Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A Vitorlás Szezonnyitó megnyitó ceremóniáját követően a Balaton Regatta mezőnye 11 órakor startol el. Azért, hogy a verseny közelebb kerüljön a nagyközönséghez, a Bahart nézőhajót indít, így a vitorlások rajtja testközelbe kerül mindazok számára, akik szívesen kísérik figyelemmel a vízisportot. A versengő hajók persze a partról, a Rózsakertből is láthatóak lesznek. Az érdeklődőknek természetesen nemcsak a több órán tartó futam és a vitorlák látványa nyújt majd kikapcsolódást, hiszen a hajóállomáson gazdag programkínálat várja Siófok vendégeit. A gasztronómiai kínálat mellett kézműves termékek is megjelennek a kikötőben, de lesz gyermekrajz kiállítás és koncertek, köztük az Ocho Macho zenekar is fellép. Az egész napos programok sorában igazán különlegesnek ígérkezik a vitorlások lampionos felvonulása, amellyel a hajók színes fényeket varázsolnak majd a sötét víztükör fölé. Ugyancsak a Vitorlás Szezonnyitó keretében kerül sor a Magyar Vitorlás Szövetség hagyományos Vitorlás Estélyére, ahol átadják az Év vitorlázója-díjakat, a Balaton Kupát, a Yardstick Trophy és a Jolle Trophy elismeréseit.
A Magyar Vitorlásszövetség, a Balatoni Hajózási Zrt és a Nyár fővárosának közös rendezvényének különleges apropót ad egy nem mindennapi jubileum . A Balaton legrégebbi vitorlása, a Kishamis ugyanis éppen 60 éve került Siófokra és kikötőhelye azóta is itt, a Vízügyi Sport Club telepén van.
A hajó 1954-ben került Siófokra azután, hogy egy évvel korábban Szilvássy Zoltán fiatal vízügyi mérnökként a füredi hajógyár hangárjában lett figyelmes a letakart vitorlásra, ami akkoriban a szocialista hangzású Kronstadt nevet viselte. A hajógyári dolgozók azt is elárulták Szilvássynak, hogy az Elhagyott Nemzeti Javak között nyilvántartott hajót bontásra ítélték. A Széchenyi család örökségeként nyilvántartott, angol mérnök által tervezett vitorlást azonban Szilvássy Zoltán megmentette a megsemmisüléstől és elintézte, hogy a legendás hajó a Közép Dunántúli Vízügyi Kirendeltséghez kerüljön. A hajót 1954-ben, az akkor alakult Vízügyi Sport Club kapta meg, és azóta is az egyesület tulajdona. A Kishamis első siófoki évei alatt nemcsak szellemiségében, de látványában is uralta a kikötőt, hiszen egy méretes bolyához kötötték ki a kikötő közepén, így a szél körbe-körbe mozgatta a vitorlást – emlékezett vissza a kezdetekre Hrehus György, aki kisebb megszakítással 1968-óta a legenda kormányosa.
– Azok a sporttársak, akik a Kishamisra lépnek nem szállnak át más vitorlásra. Ez nem csupán egy hajó, ez a Kishamis. Egy nemzeti kincs – vallja a hajó megmentőjéhez hasonlóan szintén vízügyi mérnökként szolgált vitorlázó, aki arról is beszélt: a vitorlás mintegy 20 fős manchaftja elkötelezetten ápolja a 118 éves vízi járművet, ami ma is megállja a helyét; a tavalyi Kék Szalag több mint 500 hajós mezőnyében a 23. helyen ért célba. – Ez a hajó egy műszaki csoda. Akkor épült, amikor a Ford T Modellje csak álom volt, és még ma is versenyképes – emelte ki Hrehus György, aki bízik benne: ha az utódok is azzal az elkötelezettséggel és odaadással ápolják a Kishamist mint a jelenlegi csapat, akkor a vitorlás élettartama még emberöltőkben lesz mérhető.
A Kishamist a Vitorlás Szezonnyitón az érdeklődő közönség is megcsodálhatja, hiszen a hajó május 10-én a Siófoki Hajóállomásnál tartózkodik majd, sőt a rendezvény megnyitóján a hajó legénysége egy ajándékkal megtöltött palacküzenetet is átvesz majd, amelyet a hajóról bocsátanak útjára.
A vitorlázók siófoki szezonnyitója természetesen vitorlásversenyt is tartogat. Ez lesz az első idei megmérettetés, amelyen a profik mellett az amatőrök is rajthoz állhatnak, bár a két tábor értékelése külön zajlik majd. A korábban Balaton Regatta néven ismertté vált, ám idén már Bahart Regatta néven futó évtizedes hagyománnyal bíró verseny május 10-én és 11-én zajló fordulóira mintegy 80 vitorlás részvételével számol a versenyt kiíró Balatoni Hajózási Zrt. A regattára május 9-én pénteken 18.00 és 21.00 között nevezhetnek azok a csapatok, akik az 5 hétvégére szervezett, összesen 10 futamból álló megmérettetésen szeretnék bizonyítani tudásukat. A Vitorlás Szezonnyitó keretében startoló Balaton Regatta annak a Yardstick Flottabajnokságnak a részeként kerül megrendezésre, amelynek kiírásával a Magyar Vitorlásszövetség a Balatoni Hajózással együtt arra törekszik, hogy a jövőben erősödjön a tömegsport jellegű vitorlázás a Balatonon. A Yardstick versenysorozat előnye ugyanis abban rejlik, hogy a bajnoki fordulókon nemcsak az igazolt versenyzőknek van lehetősége eredményt elérni, hanem az amatőröknek is. A kedvtelési vitorlázók megszólítását a Balatoni Hajózási társaság valamint a cég vitorlás egyesülete a BHSE is rendkívül fontosnak tartja, hiszen a vitorlás bázis erősítése, az utánpótlás-nevelés kiemelt szereppel bír a Balaton-parton, ráadásul a nagymúltú egyesületnek is szüksége van arra, hogy stabil tagsággal működjön.
RÉSZLETES PROGRAMÉRT KATTINTSON IDE
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.