Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
Az alapötlet elviekben üdvözlendő. Az a cél, hogy a padokból felállított diákok találkozzanak a társadalom olyan segítségre szoruló csoportjaival, akikkel a hétköznapokban talán semmilyen kapcsolatuk nem lenne, ezzel pedig javuljon a szociális érzékenységük, akár hasznos is lehet. A diákokat befogadó több mint 1500 intézmény listáján, jórészt valóban olyan alapítványok, egyesületek és csoportok szerepelnek, amik működése legalább a nevében és kitűzött céljaiban megfelel ennek a célnak. Sok a lokálpatrióta egyesület, idősotthon, fogyatékosokkal foglalkozó szervezet, különböző egyházak, könyvtárak, tűzoltóság, polgárőrség. Ami viszont tilos: a pénzgyűjtés, üzleti jellegű tevékenység, és nem mehetnek a diákok érdekvédelmi, képviseleti vagy politikai szervezethez sem. A közösségi szolgálat 50 órájának teljesítéséhez 3 év áll a diákok rendelkezésére, érdemes (ill. a törvény szerint ajánlott) ez alatt az idő alatt többféle típusú tevékenységet is végezni: minél több helyzetben vesz részt a diák, annál többféle készséget sajátíthat el a közösségi szolgálatok során. A nemzeti köznevelésről szóló törvény szerint az érettségi bizonyítvány kiadásához ötven óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges, amelyet első alkalommal a 2016. január 1-je után érettségi vizsgára jelentkező tanulóknak kell igazolniuk. Ez a 2012/2013. tanévben – tehát az idén – 9. évfolyamos középiskolai tanulókat már érinti. A tanulók számára a középiskolák a 9–11. évfolyamon lehetőség szerint három tanévre, arányosan elosztva szervezik meg a közösségi szolgálat teljesítésére alkalmas tevékenységeket. Az iskolai napokon a tanulók két órát, hétvégéken három órát tölthetnek a szolgálattal, de ez nem haladhatja meg a heti hat órát.
A Perczel
A gimnázium tanulóinak legelőször a Katasztrófavédelem és a Paralimpiai Bizottság munkatársai adtak tájékoztatást tevékenységükről, majd sorra csatlakozott a többi szervezet is. - Természetesen mi is kerestük a lehetőségeket, nem csak Siófokon és környékén, hanem- mivel sok a bejáró tanulónk – a gyerekek lakóhelyein illetve közelében is. Így például a különböző települési kultúrházakban, könyvtárakban, polgárőrségeknél, háziorvosoknál, egyházaknál is végezhetik a szolgálatot diákjainkmondta Vaskóné Csák Erika igazgató. A fent említettek mellett a tanulóknak lehetőségük van az állatmenhelyen, a Vöröskeresztnél, a Máltai Szeretetszolgálatnál, óvodákban, gyerekotthonokban, a Kálmán Imre Kulturális Központban, akár a Csopaki Nemzeti Parkban is segíteni.
A Baross
Az iskola diákjai egy kicsivel könnyebb helyzetben voltak, hiszen Nyim községet örökbe fogadták két évvel ezelőtt, így az első helyszín eleve adott volt. Minden évszakban változó létszámmal (40-50 fő) folyamatosan karbantartják a falut a diákok: buszmegállót festenek, játszóteret raknak rendbe, templompadlást takarítanak, kerítést javítanak és fát aprítanak az időseknél, vagy éppen vízelvezető árkot mélyítenek, megelőzve ezzel a katasztrófát. - A Magyar Speciális Olimpiai Szövetséggel való együttműködésünk pár évvel ezelőtt kezdődött, mikor a városban minden évben megrendezett WINK Maraton futásnál előbb rendezőként, majd a sérült gyerekekkel közösen, kézen futva teljesítették a távot és szereztek megható pillanatokat diákjaink. De a csúcs a bohócdoktorok – mondta Szamosi Lóránt igazgató, majd hozzátette: oda, hogy bejussanak a gyerekek, szó szerint verekednek egymással. Imádják a kicsik is őket. Ráadásul ez egy komoly koprodukció, hiszen az ajándékokat, a csokit, lufit stb. a siófoki TESCO biztosítja számunkra. Ők egyébként a Piros Pont Diák Bohócdoktor csapat. 2010 óta „űzik az ipart. ” Emellett a tanulók Szántódpusztán, az Europa Nostra-díjas komplexum teljes területén teljesítenek szolgálatot, amelybe beletartozik a lovak gondozása, műemlék házak ápolása, zöldterület karbantartása, de természetesen nekik is lehetőségük van a gimnáziumnál említett szervezeteknél is jelentkezni.
A Krúdy
A helyi szervezeteken kívül az iskola tanulói, lakóhelyükön is teljesíthetik a szolgálatot, így az iskola vezetése Balatonszárszó, Zamárdi és Balatonendréd önkormányzatával is együttműködik. - Folyamatosan keressük a lehetőségeket, hiszen jelenleg mintegy kétszázötven tanulónkat érinti a közösségi szolgálat, jövő évben pedig ez a szám megduplázódik. A szülők nem csak a szülői értekezleteken, hanem írásos formában is kaptak tájékoztatót – mondta Dergecz Istvánné igazgató. Az igazgatók elmondása szerint a legtöbb tanuló lelkesen fogadta a feladatokat. Az állatmenhely menő célpontnak számít, Nyimben is vidám és dolgos diákokkal találkoztunk, de többen érdeklődnek kulturális és gyerekkel kapcsolatos munkák iránt is.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.