Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A Magyar Vitorlás Szövetség fő feladata a versenysport szervezése, irányítása és az utánpótlás nevelése lenne, ugyanakkor a vitorlásturisztikai szempontokat is szem előtt kell tartania. Az MVSZ a tagszervezetein keresztül mintegy 4000 versenyengedélyes sportolóval foglalkozik országszerte, miközben az is fontos számukra, hogy megszólítsák a lényegesen nagyobb bázist jelentő, nagyjából 20-25 ezer hazai szabadidős vitorlázót – írja a turizmus.com.
Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára a portálnak elmondta: létrehozták a vitorlazzitthon.hu weboldalt, aminek az a célja, hogy vitorlásturisztikai információkkal szolgáljon, elsősorban a Balatonon, hiszen hazai vonatkozásban a vitorlásturizmus fogalma itt értelmezhető. Továbbá kidolgozták a Kék Csillag kikötőminősítési rendszert, amiben 43 balatoni kikötő kapott minősítést, ez alapján arról tájékozódhatnak az érdeklődők, hogy ezek a létesítmények milyen szolgáltatásokat nyújtanak, és milyen színvonalon. A weboldal kiegészítéseként jelenleg folyamatban van egy applikációfejlesztés – tette hozzá. Ezzel egyrészt kézbe vehető lesz a honlapon található információ, másrészt az alkalmazás tartalmazni fog egy nyomkövetési rendszert, illetve tetszés szerint összeállítható logbookot, tehát a felhasználók pontosan tudni fogják, hány mérföldet hajóztak, és merre jártak. A teljes rendszerhez egy vitorlásturisztikai kedvezménykártya is kapcsolódik, melyhez eddig száznál több szolgáltató csatlakozott hozzá, hajóbérlők, kikötők, vitorlásboltok, illetve számos gasztronómiai és kulturális létesítmény.
Holczhauser András hozzátette: ugyanakkor a szövetségnek gondot okoz, hogy a régi balatoni sportkikötők jó részében már nem vitorlásélet zajlik, hanem nyaralóhelyek, apartmanházak foglalták el a területet. „Értjük, örülünk a fejlesztéseknek, de sajnálatos módon egyre szűkösebb az a kikötői infrastruktúra, ahol a hazai versenyvitorlázás fejlődhet – jegyzi meg az MVSZ főtitkára. Mivel a jelenlegi nagyhajós kikötőkapacitás maximumra van járatva, vagyis nincsenek szabad helyek, csökken a lehetősége annak, hogy nagyobb versenyeket szervezzünk, mert nem tudjuk hol kikötni a hajókat. A vitorlássport fejlődéséhez a szövetségnek és a tagszervezeteknek vízhez kell jutniuk, csak így tudjuk erősíteni a kishajózást – tette hozzá Holczhauser András.
Jelenleg az MVSZ a balatonfüredi önkormányzattal és a Magyar Kajak-Kenu Szövetséggel közösen egy újabb nyertes GINOP-pályázat megvalósításán dolgozik, ami kikötő-infrastruktúra– és hozzá kapcsolódó partilétesítmény-fejlesztésre ad lehetőséget. A főtitkár szerint az új megállópontra óriási az igény. A balatonfüredi kemping területén egy 1,2 hektáros területet kaptak bérbe az önkormányzattól, itt valósul meg a fejlesztés. 142 férőhelyes kikötő épül, a parton pedig egy körülbelül 1600 négyzetméteres, kétszintes épület, ahol hangárok, irodák, előadótermek kapnak helyet. A létesítmény a tervek szerint a 2021-es szezonra elkészül, és nagyobb volumenű turisztikai programok megvalósítására is alkalmas lesz – olvasható a turizmus.com interjújában.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.