Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A Tour de Hongrie szervezőbizottsága a 2016-ban pályázó települések közül sportszakmai és turisztikai szempontokat is szem előtt tartva választotta ki azokat a helyszíneket, amelyek a 2018-as – immár egy kategóriával magasabb szintre lépő – Magyar Körverseny programjába kerültek. A szervezők célja továbbra is az, hogy a Tour de Hongrie néhány éven belül Közép-Európa egyik meghatározó versenyévé váljon, olyan eseménnyé, amelyen a legnagyobb körversenyek, a Tour de France, a Giro d’Italia vagy a Vuelta a Espana menői is részt vesznek, és amelyet élőben közvetítenek a kontinens sportcsatornái.
Az útvonalat – rendhagyó módon – először az M4Sport élő műsorában, a Sportreggeliben mutatta be a nagyközönségnek Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie szervezőbizottságának elnöke. A tervek szerint itthon a sportcsatorna tűzi majd műsorára a nemzeti körversenyt, s annak szakaszairól élőben közvetít majd.
A stúdió vendége volt Dr. Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke, valamint Szilasi László, a Tour de Hongrie versenyigazgatója, de a műsorban az érintett városok vezető képviselői is köszöntötték a nemzetközi eseményt.
A 2018-as Tour de Hongrie hatnapos programja során 800 kilométert teljesít majd a mezőny,
amely útja során tíz megyén és száz településen teker majd át. A viadal prológjának, vagyis a 4 kilométeres egyéni időfutamnak augusztus 14-én a Balaton fővárosa, Siófok ad otthont.
Siófok
Siófokon gyakran megfordul a Tour de Hongrie mezőnye, először 1962-ben volt rajthelyszín a Magyar Körversenyen, majd 1964-ben, 1993-ban, 1997-ben, 1998-ban, 2003-ban, 2016-ban és legutóbb, 2017-ben is Tour-állomás volt a Balaton parti város. Tavaly Ziga Jerman jóvoltából szlovén szakaszsiker született Siófokon.
A verseny másnapján, az 1. szakasz során a Magyar tenger északi partján, Balatonalmádiból indulva Keszthelyre, a Festetics kastélynál felállított célig jut el a mezőny. A harmadik versenynapon Velence és Székesfehérvár közötti etapra kerül sor, a nemzetközi mezőny célbaérkezése a fehérvári Királyi Napok egyik fő eseménye lesz.
Augusztus 17-én Cegléd központjában lesz a 3. szakasz rajtja. Az alföldi, teljesen sík és nagyon hosszú, 210 kilométeres szakaszon látványos mezőnysprint várható a Hajdúszoboszlón felállított célban.
„Nagyon sok város fogad jó szívvel minket, a kategória emelésével szívesen jönnek a nagyobb proficsapatok, köztük például a lengyel CCC Sprandi Polkowice is – tette hozzá
Eisenkrammer Károly. – Érdekesség, hogy például az útvonalban először szereplő célállomás,
Hajdúszoboszló figyelmét éppen ez a lengyel csapat keltette fel, hiszen a fürdőváros vendégeinek jelentős hányada Lengyelországból érkezik minden évben, úgyhogy a CCC bringásai itt nagyon komoly támogatásra számíthatnak majd.”
Karcagról rajtol augusztus 18-án a viadal királyetapja, a karaván a Bükk emelkedőinek meghódítása után a kerékpáros fesztivállal készülő Miskolcon zárja ezt a szakaszt. A zárónapon Budapesten – a tervek szerint Újbudán, a Duna partján, éppen ott, ahonnan az első, 1925-ös Tour de Hongrie mezőnye útjára indult – látványos körpályás versennyel fejeződik be a hatnapos Tour de Hongrie.
A viadal egyik kiemelt partnere lesz ebben az évben is a Magyar Közút Nonprofit Zrt., amelynek műszaki vezérigazgató-helyettese, Mikesz Csaba biztosította a szervezőket, hogy kiemelt figyelmet fordítanak a viadal állapotára: „A társaságunk bejárja majd az érintett útszakaszokat, a feltárt hibákat azonnal kijavítja, hogy a kerékpárosok megfelelő biztonságban versenyezhessenek. De nemcsak az útvonal állapotára fordítunk kiemelt figyelmet, az utak környezetére is ügyelünk, hogy a közönség is jó körülmények között szurkolhasson, a közlekedőket pedig kiemelt információkkal látjuk el az adott útszakaszokról.”
A Tour de Hongrie ebben az évben is szerepel a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) versenynaptárában, s története során először 2.1-es kategóriával. A nemzeti körverseny összdíjazása meghaladja majd a nyolcmillió forintot. Az egyéni verseny legjobbjai ebben az évben is megkülönböztető mezeket viselnek majd, az összetett legjobbja sárga, a gyorsasági pontverseny legjobbja zöld, a hegyi pontverseny legjobbja piros, a legjobb magyar kerékpáros pedig celeste színű mezt húzhat fel.
„Tervezett döntés volt, hogy a Magyar Körverseny egy kategóriát lép előre – mondta Dr.
Princzinger Péter. – A Magyar Kerékpáros Szövetség célja, hogy minél több olyan nemzetközi eseményt rendezzen, amely szerepel a nemzetközi naptárban, és ez nemcsak az országútira, az összes szakágra igaz. A magasabb kategória rangosabb csapatokat, izgalmasabb küzdelmet hozhat, amit nagyobb médiafigyelem kísérhet. Ha ezt sikerül elérnünk, az nemcsak a kerékpársport, hanem Magyarország láthatóságát is segíti.”
„A Tour de Hongrie évről évre egyre erősebb verseny, örülök, hogy ennek részese lehetek, hiszen ez a verseny is hozzájárul, hogy a magyar kerékpárosok felzárkózzanak a világ élvonalához – vélekedett Révész Máriusz, kerékpározásért felelős kormánybiztos. – Persze a Tour nemcsak egy kerékpárverseny, nagyszerű lehetőséget kínál az országmarketing számára is, meg tudjuk mutatni a legszebb városainkat, tájainkat, történelmi nevezetességeinket a nagyvilágnak.”
A 2018-AS TOUR DE HONGRIE PROGRAMJA
Augusztus 14. (kedd): Prológ, egyéni időfutam, Siófok (4 km)
Augusztus 15. (szerda): 1. szakasz, Balatonalmádi–Keszthely (160 km)
Augusztus 16. (csütörtök): 2. szakasz, Velence–Székesfehérvár (170 km)
Augusztus 17. (péntek): 3. szakasz, Cegléd–Hajdúszoboszló (210 km)
Augusztus 18. (szombat): 4. szakasz, Karcag–Miskolc (178 km)
Augusztus 19. (vasárnap): 5. szakasz, Budapest–Budapest (78 km)
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.