Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A partról már látszott, hogy jó szelük lesz a versenyzőknek, a vízen már érződött is, hogy ami a parton szellő, az a Balaton közepén erős szél. A kikötőt elhagyva a nézőhajó, a Kelén orrán már átcsaptak a hullámok, a kollégákkal csuromvizesen vettük az irányt a hajótat irányába, ahol még lehetett dolgozni. Itt már csak a hullámzással kellett törődni, ami leginkább az operatőröket hozta nehéz helyzetbe. Ezen persze senki nem bánkódott, hiszen így lett igazi látványosság a verseny. Zöld víz, hullámok, dagadó vitorlák, nyolcvan vitorlás. Nem csak a vízről, hanem a partról is lenyűgöző látványt nyújtottak.
A Balaton legrégebbi vitorlása, a Kishamis hatvan éve állomásozik a siófoki kikötőben, Hrehus György kapitány szerint épp e jubileum adta a rendezvény ötletét. – A Millennium évében épült a hajó a Széchenyi-család megbízásából, Közép-Európában sincs ennél régebb óta működő hajó, egy valóságos műszaki csoda – mesélte a kapitány, aki 1968 óta irányítja a Kishamist. – A tavalyi, majdnem hatszáz résztevőt felvonultató Kék Szalagon is huszonharmadik tudott lenni 118 éves létére. Megőriztük gyermekeinknek, unokáinknak, hogy ők vihessék tovább az örökséget.
A Kishamis egész nap a Hajókikötőben horgonyzott, így bárki megcsodálhatta a műemléki védelem alatt álló hajó karcsú testét. Siófok polgármestere dr.Balázs Árpád a Kishamis legénységét kérte fel, hogy a vitorlás szezonnyitón, a Balaton közepén dobják vízbe a város palackposta üzenetét, melyben még egy nyereményt is elrejtettek, egy családi belépőt a siófoki Galerius élményfürdőbe.
86 hajó rajtolt el a regattán, hogy teljesítse a Siófok, Alsóörs és Csopak között kitűzött pályát. A verseny távja így hozzávetőlegesen 18 tengeri mérföld volt. A rajt után többen krajcolással próbálkoztak (cikk-cakkban haladás a cél felől fújó szél miatt). Ők voltak azok, akik legelőször értek az alsóörsi bójához. Akiknek Csopaknál sikerült bőszeles vitorlát húzniuk, azoknak, már csak arra kellett ügyelni, hogy a egyensúlyban tartsák a hajót és bevitorlázzanak a célba. Az eredményhirdetés és a díjátadó a kikötőben felállított, már megszokott színpadon volt a Yardstick Trophy Nagyhajós Kupasorozat 2013. éves díjainak átadásával együtt. A díjakat dr. Balázs Árpád Siófok polgármestere, Dr. Kollár Lajos az MVSZ elnöke és dr. Halmos Gábor a Bahart vezérigazgatója adták át.
A vitrolásverseny mellett a szárazföldön is zajlottak a programok. A Siófoki Kikötőt gyerekrajzok díszítették, el sem lehetett dönteni, melyik a legszebb, így sorsoláson nyerhettek a gyerekek, többek között távcsöveket, vagy éppen koncertjegyeket. Több mint 50 nyeremény talált gazdára. A gyerekeknek a színpadon a Mesemanók tartottak izgalmas koncertet Huncut Zenekalózok címmel. A Rózsakertben egy vitorlást is kiállítottak, bárki megtekinthette, csak úgy mint a vitorlázáshoz használatos eszközöket. Közben Litkey Farkas is feltűnt a színen, a jelenlevők kérdezhették és a könyvét is dedikálta.
Természetesen a rendezők a vendéglátásról sem feledkeztek meg, a nap folyamán borászatok kínálták legjobb nedűiket, de a gasztronómia sem szorult háttérbe.
Este lampionos felvonulást tartottak a vitorlások a kikötőben, sok lelkes hajós extra fényekkel is felszerelte a hajóját, biztos, ami biztos alapon. Az est hátralevő részében pedig az Ocho Macho zenekar szórakoztatta a közönséget.
Kiváló nap volt ez nem csak a vitorlázás iránt érdeklődőknek, az időjárás is megkegyelmezett és a víz feletti erős szél és tiszta idő miatt látványos versenyt láthattak a nézők akár a partról is.
Nagyon úgy tűnik, hogy a siófoki vitorlázás egy úgy korszaka köszöntött be.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.