Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
Több mint tíz év után ismét tulajdonossá válhat az állam a Balatoni Hajózási Zrt-ben azzal, hogy 1,4 milliárd forint érékű részvény kerül a tulajdonába.Ez az összeg pontosan megegyezik annak a tőkejuttatásnak a mértékével, amit január 31-ig kellett volna a Bahartban tulajdonos tóparti önkormányzatoknak végrehajtaniuk a cégben. A tőkejuttatás elengedéséért cserébe tehát az állam tulajdonjogot szerzett, a tulajdonosi jogokat a Magyar Turisztikai Ügynökség gyakorolhatja. Az érintett településekkel a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő kezd egyeztetni. A kormányhatározat arra is kitér, hogy az állami szerepvállalással hatékonyabban valósulhatnak meg olyan korszerűsítések, mint a hajóflotta vagy a strandok és kikötők karbantartása- írja a sonline.hu
A Balatoni Hajózási Zrt. részvénycsomagja korábban két részletben került a tóparti, kikötővel rendelkező önkormányzatok tulajdonába. Huszonkét települési önkormányzat első körben 51 százalékban vált a társaság tulajdonosává, majd 2008 májusában a kisebbségi részvénypakett is hozzájuk került azzal a feltétellel, hogy a tulajdonosoknak összesen mintegy 2 milliárd forintos tőkeemelést kell végrehajtaniuk a cégben
Az első részlet, nagyjából 576 millió forint befizetése még 2008-ban esedékessé vált, míg a következő körben az önkormányzatoknak – az eredeti kitétel szerint 4 éven belül, azaz 2012. október 31-ig – tulajdoni hányaduk arányában mintegy 1,4 milliárd forinttal kellett volna tőkét emelniük a Bahartban. A tulajdonosok kérésére a tőkeinjekció befizetését előbb 5 évvel halasztották el, majd többszöri módosítás után, legutóbb egy évvel ezelőtt, 2019. január 31-ig kaptak haladékot. A hajózási részvények részben emiatt, többször cseréltek a gazdát. Siófok vásárolta a legtöbb részvényt, így a város eredetileg 20 százalékos tulajdoni hányada mostanra nagyjából 44 százalékot tesz ki.
Korszerűsítés előtt a szolgáltatások
Kollár József, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója korábban többször is beszélt arról, hogy a három évvel ezelőtt elfogadott stratégia mentén jó ütemben halad a cég modernizációja. A Bahart flottája az elmúlt években új hajókkal bővült, épült vitorláskikötő, a társaság új ügyfélközpontot hozott létre, és rendre dőlnek meg az éves forgalmi rekordok is a személyhajózásban és a kompközlekedésben is. A vezérigazgató arra is rámutatott, hogy a további hatékony fejlődés az állami szerepvállalás nélkül szinte elképzelhetetlen.
Mióta az állami tulajdonszerzés bekerült a köztudatba, több elképzelésről is hallani lehetett a cég átalakítása kapcsán. Ilyen volt az is, hogy a turisztikai és a közlekedési ágat ketté kellene választani. Információink szerint a balatoni fejlesztési koncepcióval összhangban felmerült: gyors vízi taxikkal tennék hatékonyabbá a vízi közlekedést, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen a Balaton egyik pontjáról a másikra eljutni, és ne csak este 11-ig.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.