Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
Bahart-részvényeiért ingatlanvagyont kér Siófok városa, ahogyan dr. Lengyel Róbert polgármester fogalmazott, azért, hogy „a vagyonelemek minél jelentősebb része legyen önkormányzati, jelen esetben siófoki hasznosításban, sem mint szerencselovagok, balatoni felvásárlási lázban égő nagybefektetők martaléka.”
A korábbi 44-ről alig 10 százalékra csökkent Siófok város része a Balatoni Hajózási Zrt. részvényeiből. Az elmúlt hetek tapasztalatai is azt mutatják (reorganizációs terv elfogadása a balatoni polgármesterek ellenében, Siófok jelöltjeinek elutasítása az igazgatósági és felügyelőbizottsági helyekre), hogy 10 százalékkal érdemben nehéz beleszólni a cég dolgaiba, ám ahogyan a siófoki polgármester hangsúlyozta, tény az is, hogy a részvények piaci értéke így is jelentős.
A Balatontipp.hu számítása szerint a jelenleg 10,7 milliárd forint jegyzett tőkével rendelkező Bahart részvényeinek 10 százalékát, tehát közel 1,1 milliárdos részét birtokolja a siófoki önkormányzat az állami többség megszerzése óta.
„Azt kezdeményeztem, hogy a siófoki vitorláskikötő forgalmi értékét igazságügyi szakértővel állapíttassuk meg, ennek ismeretében, a részvények értéke arányában és azokért cserébe Siófok város kapjon tulajdont a kikötőből és a hozzá tartozó kiszolgáló létesítményekből – tájékoztatott Lengyel Róbert. – Nyilván később arányos haszon is megilletne bennünket ezekből. Igényként fogalmaztam meg azt is, hogy a siófoki közforgalmú személyhajó-kikötőben egy személyszállító hajó kikötésére alkalmas kikötőrész (partfal) is kerülhessen városunk kizárólagos használatába. Leírtam azt is, hogy a siófoki hajóállomás jelenleg Bahart- tulajdonban lévő Dísz-terét -valamikor még a szocializmus időszakában- Siófok városa ingyen ruházta át a hajózási cégre, viszont a jelenlegi helyzetben korrekt lépésnek tekinteném, ha a város most ugyancsak ingyen visszakapná ezen ősi siófoki területet. Természetesen a személyes egyeztetésre is bármikor nyitott vagyok, hisz városunk markáns érdeke, hogy józan kompromisszumra juthassunk. Úgy vélem, legalább azt el kell érnünk, hogy a vagyonelemek minél jelentősebb része legyen önkormányzati, jelen esetben siófoki hasznosításban, sem mint szerencselovagok, balatoni felvásárlási lázban égő nagybefektetők martaléka.”
xxx
A reorganizációs tervben még négy személyhajókikötő eladása is szerepelt, azóta az érintett négy települést úgy tájékoztták a Bahartban az államot képviselő Magyar Turisztikai Ügynökség illetékesei, hogy az önkormányzatok (Balatonakali, Balatonudvari, Csopak és Balatonkenese) ingyenes használatába kerülhetnek ezek a kikötők.
xxx
Nem volt törvénytelen a reorganizációs terv elfogadása – ezt Dömötör Csaba államtitkár válaszolta Potocskáné Kőrösi Anita kérdésére. A siófoki jobbikos országgyűlési képviselő nemrég azt vetette fel: a jogszabály szerint a Bahart felügyelőbizottságának is tárgyalni kellett volna előzetesen a május 6-án elfogadott reorganizációs tervet, ám ez nem történt meg, amit Szajcz Adriánnak, a felügyelőbizottság akkori tagjának Facebook-posztjából lehetett tudni. Dömötör államtitkár válaszában azt írta: bár valóban nem került a terv a felügyelőbizottság elé, de álláspontja alapján a törvény szerint nem is kellett volna.
Fotó:
1.,
Balatontipp.hu: a siófoki vitorláskikötő
2.,
Siófoki Hírek: a Dísz-tér a koronavírusjárvány elején
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.