Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A tervezett széplaki vitorláskikötő-bővítés ügyében tavaly nyáron két lakossági fórumot is tartottak, a „nép” egyértelműen ellenezte egy „mega-vitorláskikötő” kialakítását, majd az új siófoki képviselő-testület már az októberi alakuló ülésén visszavonta a korábbi önkormányzati hozzájárulást a kikötőhöz szükséges parkolók kialakítására (egyéb jogosítványa nincs a helyhatóságnak a tervbe vett beruházás kapcsán), akkor úgy tűnt, hogy mivel a tulajdonosok visszavonták a hajózási hatósághoz benyújtott engedélykérelmüket, esetleg elálltak a kikötőbővítéstől…
Az új fejlemény azonban nem erről tanúskodik. A napokban ugyanis a Fejér Megyei Katasztrófa-védelmi Igazgatóság Hatósági Osztálya vízjogi létesítési engedélyt adott a beruházáshoz a kérelmezőnek, azaz a siófoki székhelyű Yolle Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.-nek. Ebben többek között ez áll:
Kikötői férőhelyek száma: 178 db
Keleti mólószár teljes hossza 358,2 m.
Nyugati mólószár teljes hossza 253,1 m.
„A rendelkezésre álló dokumentumok alapján, a hatáskörömbe utalt kérdéseket megvizsgálva megállapítottam, hogy a tervezett létesítmény környezetvédelmi szempontból nem kifogásolható, táj- és természetvédelmi érdeket nem sért, a
vonatkozó jogszabályi előírások betartásával a tevékenység nem okoz környezetkárosítást…”
Az engedély indokolásában azt írja a hatóság képviselője azzal kapcsolatban, hogy a hajózási hatóság nemrég megszüntette az ezüstparti kikötőbővítés engedélyezési eljárását: „A hajózási hatóság által folytatott engedélyezési eljárás akár engedély kérelmére, akár a hatóság döntése miatt történt eljárás megszüntetése nem befolyásolja a vízjogi engedélyezési eljárást. Ugyanis a hajózási hatósági engedélyezési eljárás a kikötő hajózási létesítményeire, míg a vízjogi engedélyezési eljárás kizárólag a vízilétesítményekre terjed ki. Így a hajózási hatósági engedélyezési eljárás megszüntetése semmilyen formában nincs kihatással a vízjogi engedélyezési eljárásra. Továbbá a vízjogi létesítési engedély az ügyfél számára lehetőséget és nem kötelezettséget biztosít – az engedélyben és jogszabályokban foglalt előírások betartásával – a vízilétesítmények megvalósítására és a vízimunkák elvégzésére.”
A siófoki képviselő-testület parkoló-hozzájárulásának visszavonásával kapcsolatban pedig ezt:
„A vízjogi üzemeltetési engedélyezési eljárásnál igazolni szükséges a szükséges parkolóhelyek meglétét, melynek hiányában vízjogi üzemeltetési engedély nem adható ki. A vízilétesítmények használhatósága érdekében szükséges egyéb létesítmények megvalósítására a vízjogi engedély nem szól, azokat minden esetben az illetékes hatóságtól kell beszerezni. Így a kikötő
kiszolgáló létesítményei, vagy a kikötőt látogatók gépkocsijainak elhelyezését biztosító parkoló létesítményeinek engedélyezését külön hatósági eljárás keretében kell lefolytatni. A kikötőt kiszolgáló parkoló létesítésével kapcsolatban a
Kérelmező olyan nyilatkozatot tette, hogy azt az Engedélyes telekvásárlással meg tudja oldani, azonban a telket helyrajzi számilag nem nevesítette…”
Itt tart most az „újramelegített” kikötősztori, feltehetően folytatása következik…
A vízjogi engedély teljes egészében elolvasható ezen a Facebook-oldalon: „Tiltakozás az új Széplaki Kikötő ellen.”
(delipart.com)
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.