Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
Szamosi Lóránt képviselő (Fidesz-KDNP) nyilatkozott a Part Fm rádiónak. Ebből szemezgettünk.
Mozgalmas lett a képviselőtestületi ülés, bár szerintem mindenki gondolta azt, hogy felfokozott a várakozás az új helyzet miatt. Úgy gondolom, hogy a nyilvánosságot összekeverni a féktelen véleménynyilvánítással az elég komoly hiba és nem feltétlenül tesz jót a nyugodt körülményű, konstruktív, építő szellemű munkának, hogy ha folyamatos a kommentár akár a képviselők munkáját illetően, akár a polgármester úr munkáját illetően. Észre kellene venni mindenkinek, hogy a kampány véget ért. Egy város életének az irányítása az nem harc, pláne nem durva sértések sorozata, pláne nem fenyegetésekből áll, hanem építő jellegű munkából. Akik az előzőekre koncentrálnak azok mindent akarnak, csak a város javát szolgálni nem. Én szeretném, hogyha mindenkiben tudatosulna, hogy az építő munkához nem ez a fajta retorika illik, ahhoz a kulcsszó az együttműködés. Mi ezt ajánlottuk polgármester úrnak aki el is fogadta és ez az ő részéről is megvan. Nem lehet vita, hogy a közös többszörös az Siófok városa és a benne élők.
A másik lényeges dolog, hogy az önkormányzati törvényben világosan le van fektetve, hogy a városi önkormányzatiságnak az alap letéteményese a képviselő testület, amelynek tagja a polgármester is. A képviselő testület a szervein- tudom csúnya szó, de így fogalmaz a törvény- keresztül gyakorolja az önkormányzatiságot, ilyen szervnek tekintendő a polgármester mint hivatal, és természetesen a mögötte álló önkormányzati hivatal. Ez egy egyértelmű és világos megfogalmazása annak, hogy a város irányításának forrása honnan ered. Ezért fontos az, hogy bízzanak a képviselőikben a városlakók, segítsék a képviselők munkáját, akiknek természetesen az a feladata, hogy mindig a legjobb döntéseket hozzák meg, amelyek a városlakók érdekeit szolgálják, és segítsék a város első emberének munkáját.
…
Egy jó döntés alapja, az előkészítés, talán ez még fontosabb, mint a döntés. Azok, akik csak felületes információk alapján tájékozódnak és elég meggondolatlanul vonnak le következtetéseket, azok nem tudják, hogy többször is kértük azt polgármester úrtól, hogy egyeztessünk. Személyi kérdésekről van szó, én úgy gondolom, hogy azok a legfontosabb kérdések. Nem szabad elfelejteni, hogy a mandátum- például alpolgármester esetén is- öt évre szól. Ha nincs egyeztetés és előkészítetlenül viszünk elképzeléseket a testület elé, akkor sajnos komoly félreértések adódnak. Ezért nem sikerült az elején alpolgármestereket választani. Egyébiránt az alpolgármester arra rendeltetett, hogy a polgármestert helyettesítse. A polgármester munkáját a hivatal segíti, nem egy ember nem két ember, akit alpolgármestereknek hívnak, hanem egy egész hivatal. Ez egy nagyon lényeges dolog. Hozzáteszem, hogy semmiféle kényszer nincs sem a hivatalon, sem a képviselő testületen, hogy mindjárt az első adandó alkalommal- az alakuló ülésen, ami egy ünnepélyes aktus, legalábbis annak kellene lenni- rögtön alpolgármestereket válasszunk.
…
Azért mert nem tudósítok minden nap a velem történt eseményekről, attól még az nem azt jelenti, hogy nincsen kommunikáció polgármester úrral. Én vele folyamatos kapcsolatot tartok. Ez természetes dolog éppen ezért úgy gondolom, hogy nem kell ezt világgá röpítenem. Ezeken az egyeztetéseken kezdődött el az érdemi és fontos munka, amely a város fejlődését szolgálja. Nem előre kell eldönteni, hogy ki a jó és ki a rossz, kinél van a bölcsek köve, hanem ez hosszú egyeztetések után kialakított konszenzuson alapuló döntéseken alapul.
…
Kicsit olyan mintha a hátsó kerék beelőzte volna az autót, ugyanis van aki előbb megtudta a közösségi portálon keresztül, hogy mikor lesz rendkívüli testületi ülés, én csak tegnap tudtam meg tőle. Szerintem szerencsésebb, ha a város első embere ezt először az érdekelt felekkel egyezteti. Utána persze semmi akadálya, hogy a nyilvánosság is értesüljön erről. Persze a városnak van hivatalos honlapja, talán célszerű lenne városvezetőként ott kommunikálni.
…
Egyetértek polgármester úrral, hogy igen konstruktívak és előremutatóak az egyeztetések, még nem értünk a végére, de jól haladunk, nagyon sok mindenben már előre léptünk, és ez a legékesebb bizonyítéka az együttműködésnek, nem a harsány szólamok, nem az indulatoktól fűtött megnyilvánulások, hanem az érdemi munka.
…
Kevés szó esett a képviselőkről. Az a hét ember, aki a FIDESZ-KDNP frakciót alkotja, ugyanúgy esküt tettek arra, hogy a város lakosságát szolgálják és nem csak a választókerületük lakóit. Ezt nagyon komolyan is gondolják, gondoljuk. Ez egy hosszú út, amely türelemmel kell, hogy legyen kirakva, nem ellenségeskedéssel, türelmetlenséggel. Van még négy képviselőtársunk is és szerintem bármelyik képviselő nehezményezi és rossz néven veszi, hogyha az ő munkájukat és legitimitásukat megkérdőjelezi.
…
Azért mert többen pártszínekben kerültünk be a testületbe, nem azt jelenti, hogy ne Siófokért dolgoznánk. Sőt! Inkább megpróbáljuk felhasználni egy országos szervezet erejét, tapasztalatát, forrásait a város épülése érdekében.
…
Visszatérve a rendkívüli testületi ülés kapcsán, természetesen lesz, lesznek alpolgármesterek. Természetesen a bizottságok is felállnak, itt van a legnagyobb előrehaladás. Kicsit az alpolgármester témát misztifikálják. Nagyon sokan ezt érzelmi kérdésnek tekintik, ez nem érzelmi, hanem szakmai kérdés. Egyszerűen az önkormányzati törvény előírja, hogy egy alpolgármesternek mindenképpen kell lenni, aki a képviselőtestület tagjai közül kerül ki, őt kell egyébként először megválasztani, pontosan azért, hogy legyen helyettesítője a város vezetőjének, hogyha ő bármi miatt akadályoztatva van a munkája elvégzésében. Aztán választhat- ez már opció- egy külső alpolgármestert is, aki bizonyos terheket levehet a polgármester válláról. De az nem azt jelenti, hogy a munkát háromfelé lehet osztani és arra vannak az alpolgármesterek, hogy utána ők szakadjanak bele a munkába. Ahogy már említettem a hivatal annak a letéteményese, hogy jól és szakszerűen folyjon a munka, ennek irányítója a jegyző. Tehát ne felejtsük el, hogy van komoly hivatali ember a polgármester mellett mindig. Tehát az alpolgármesternek megvan a szerepe a döntéshozatali mechanizmusban, de nem kell abszolutizálni és túlmisztifikálni az ő szerepét.
…
Én nem vonom kétségbe senkinek a szabad vélemény nyilvánításhoz való jogát. Természetes dolog, sőt, annál jobb, annál színesebb egy városi közélet, minél több vélemény hangzik el. Sőt! Minél több kritika hangzik el. De! Magukat sokszor műveltnek vagy értelmiséginek tartó emberek feledkeznek meg magukról és nem veszik észre, hogy a frappánsságon ez már jóval túlmutat, kvázi sértésbe, fenyegetésbe megy át. Ez nem használ senkinek. Siófok nem ilyen város. A siófokiak nyugalomra vágynak, együttműködésre, a város épülésére, szépülésére. Mi erre teljesen nyitottak vagyunk.
…
Riporter: Természetesen polgármester urat is várjuk ide a stúdióba, ígéretet is tett arra, hogy ellátogat hozzánk ide a stúdióba, reméljük eljön annak is az ideje.
A teljes interjú meghallgatható a Part Fm oldalán, kattintson: INTERJÚ
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.