Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A Környezetvédelmi és Energiahatékonysági Operatív Program keretében valósul meg Siófok közigazgatási határain belül a Sió-csatorna vízleeresztő- és hajózó zsilip, valamint a Kiliti duzzasztómű rekonstrukciója. Az első egyeztetések után a város által előterjesztett változatok közül a vízügyi szervek a hajózó zsilip jelenlegi helyén való megtartását, a vízleeresztő zsilip 20-30 méterrel a város irányába történő megépítését szorgalmazták elsősorban. Ennek oka a Bahart ipartelepének a halászati udvarra történő áttelepítése, de fontos városképi érdekből is a Baross Gábor hídhoz legközelebb javasolták megtervezni és megépíteni a műtárgyakat. A Kiliti duzzasztó új helyen, az új szennyvíztisztító telep környékén valósulna meg a javaslat szerint, mivel ezzel a város jelentős, közel 3 kilométeres magas vízi csatornaszakaszhoz jut.
Több egyeztetés után februárban az Országos Vízügyi Főigazgató részvételével több órás terv-vitára került sor. A terveket készítő VIZITERV szakemberei elé végül olyan siófoki terv-vázlat került, amely a Baross híd előtt valósítaná meg egy műtárgyban a vízeresztő és hajózó zsilipet, megadva ezzel a Bahart-nak azt a lehetőséget, hogy a Sió-csatorna felől legyen meg a halászati udvarral az összeköttetés, ott épüljön ki a hajóépítő/javító bázis. A halászati öbölben megvalósuló hajójavító dokk/sólya kialakítását a hajózási társaság is elfogadhatónak tartja. Ezzel szemben azonban felhozható az ipari tevékenység túlzott közelsége a Vitorlás utcával, illetve ez a terv csak a Vitorlás utcai egyes ingatlanjainak, a Horgony utcának, mint közútnak és a Zsilip-sori magáningatlanok kisajátításával valósítható meg. A kérdésről további egyeztetést kezdeményezett a Bahart vezetése áprilisban. Siófok Városa az érintett területeket felmérette abból a szempontból, hogy 2016. márciusban mely területek érintettek a Sió vízeresztése miatti belvizes kártételekben. A Kiliti duzzasztó ügyében a Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság válaszát várja a város, hogy milyen feltételeket szab a duzzasztó város által kért helyre történő építése esetén, és ezt a város az érintett ingatlan-tulajdonosokkal el tudja-e fogadtatni.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.