Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A Fürdőegylet stratégiája nagyban támaszkodik a 2018-as év tapasztalataira és statisztikáira, annak érdekében, hogy Siófok továbbra is egy versenyképes úti cél legyen a Balaton régióban. A magyar lakosság többnapos belföldi utazásainak időtartama és az utazások száma alapján évek óta a Balaton a legnépszerűbb turisztikai régió. A 2018-as évben összesen 15,5 millió napot töltöttek itt a magyar vendégek, mely 2,7%-kal több az előző évinél. A belföldi turisták a Balaton régióban átlagosan 5,4 napot töltöttek el, amely egy 8%-os javulást jelent a 2017-es évi adatokhoz képest. A belföldi többnapos utazások során a Balaton régió mint úti cél ismételten a Budapesten, Pest megyében és Győr-Moson-Sopron megyében élők körében volt a legnépszerűbb. Az utazások fő motivációja továbbra is az üdülés, pihenés, szórakozás volt, ezt követte a rokon, barát, ismerős meglátogatása, és a harmadik helyre került az egészségmegőrzés mint motiváció. A Balaton régióban található a kiadható kereskedelmi szállásférőhelyek 26,3%-a. Ez Magyarország turisztikai régiói között a legmagasabb értéket képviseli. Magánszálláshelyek tekintetében az arány még magasabb, az ország magánszálláshely kapacitásának 44,2%-a található a Balatonnál. A balatoni kereskedelmi szálláshelyek átlagosan 48,8%-os, ezen belül a szállodák 53,3%-os szobakapacitás-kihasználtsággal üzemeltek.
Ami a belföldi és külföldi vendégek arányát illeti, a Balaton turisztikai régióban a vendégéjszakák 66,6%-át belföldi, 33,4%-át külföldi vendégek adták. A Balaton régió, illetve Siófok kiemelt küldő országai Németország, Oroszország, Ausztria, Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Hollandia voltak. A korábbi évivel összehasonlítva a cseh, lengyel és szlovák vendégéjszakák száma emelkedett. Az egyesület szállásadó tagjainak visszajelzései alapján az angol, német, osztrák, lengyel, cseh, szlovák turisták voltak jellemzőek a 2018-as évben. Kevesebb volt az olasz, osztrák és orosz turista, és túlnyomó többségben családosok érkeztek a városba. Siófokon a vendégek átlagos tartózkodási ideje a KSH adatai alapján belföldi viszonylatban 2,2 nap, külföldi viszonylatban pedig 3,1 nap.
Siófok összes vendégéjszaka száma a 2018-as évben meghaladta az 1 milliót. A tavalyi évben szintén a belföldi turisták voltak többségben. A Szállás.hu, a legnépszerűbb hazai szállásfoglaló portál 2018-as felmérése alapján a korábbi évihez hasonlóan Siófok a második legnépszerűbb település volt Budapest után. Szintén a Szallas.hu díjazta az „Év Turisztikai Települése” címet elnyert településeket: a vendégek szavazatai alapján Siófok a harmadik helyet szerezte meg Hajdúszoboszló és Eger után.
A 2018-as év a jubileumi programoknak és az intenzív marketingkommunikációnak köszönhetően kiemelkedően sikeres éve volt Siófoknak. Egymilliónál több látogató, tizenkét nagyrendezvény és egy 50 éves születésnap tette mozgalmassá az év minden hónapját. A Balaton legnagyobb városa a fiatalok mellett egyre több családot vonzott, hiszen az egész évben zajló programokkal mindenkit igyekezett megszólítani Siófok. Célunk, hogy Siófokon 2019-ben is minden korosztály és érdeklődő találjon magának programot: a strandolók, a pihenők, az aktív kikapcsolódást keresők, a kulturális programok iránt érdeklődők, a könnyűzene kedvelői, a gasztronómia rajongói, a kisgyermekek, a szülők, a lazítani vágyó fiatalok egyaránt úgy érezzék, hogy itt kezdődik a Balaton!
A város kiemelt turisztikai termékei az idei évben a rendezvényturizmus, az aktív és sportturizmus, a családbarát turizmus, a gasztroturizmus, és a kulturális turizmus.Ezekre a termékekre összpontosítva alakítjuk az élményígéreteket, mellyel a célközönséget kívánjuk elérni.
Marketingkommunikáció terén, a 2018-as következtetésekre alapozva 2019-ben szeretnénk még több vendégéjszakát generálni Siófoknak. Ehhez nagy hangsúlyt kell fektetni a Budapesten kívül élő célközönség elérésére is, melyhez elengedhetetlenek a város televíziós és rádiós, illetve online megjelenései. Országos és regionális TV és rádiócsatornákon komplett sugárzási terv alapján célcsoport és fogyasztási szokás specifikusan kerülnek adásba a városról készült, élményeket közvetítő televíziós és rádiós spotok. Az online megjelenések rugalmasan irányíthatóak a megfelelő célcsoport és generáció elérésére, így az egységes kommunikáció részeként bármilyen meghatározott célközönség megszólítható a digitális tartalmakkal és élményígéretekkel. A külföldi közönség elérésére a Magyar Turisztikai Ügynökség specializálódott, de természetesen a város saját hirdetései esetében is célcsoportnak tekintjük őket. Egyesületünknek több szálloda is tagja, akik biztosítják számunkra a vendégösszetétellel kapcsolatos információkat. Egy hasonló megfigyelés alapján döntöttünk például úgy, hogy az osztrák piacot érdemes jobban célozni hirdetéseinkkel, hiszen az csökkenő tendenciát mutat küldőpiacként. Ennek megfelelően osztrák utazási magazinokban vásárolunk megjelenéseket, melyek több oldalas beszámolóval ösztönzik a látogatásra az utazni vágyókat, de a WizzAir fedélzeti magazinjában is találkozhatunk idén Siófok attrakcióival és rendezvényeivel. A nyomtatott megjelenések közé tartoznak a városi kiadványok is, melyeket az egyesület szerkeszt, és külföldre, illetve az ország különböző pontjaira is eljuttat. A Siófoki Fürdőegylet további tervei közé tartozik a közeljövőre vonatkozóan, hogy a tavaszi és az őszi szezonban is vonzóbbá tegye a turisták számára Siófokot. Az Egyesület korábban is több sikeres rendezvényt álmodott és valósított meg, melyek azóta is jelentős szereplői a városi nagyrendezvény-sorozatnak.
A Balatoni Regionális TDM Szövetség 2019-ben is megszervezi a tavaszi és az őszi Nyitott Balaton programsorozatot, melyben a Fürdőegylet is aktív szerepet vállal, mind a marketingkommunikációval, mind pedig az Egyesület tagságának bevonásával, programkínálat bővítéssel. A véghezvitt és a tervezett programok között szerepelt az országos városmarketing konferencia lebonyolítása, a sóstói tekergő kerékpáros túra szervezése az aktív élmények jegyében. Nyáron a kulturális turizmushoz kapcsolódóan tematikus városnéző sétákra invitáljuk a közönséget, mellyel még több élményt kínálhatunk a Siófokra látogató kikapcsolódásra vágyóknak, ezzel is bizonyítva, hogy itt kezdődik a Balaton!
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.