállított utasok száma meghaladta a 720.000-et, összességében mintegy 69.000 utassal növekedett az utasszám az előző év azonos időszakához képest. 2016-ban a teljes hajózási szezonban összesen 660.000 utast szállítottak a hajók és 700.000 fölötti utasszámot utoljára 2009-ban regisztrálhatott a BAHART. Jelentősen, 11%-kal emelkedett a menetrendi hajók utasforgalma, így a kihasználtsági adatok is javultak az útvonalak jelentős részében. A nem menetrendi hajók esetében (séta- és programhajók) is 8%-os utasszám növekedésről számolhat be a BAHART. A Balatoni Hajózási Zrt. bízik abban, hogy az őszi, késő őszi idényben még további növekedést regisztrálhat majd, különös tekintettel a rendezvényhajózás, hajóbérlések vonatkozásában.
A bemutatott eredmények elérése érdekében a Társaság jelentős energiát fordított arra, hogy a BAHART ismertségét növelje, igyekezett hatékonyabban használni a kommunikációs és marketing eszközöket, fokozta a kikötőkben történő jelenlétet, megújította, egyszerűsítette a kiadványait, bővítette viszontértékesítő hálózatát. A főszezonban már naponta 5-6 ezer ember nézte naponta a társaság új honlapján a különböző hajózási lehetőségeket, egyre többen használták a WIFI szolgáltatást a kikötőkben és a hajókon. Több új, vagy megújított hajós program is népszerű lett az utasok körében. A menetrendben történt kisebb módosítások, kiigazítások beváltották a hozzájuk fűzött reményeket. Ezek közül talán a kompszolgáltatást kell kiemelni, hiszen azzal, hogy már március végén átállt a BAHART a 40 percenként történő járatindításra, már az előidényben jelentős forgalomnövekedést ért el.
A forgalmi adatoknak megfelelően kedvezően alakul a társaság árbevétele is, mindhárom fő üzletág (komp, személyhajózás, vitorlás kikötők), valamint az egyéb főtevékenységek árbevétele meghaladta az év első 8 hónapjában a tavaly regisztrált adatokat. Az adózás előtti eredmény időarányosan a 2016. évi tervhez és a 2015. évi bázishoz képest is növekedést mutat.
A sajtótájékoztató zárásaként elhangzott, hogy az őszi időjárás ellenére továbbra is lehet még hajózni a Balatonon. A stratégiának megfelelően számos Balaton parti település rendezvényeihez, programjaihoz csatlakozik még az ősz folyamán a BAHART, és az időjárás függvényében az iskolai szünetre meglepetés Halloween programmal is készülnek.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.