Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
Bahart-licit: senki sem tett ajánlatot a megadott határidőig az 1,5 milliárd forintos kikiáltási áron meghirdetett siófoki Móló szállóra. Korábban a Dísz tér elkelt 84 millióért (ahogyan megírtuk, a város élni kíván elővásárlási jogával és szándékozik megvenni), továbbá a Vitorlás utca 2. alatti szolgálati lakás is (az aluljáró és a vasútmenti parkoló közötti ingatlanon), 66 millióért.
A Balatoni Hajózási Zrt. legutóbbi közgyűlésén – írja a Balatontipp.hu – újra kiírták a 11 vitorláskikötő üzemeltetését, egyben. A szeptemberi kiírás után három érdeklődő vásárolta meg a nettó 2 millió forintba kerülő tenderfüzetet. Ketten további információt is kértek, de az október 20-i benyújtási határidőig nem érkezett ajánlat. A most hozott döntés szerint a 11 vitorláskikötőből álló láncot a korábbi feltételekkel 15 évre adnák külső üzemeltetésbe a nyilvános, egyfordulós pályázaton. Az új kiírás szerint a vitorláskikötők üzemeltetését 2021.április 1-étől szeretnék átadni a nyertes pályázónak.
A közgyűlésen Kollár József vezérigazgató visszahívását és az eddigi helyettes, Veigl Gábor megbízását – ugyancsak a Balatontipp információja szerint – a települési tulajdonrészt képviselők fele támogatta, a többiek nemmel szavaztak, vagy valamilyen formában tartózkodtak. A döntés szerint Kollár Józsefet december 15-étől hívták vissza a vezérigazgatói tisztségből és az igazgatósági tagságból. A munkaviszonya január végén szűnik meg. Veigl Gábor december 16-án veszi át a két pozíciót. A havi bére 2 millió forint, igazgatósági tiszteletdíja 200 ezer forint lesz – ahogy az elődje esetében is volt. A Bahart jövő évi üzleti tervének elfogadását és a vitorlás kikötők kiszervezését csak az önkormányzati tulajdonrészt képviselők bő harmada támogatta, az önkormányzatok többsége tartózkodott vagy ellene szavazott.
Mint ismert, az állam tulajdoni hányada immár 75 százalék a Bahartban, a legnagyobb önkormányzati részvényesnek, Siófoknak is már csak alig 10 százaléka van.
Dr. Lengyel Róbert siófoki polgármester arról tájékoztatott: mivel a vezetőváltás indokait nem ismertette a cég, így azt nem szavazta meg. Ennek megfelelően az új vezető kinevezésénél tartózkodott. „Nem a személye, hisz szakmailag nem tudom megítélni, hanem a körülmények, illetve előzmények okán” – így a városvezető. A cég jövő évi üzleti tervének szavazásakor is tartózkodott, mint ahogy ezt az igazgatóságban Bardócziné dr. Molnár Anita alpolgármester, a felügyelőbizottságban pedig dr. Horváth Gábor Zénó is megtette korábban.
Nemmel szavazott a siófoki polgármester a vitorláskikötői pályázatra is, amit így indokolt: „A siófoki vitorláskikötő bérbeadása kapcsán alpolgármester asszony a nevemben levélben fordult a céghez és kérte egy előzetes értékbecslésről szóló szakértői vélemény kiadását. Erre azonban olyan választ kaptunk, hogy egyrészt külön Siófokra nincs vélemény, hanem csak a 11 kikötőt egységben kezelve, illetve a BAHART-ot titoktartási kötelezettség is terheli a szakértő cég irányába, tehát majd csak akkor kaphatjuk meg esetleg az egységes értékbecslésről szóló szakértői véleményt is, ha ahhoz maga a szakértő cég hozzájárul. Ez a válasz a 2. legnagyobb tulajdonos és egyben az igazgatóság egyik tagjának részére. Viszont nekem ez a válasz nem válasz, inkább csak kérdésgenerátor. Ha a tulajdonos képviselője, ha igazgatósági tag közvetlenül nem juthat ilyen iratokhoz, akkor ki az, aki igen?...”
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.