Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
„2017-re azt tűztük ki célul, hogy lépést tartsunk a felgyorsult mezőnnyel, illetve megvédjük a tavalyi bajnoki címünket – mesélte a duó. A cél érdekében még technikát is váltottunk, és egy IX-es Mitsubishivel neveztünk a bajnokságba. Az átállás azonban nem ment zökkenőmentesen: nem találtuk meg elsőre a kocsi megfelelő beállításait, folyamatosan építettük, dolgoztunk rajta, de mindig újabb csontvázak hullottak ki belőle.”
A balszerencse már rögtön a szezonnyitó Miskolc Rallyen utolérte a párost: a 4. szakaszon műszaki hiba lépett fel a Mitsubishinél, ami miatt már az első napon a futam feladására kényszerültek. A bajnokság az Ózd Rallyval folytatódott, ahol a mitfahrer – egészségügyi okok miatt – nem tudta elfoglalni a jobb1-et. Helyette egy régi-új navigátor, Németh Gergely segítette a pilótát. Miskolc után azonban Ózdon sem sikerült a szépítés: a váltó megadta magát, így a 7. gyorsasági szakaszon fel kellett adniuk a küzdelmeket.
Két nullás verseny után a murva meghozta a sikert Gyarmatiéknak Szombathelyen, ahol magabiztos győzelmet arattak. Még úgy is, hogy egy műszaki probléma, valamint egy vezetői hiba is becsúszott náluk. A győzelmi mámor azonban nem tartott sokáig, ugyanis a Székesfehérvár Rallyen újabb oka adódott a siófoki alakulatnak a bosszankodásra. A futam során annyi defektet összegyűjtöttek, hogy a végén már nem volt lehetőségük az újabb abroncscserére. A 9. szakaszon beszerzett utolsó defekt végérvényesen rányomta bélyegét a szereplésükre.
Júliusban ismét egy murvás verseny következett, méghozzá a Veszprém Rallye. A szombathelyi győzelem után jogosan gondolhatta azt a páros, hogy ez az a terep, ahol meg tudják mutatni, hogy igenis számolni kell velük.
Fortuna azonban ekkor sem állt mellettük: a 4. szakasz rajtjában már lehetett érezni, hogy nincs erő a kocsiban, a gyors felénél pedig már minden pirosan világított a műszerfalon – mint utólag kiderült, a turbó meghibásodása miatt.
„A pechszéria után sokat törtük azon a fejünket, van-e értelme folytatni a pontvadászatot a bajnokságban, vagy esetleg próbáljuk ki magunkat egy-egy vendégszereplés alkalmával a Mitropa Kupa mezőnyében. Többször is átszámoltuk a pontjainkat, illetve sorra vettük az opciókat az évben hátralévő két versenyre, aminek eredménye az lett, hogy matematikai esélye van még annak, hogy dobogósok legyünk év végén. Ezt a lehetőséget pedig nem akartuk kihagyni.”
És milyen jól tették! A Mecsek Rallyet megelőzően a Mitsubishi több fejlesztésen is átesett, amit abszolút eltalált a csapat. Gyarmati és Kocsis folyamatosan gyorsultak, végig meccsben az ellenfelekkel, s végül az ORC értékelés 2. pozíciójába kormányoztak be az Evo IX-est. Ezek után vérszemet kapva álltak a szezonzáró Eger Rallye rajtjába, amit magabiztosan meg is nyertek. Sikerüknek köszönhetően pedig év végén is felállhattak a képzeletbeli dobogóra.
„Boldogok vagyunk a 3. hellyel – még úgyis, hogy az elsődleges célunk a győzelem, a tavalyi bajnoki cím megvédése volt. Az idei buktatókból, fejlesztésekből nyerünk erőt a folytatáshoz, ami 2018-ban még erősebb lesz, és minden egyes pontért meg kell majd küzdenünk” – összegezte Gyarmati Ariel.
Kocsis György hasonlóan értékelte a szezont: „Felemás érzésem van az idei évvel kapcsolatban. Amikor nem volt gond a kocsival, jó időket autóztunk, élveztünk a menetelést. Ám a rengeteg műszaki probléma jócskán kedvünket szegte. Persze, a Mitsubishinek is ki kellett nőnie a gyermekbetegségeit, így bízunk benne, hogy a nehezén már túl vagyunk, és jövőre újult erővel támadhatunk – akár itthon az ORC-ben, akár egy nemzetközi bajnokságban. Köszönjük mindenkinek a szurkolást, támogatást, aki egy kicsit is hozzátett ahhoz, hogy meg tudjuk csinálni ezt az évet!”
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.