Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
Júliusban megírtuk, a Balaton fejlesztésére biztosított 300 milliárd forint nem veszett el, továbbra is a turizmusfejlesztésre fordítaná a kormány, csak a forrásokat a területért felelős kormánybiztos és a Magyar Turisztikai Ügynökség koordinálná a továbbiakban. A legújabb hírek szerint nemcsak hogy megmarad a 300 milliárd, de nőhet is a Balatonra szánt fejlesztési pénz. Az MTI arról számolt be, hogy a korábban balatoni fejlesztésekre szánt 280 milliárd forintnyi uniós keret körülbelül 20 százalékkal nőtt, és bővült a visszavont kormányhatározatban szereplő 24 milliárd forintos hazai forrás is. Nem változtak érdemben a kiemelt területek, hangsúlyos maradt a környezetvédelem és a közlekedésfejlesztés, de csökkent a humánforrásokra szánt összeg.
Tóth Tamás, a Miniszterelnökség főosztályvezetője a Balaton Fejlesztési Tanács ülésén közölte, a Balaton, illetve a turizmusfejlesztés koncepciójának újabb tervezetét - amelyet az első olvasatban egyeztettek az államigazgatásban - hamarosan hivatalos szakmaközi egyeztetésre bocsátják. A főosztályvezető emlékeztetett arra, hogy a 2014-2020 közötti balatoni fejlesztésekről szóló korábbi kormányhatározatot azért vonták vissza, mert 2016 márciusában a turizmus területén az állami feladat- és intézményrendszer átalakításáról döntött a kormány. Ennek keretében országos szinten vizsgálják felül a turizmus fejlesztését szolgáló programokat, így a balatoni fejlesztési programot is – írja az MTI.
- A velem egyeztetett tervezet szerint nincsenek vesztesei a Balaton fejlesztési program újragondolásának, de minden akkor dől el véglegesen, amikor azt a kormány elfogadja – hangsúlyozta az ülésen Bóka István, a Balaton Fejlesztési Tanács elnöke, aki bízik abban, hogy egy-két héten belül kormány elé kerülhet a javaslat.
A 2014-20-as fejlesztési ciklus pályázataira az üdülőrégió területéről eddig 926 projekt érkezett. A legtöbbet a GINOP (452 darab) és a TOP (287 darab) kereteire adták be, összesen körülbelül 290 milliárd forintnyi támogatási igénnyel, amelynek fele közlekedésfejlesztésről szól. Az üdülőkörzet 180 települése közül 120 pályázott valamilyen forrásra. A legnagyobb városok közül Siófok 81, Balatonfüred 65, Keszthely 53 pályázatot nyújtott be, támogatást eddig 134 projektnek ítéltek meg mintegy 129 milliárd forint értékben. A mennyiséget tekintve a GINOP kereteire érkezett a legtöbb sikeres vállalkozói pályázat, értékben a közlekedésfejlesztés, illetve a környezetvédelem területére jut a legtöbb forrás. A jelenlegi adatok alapján a Balaton-régióba eddig 51 milliárd forintnyi kifizetett pályázati forrás érkezett.
A Sonline.hu arról is beszámolt, hogy a Balaton Fejlesztési Tanács ülésén elhangzottak szerint a Sió-csatorna 12 milliárd forintos rekonstrukciója a legelőkészítettebb, a közlekedési projektek közül a dél-balatoni vasútfejlesztés második szakasza a legelőrehaladottabb, a balatoni kerethez rendelt hazai források bővülésével lehetőség nyílhat egy második balatoni komp megvalósítására is.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.