Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
Tavaly augusztus óta az állam (képviselője a Magyar Turisztikai Ügynökség) 75 százalékos tulajdonosa a Balatoni Hajózási Zrt.-nek. A siófoki székhelyű társaságban résztulajdonos önkormányzatok a napokban kapták meg a Bahart igazgatóságának reorganizációs tervét, melyről május 6-án szavaz a zrt. közgyűlése. Ebben többek között a vitorláskikötői ágazat megszüntetése, ingatlanok (közte négy hajókikötő-ingatlan) eladása és 65 fős leépítés szerepel.
Eladó lesz a Dísz tér is, felmondtak frissen végzetteknek is
Ami Siófokot érinti: ahogy a többi tízet, az itteni vitorláskikötőt is pályázat útján meghirdetik bérleti üzemeltetésre. Eladják a Móló hotelt, értékesítenek iparterületi telket, szolgálati lakásokat és a rendezvényeknek helyet adó hajóállomási Dísz teret, melyre az önkormányzatnak elővásárlási joga van.
A létszámleépítés részletei:
vitorlás ágazat, kemping: 35 fő
hajózás (hajósok, pénztárosok, kikötőőrök): 12 fő
fizikai állomány, pénzügy, ügyfélszolgálat: 18 fő
Az egyéni felmondások ideje: május-december (úgy értesültünk, hogy máris felmondtak hajózási technikusoknak is, akik tavaly végeztek az első ilyen siófoki képzés révén), a vitorláskikötői pályázat lebonyolítása: május-szeptember.
Mi lesz a hajózási sziget sorsa?
A 20 ezer négyzetméteres hajózási sziget sorsáról egyelőre nincs döntés. Évtizedek óta ez a cég telephelye, műszaki bázisa. Két verzió létezik, az egyik a telep felújítása, a másik az elköltöztetése a közeli halászati telepre, a reorganizációs tervben szereplő kalkuláció közel azonos költséggel számol. Figyelembe véve, hogy a telephely elköltöztetése révén egy exkluzív, értékes balatoni telek marad üresen, nem nehéz valószínűsíteni, hogy melyik változat „győz”...
Balassa Balázs, a Balatoni Szövetség korábbi elnöke, Szigliget polgármestere nyilvánította ki először, hogy nem ért egyet a Bahart „szétszedésével”, a közgyűlésen nemmel fog szavazni, még ha a döntésre ez kevés befolyással is lehet, elvégre az igazgatóság (melynek elnöke az állami szerepvállalás óta a nagyberuházások területén jól ismert vállalkozás, a Szabadics Zrt. vezetője, Szabadics Zoltán) által készített reorganizációs terv is siet leszögezni rögtön az elején, hogy az „a főtulajdonos rendelkezése alapján” készült.
„Mi nem hagytuk elkótyavetyélni a vagyont”
Dr. Lengyel Róbert siófoki polgármester csatlakozott szigligeti kollégájához és kezdeményezte a Balatoni Szövetség elnökénél, hogy „mi balatoni polgármesterek álljunk ki egységesen a nagy múltú balatoni hajózás, a régi és jelenlegi balatoni hajósok mellett és nyilvánítsuk ki egyet nem értésünket a tervezett intézkedések egy részét illetően. Egyszerűen nem nézhetjük tétlenül azt, ami most kilátásba került, azaz a Bahart széthordását. Ha ezt tesszük, hallgatólagosan cinkosokká válunk...”
A siófoki városvezető a Balaton-környéki országgyűlési képviselők kiállását is várja és megjegyzi, hogy Potocskáné Kőrösi Anita (Jobbik) ezt már megtette, hasonlóan kérve a balatoni polgármesterek összefogását. Az előzményekről Lengyel Róbert ezt mondta: „Amikor nem is oly rég felröppent a hír, hogy az állam többségi részt követel magának a Bahartból, majd némi, a tulajdonos önkormányzatokra gyakorolt ’presszióval’ ezt meg is szerezte, akkor úgy nyilatkoztam, hogy ha a szándék valóban tisztességes és ez a cég fejlesztéséről, nem pedig a szétszedéséről, lenyúlásról (például a rendkívül jövedelmező kikötők, az ingatlanvagyon lenyúlásáról) szól, akkor még akár támogatható is a részemről...Amíg a cég az önkormányzatok kizárólagos tulajdonában volt, mi balatoni önkormányzatok egyben tartottuk, nem hagytuk elkótyavetyélni annak jelentős ingatlanvagyonát sem és nyereséggel működtettük azt. Utóbb már az osztalékot sem vettük ki, hogy abból is fejleszteni lehessen... Most pedig előttem a határozati javaslatok és azt látom, hogy vírushelyzet ide, vagy oda, a nagy múltú céget darabjaira akarják szedni. Különösen a jövedelmező üzletágak tekintetében érzem a „szagot” vagy ha úgy tetszik, a förtelmes bűzt... Hát most már jómagam is csatlakozom azokhoz, akik régebb óta mondják: legyen már elég!”
A Népszava cikke, melyben sok más mellett szerepel az is, hogy a cég vezérigazgatója tavaly már úgy nyilatkozott, hogy megtörtént a Bahart struktúraátalakítása:
Fotók:
korábbi hajós szezonnyitók Füreden. Az első képen a hajósok sorfala, a másodikon a háttérben, középen Lengyel Róbert és Balassa Balázs
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.