Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem urbanisztika tanszékének hallgatói egy településkutató tábor során végeztek kutatásokat Siófokon, melynek eredményeiről január 10-én számoltak be a Városházán. A fővárosi egyetem több mint 10 éve rendszeresen szervez diákjai számára olyan táborokat, melyek során egy-egy településen végezhetnek kutatómunkát. Tavaly augusztus végén, szeptember elején 14 diákból álló csapat és tanáraik érkeztek Siófokra, munkájukat a város a szállás és az étkezés biztosításával, a kutatásban érintett hivatali osztályok felelősei pedig adatszolgáltatással támogatták.
A diákok tanulmányt készítettek a siófoki nyári autósforgalom optimalizálásáról, a paneles lakótelepek fejlesztéséről, a parkokról, az épület-homlokzatok sokféleségéről. Megvizsgálták Siófok jellegzetes épületeinek fejlődését (Víztorony, Fő tér, Könyvtár, Pláza), az apartmanok terjeszkedését, a helyi éttermek külső arculatát, valamint a város ’60-as, ’70-es évekbeli modernista építészetét.
Az egyik egyetemista kutatópáros komplex tanulmányában például egy csökkentett forgalmú partszakasz megvalósítását vetette fel javaslatként a város nyári autósforgalmának optimalizálására. Tanulmányozták a helyi parkolási rendeletet is, amiből véleményük szerint megfontolandó a siófokiaknak nyújtott 80 százalékos kedvezmény a partközeli frekventált területen is, a szálláshelyek és kereskedő társaságok számára szóló parkoló kártya pedig csak növeli a parkolási forgalmat. A diákok nemzetközi viszonylatban kerestek hasonló városokat, ahol már megoldást találtak erre a helyzetre. Külföldi példák alapján felvetették a zónás parkolási rendszer ötletét, a Budai Vár példája alapján sorompós megoldással védett és fizetős övezet kialakítása merült fel kutatásukban. A fizetős zónák létrehozása esetén a kiemelt zónákban magasabb díjakat alakítanának ki, melyek elősegíthetik a tömegközlekedés fejlesztését, a külső P+R parkolók létesítését, és egy tranzitbusz szolgáltatás kialakítását is. Sorompós megoldásuk szerint a sorompóval lezárt belső védett övezet kerülne kialakításra, így a parkoló forgalom átterelődne. A diákok konkrét példájában a Tesco áruház mellett alakítanák ki a P+R parkolót, ahonnan transzferjárattal lehetne elérni a védett övezetet. A parkolás optimalizálása mellett fejlődhetne a gyalogos, kerékpáros közlekedés, létrejöhetne a parkolást segítő mobil applikáció, ami az aktuális szabad parkolóhelyeket mutatná a városban.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hallgatói kutatásaikat a siófoki előadás mellett az országos tudományos diákköri konferencia versenyén is bemutatták. A tanulmányok a BME Tudományos Diákköri Konferenciájának honlapján, a www.tdk.bme.hu oldalon az építészmérnöki kar urbanisztika szekciójában nyilvánosan is elérhetőek.
Milei Barbara
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.