Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A gimnázium tanulói március 24-én az intézmény aulájában előadásokon, kísérleteken vehettek részt a Víz Világnapja alkalmából. A Balatoni Hajózási Zrt-től Baráth Zsuzsanna a Balatonról és a hajózásról tartott bemutatót a diákoknak, akik ezt követően Koczorné Bódis Anikó, a Népegészségügyi Intézet egészségnevelő munkatársának prezentációját hallgathatták meg a víz világnapjáról és a globális környezetvédelmi problémákról.
A bemutatókon túl a vízzel kapcsolatos kutatásokat, kísérleteket is láthattak az érdeklődők a gimnázium laborvezetője, Hollósy Eszter jóvoltából.
- A mai nap folyamán a Balaton, a Cinege patak, valamint a csapvíz minőségét hasonlítjuk össze főleg a víz keménysége alapján. Egy klasszikus analitikai módszerrel, a titrálással végzünk összkeménység kimutatást mindhárom vízmintából, illetve gyorstesztek segítségével szennyezést jelző paramétereket keresünk, mint például az ammónium vagy a nitrát tartalom. A Cinege patakból származó minta segítségével biológiai vízminősítéssel határozzuk meg a vízminőséget. Ez egy belga módszer, melynek lényege, hogy egy kaparóháló segítségével veszünk vízmintát az adott területen, és az ebben fellelhető makrogerinctelen fajokat keressük. A Cinege patak esetében ezek a fajok például a szitakötőlárvák, bogárlárvák, kagylók és csigák. Fontos a makrogerinctelen fajok mennyisége a vízben, mert minél több található meg belőlük annál tisztább a víz. Mindemellett további vizsgálatok során az egysejtűeket nagy mikroszkópokkal is megnézhetik a diákok, lárva állapotban láthatják az említett fajokat. – számolt be a Víz Világnapi programokról a gimnázium laborvezetője, Hollósy Eszter.
Az osztályok a nap során váltakozva érkeztek a gimnázium aulájába, hogy megtekintsék a vizsgálatokat, a legérdeklődőbb tanulókat pedig az intézmény természettudományi laboratóriumában kutató óra várta.
Milei Barbara
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.