Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A vasútfejlesztés során Siófok területén a meglévő nyíltvonali vágány teljes hosszban újjáépül. Siófok állomáson kisebb mértékű, de a lassújelek felszámolása szempontjából fontos vágányfelújításokat, váltócseréket végez a kivitelező. A beruházást követően valamennyi meglévő út- és gyalogos átkelőhely szabványos, akadálymentes kialakítású lesz. Annak érdekben, hogy a vasúti síneken át csökkenjen az élet- és balesetveszélyes illegális gyalogos átjárások száma, a Lidl áruház valamint a töreki benzinkút térségében új gyalogos- és kerékpáros átvezetések épülnek.
– Siófok üdülőövezete és a város kapcsolatának évtizedes problémáját új közúti aluljáró építésével orvosoljuk. Szabadisóstó állomáson, Szabadifürdő, Balatonszéplak felső- és alsó megállóhelyeken új magasperonokat építünk, így könnyebb lesz a magasabb építésű vasúti kocsikra való felszállás – áll a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) tájékoztatójában. A levél arra is kitér, hogy Szabadifürdő és Siófok állomás kezdőponti vége, valamint a Bethlen Gábor utca és Zamárdi felső állomások között új, második vágányok épülnek. Ezek a meglévő vágány és a 7-es számú főút (Siófok belterületén a Fő utca) közé épülnek. Az új, második vágányon zajló vasúti forgalom így az érintett ingatlanok jelentős részétől távolabb bonyolódik majd.
Siófok területén mindenhol zaj- és rezgéscsökkentő, rugalmas sínágyazás épül, ilyenek lesznek az új, második vágányok is.
A beruházás keretében zajárnyékoló falakat húznak fel a következő szakaszokon:
• Szabadisóstó Pusztatorony téri aluljárótól a Szabadisósótó állomás útátjárójáig, a vasút Balaton felőli, északi oldalán
• Szabadisóstó állomás útátjárójától kb. a Baross Gábor utca 7/a házszámig a vasút Balaton felőli, északi oldalán
• Szabadifürdő megállóhelyen a peron teljes hosszában, a vasút északi, Balaton felőli oldalán
• a Sió hidat követően kb. a Vitorlás utca vonaláig a vasút déli, város felőli oldalán.
A NIF Zrt. tájékoztatása szerint a sínkorona szintjéhez képest 1,7 méter magasra tervezett zajárnyékolók anyagukban színezett, átlátszó elemekkel kombinált falak lesznek, így a hagyományos vasúti kocsikból sem akadályozzák a kilátást.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.