Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A több évtizedes hagyomány szerint húsvétkor fut ki az első menetrendszerinti hajó a Siófoki kikötőből. A Szigliget hajó, fedélzetén a hajózási társaság és Siófok önkormányzati képviselőivel hagyta el a kikötőt, őket fogadta a tó északi partján Bóka István füredi és Ruzsics Ferenc keszthelyi polgármester. A hajóút alatt dr. Balázs Árpád polgármester elárulta nekünk, hogy idén huszadik alkalommal megy az első hajóval Füredre, és mindig nagy örömmel várják ott a siófoki küldöttséget és ők is mindig ugyanilyen örömmel érkeznek meg Füredre.
Az ötvenperces út végén, a füredi kikötőben már népes tömeg várta az első hajó érkezését. A polgármesterek beszéde előtt a balatonfüredi fúvószenekar és a siófoki férfi dalkör adta meg az alaphangulatot az ünnepséghez.
- Emlékezzünk egy 1846 szeptember 21-i eseményre, amikor is a Kisfaludy gőzöst vízre bocsátották- monda Bóka István Balatonfüred polgármestere, majd folytatt:- Ez gróf Széchenyi Istvánnak köszönhető, ő elemezte, hogy a térségnek, a régiónak mennyi előnye lesz abból, hogy a balatoni gőzhajózás elindul. 1845-ben megalapították a Gőzhajózási Társaságot, 46-ban pedig össze is szerelték a Kisfaludy Gőzöst, és ezzel kezdetét vette a balatoni Gőzhajózás. A siófoki polgármester át tudott jönni hajón ide Balatonfüredre, ezáltal nincsen semmi akadálya, hogy a balatoni hajózási szezon elinduljon. Itt van velünk a Balatoni Szövetség elnöke, Keszthely polgármestere is, mi hárman pedig azt szimbolizáljuk, hogy a Balaton egységes, egy hajóban ülünk, egy hajóban evezünk, közösen kell megoldani mindazt a gondot és mindazt a problémát, ami itt a Balatonnál felmerül. Semmi nem akadályoz meg minket abban, hogy egy jó szezont tudjunk zárni ebben az évben.
Dr. Balázs Árpád Siófok polgármestere beszédében a megújhodásról beszélt.
- A Húsvét egyet jelent azzal, hogy az élet győz a halál felett. Húsvétkor jön az első hajó. Itt Balatonfüreden a reformkor jeles székhelyén sokan gondolkoztak azon, hogy milyennek kell lenni a Balatonnak, és megállapították, hogy a Balaton halott. A Balatonra az életet a hajó hozza. Nagy bizalom felszállni egy hajóra, és elindulni egy kikötőbe, ami nem ismeretlen, nem idegen, de mégiscsak a túlsó parton van. Várnak-e bennünket, fogadnak-e minket. Borzasztó nagy bizalom az is, hogy lejönnek a kikötőbe az emberek, megérkezik-e az a hajó. Az elmúlt húsz évben és előtte soktíz éven keresztül mindig megérkezett, és mindig várták. Nem az volt a kérdés, hogy elindulunk-e, hanem, hogy milyen idő lesz, lesz-e eső, esetleg hó, de azt tudtuk, hogy el fogunk indulni, és azt is, hogy várni fognak minket. A hajózásban ez egy különleges csoda, amit átélhetünk. Húsvétkor ünnepélyesen életre kel a tó téli álmából. Büszkék vagyunk arra, hogy ország világ előtt bebizonyíthattunk, hogy a halott téli tó életre kelt, és várja a szezont, a vendégeket, és a hajósokat.
Dr. Halmos Gábor a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója a hajóflotta két nagy újításáról beszélt:
- 169 éve ugyanaz a cég viszi a hajózás dolgait, nagy változások történtek ezen évek alatt a közönség igényeiben. Ehhez alkalmazkodunk folyamatosan. A füredi az első zöld kikötő a Balaton körül, ami azt jelenti, hogy napkollektorok végzik a víz melegítését például, de a Helka (az egyik legidősebb balatoni hajó) is új motort kap, ami az európai normáknak megfelel, emellett új orrsugár kormányt is beszerelnek, aminek köszönhetően álló helyben is meg fog tudni fordulni. Ezzel ötvözzük a modern technikát a hagyományokkal.
A sajtó pár képviselője Siófokra már a Magorral, a flotta legújabb tagjával érkezett vissza, amiről dr Halmos Gábor a Balatoni Hajózási Zrt vezérigazgatója elmondta, hogy a huszonöt fős befogadóképessége mellett, 40 km/óra sebességre képes, ami olyan 100 km/órának felel meg a szárazföldön. Ezt úgy tudnánk érzékeltetni, mintha valaki bukósisak nélkül motorozna, és a szél belekapna a hajába. Ami fontos, ezek a hajók körhajó járatot futnak ugyanúgy, mint a nagyobb hajók, vagyis egy jeggyel Siófok-Füred-Tihany vonalon bárhol leszállhat az utas, megnézheti a város nevezetességeit, aztán ugyanezzel a jeggyel visszaszállhat, és ugyanoda érkezik ahonnét indult.
A hajók tehát járnak, reméljük az időjárás is kegyes lesz a tavasszal, mindenesetre Siófok és a Balaton várja vendégeit.
-aladin-
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.