Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
Hat éve írtuk, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség befogadta az önkormányzat pályázatát, így remény van arra, hogy hamarosan elkezdődhet a várost délről elkerülő út és a hozzá kapcsolódó új Sió-híd építése. A beruházás megvalósulásával a déli irányból érkező forgalom a Balaton keleti csücske felé elkerülhetné Siófokot, tehermentesítve ezzel a belvárost. Ez a verzió, ahogy azt látjuk, nem valósult meg, de az út témája mindenkit foglalkoztat, főleg akik nyáron vannak oly merészek és autóznak a Tanácsház úton. Legutóbb Witzmann Mihály nyilvánult meg az ügyben, mint mondta, ő is régóta szorgalmazza, hogy épüljön meg a déli elkerülő út, de képviselőként csak akkor tud ebben segíteni, ha a hivatal elvégzi azokat a feladatokat, amelyre három éve vár mindenki. Azaz többek között a nyomvonal kijelölést, kisajátításokat, engedélyeztetéseket, tervdokumentáció összeállítását és a költségbecslést.
A legutóbbi testületi ülésen a déli elkerülő (tehermentesítő) út megvalósíthatósági tanulmánya került a képviselők elé, mely három alternatívát kínált a keleti rész megépítésére és kettőt nyugati irányba. A változatok közül a testület a „C” változatot fogadta el, melynek útvonala a JYSK áruház melletti körforgalomból indulna, a Siót és az autópályát keresztezve a Dózsa György utca vonaláig terjedne az új építésű szakasz. Innen a Dózsa György utcán érné el a forgalom a Wesselényi utcát, azaz a 7. számú főutat. A Dózsa György utca – Bajcsy Zsilinszky utca és a Dózsa György utca – Tanácsház utca csomópontokban kismértékű átalakítások szükségesek. A „C” változat második ütemében az autópálya északi oldalán épülő körforgalmi csomópontjából az autópálya mellett új út épül a Somlay utcáig. Időközben az Országos Vízügyi Főigazgatóság közbeszerzési pályázatot írt ki a „Balaton levezető rendszerének korszerűsítése” címmel, a munkálatok során épülne egy új duzzasztó a Sió csatornán, melynek helyszíne a várossal közös egyeztetések alapján a Dózsa György út tengelyében lesz és a duzzasztómű a tehermentesítő úthoz tervezett híd alapjául is szolgálhat.
- Előzetes konzultációk után alakultak ki a variációk, és a Pénzügyi és Tulajdonosi Bizottság a hivatal által is javasolt „C” variációt javasolja elfogadásra. Kifejezetten reményét fejezi ki a bizottság, hogy az elkerülő úttal kapcsolatos műtárgyak és előkészületek ütemezetten fognak megvalósulni és a nem távoli jövőben megoldódhat az út problémája. A nyugati irányú építkezéssel kapcsolatban a bizottság a „B” variációt javasolja elfogadásra- mondta Csorba Ottó a bizottság elnöke.
- Ez utóbbi variáció, azaz a „B” variáció, tulajdonképpen egy „egérút” siófokiaknak, nem pedig egy elkerülő út. Ez a Szekrényessy utcát (Sportcentrum) köti össze az autópálya-hídon át az Aldi és Tesco közötti Rejtő Jenő utcával. A Jelenlegi út a Jegenyesorra ér ki, de keskeny és rossz állapotú, így ezt orvosolhatjuk- mondta lapunknak Lapos Gábor.
- A májusi testületi ülésen volt először a déli elkerülő út problematikája a képviselő-testület előtt, mikor is született egy határozat, mely szerint Lapos Gábor városfejlesztési tanácsnok urat és a beruházási tanácsnokot bízta meg a testület, hogy a nyári hónapokban ismerkedjen meg a korábbi elkerülő út iratanyagaival, illetve a beruházási osztály szakmai támogatásával szülessen a szeptemberi ülésre egy olyan javaslat, melyben a nyomvonalak is láthatóak és a testület ez alapján tud dönteni arról, hogy a további munkálaton, hogyan folytatódjanak- mondta Szajcz Adrián beruházási és fejlesztési tanácsnok. – Ezt a munkát elvégeztük, többször egyeztettünk a beruházási osztállyal, ahol messzemenőkig segítőkészek és konstruktívak voltak. Ehhez kapcsolódik még a duzzasztó, mint hídalap, így azt gondolom, hogy ez a nyomvonal minden szempontból megfelelő lehet a városban kialakult közlekedési helyzet kezelésére. Lapos Gábor képviselőtársam javaslata volt, hogy a keleti elkerülő úttal együtt vizsgáljuk meg, hogy hogyan könnyíthetjük a közlekedést a nyugati oldalon. Így ezen a részen is sikerült egy jó anyagot összeállítani, ami a helyi lakosok közlekedését egyszerűsíti- mondta Szajcz Adrián.
Ahogy a beruházási tanácsnoktól hallottuk, remélhetőleg, most már el tud kezdődni a munka, melynek végén megépülhetnek az elkerülő utak.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.