Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A siófoki polgármesteri hivatal adott otthont az április 22-én megrendezett konferenciát azzal a céllal szervezték meg, hogy a résztvevők új ismeretekkel gazdagodjanak, tájékoztatást kapjanak a zéró emissziós régió felé történő elmozdulást szolgáló környezetvédelmi, energetikai és közlekedési célú fejlesztésekről, és az azokat elősegítő nemzetközi és hazai vizsgálatok, stratégiák eredményeiről.
- A mai rendezvényünk is része annak a balatoni partnerségi programnak, amit a tavalyi évben indítottunk el, hogy felkaroljuk és megtárgyaljuk azokat a témákat, amik a Balaton élete szempontjából fontosak. Amennyiben lehetőségünk van, kapcsolódunk nagyobb nemzetközi eseményekhez, rendezvényekhez, így ma a Föld Napjához is. Az idei témáink a Föld napján az erdősítés, az éghajlatváltozás és az egészséges életmód. Bízom benne, hogy konkrétabb előrelépések lesznek, hiszen a mai napon New Yorkban írják alá a Párizsi Klímaegyezmény eredményeit, tehát érdemi lépések is fognak történni. A Balaton esetében az a célunk, amit talán szlogenként hallottak már többször, hogy szén-dioxidmentes legyen a Balaton kibocsájtás szempontjából. Ezt azért tartjuk fontosnak, mert az egyensúlyra kell törekednünk, és az éghajlatváltozásnál is talán ez a lényeg, hogy legyen meg az egyensúly, annyit használjunk, amennyit a természet és önmagunk önfenntartó képessége megenged – mondta el Molnár Gábor, a konferencia szervezője, a Balatoni Integrációs Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetője.
A konferencia fő témaköre a szén-dioxidkibocsájtás csökkentése volt, így előtérbe került a tömegközlekedés és annak fejlesztése.
- Közlekedés tekintetében, és az előadásomat erre a zéró szén-dioxidkibocsájtásra fűztem fel, ami szerint tudunk tenni annak érdekében, hogy minél kevésbé környezetszennyező legyen a közlekedés, a Balatonnál ez célunk, és hogy mik azok a lehetőségek, amiket ennek érdekében tenni tudunk. Úgy gondoljuk, hogy az elektromobilitás irányába kell elmozdulni amellett, hogy a minőséget kell javítani, illetve amennyiben lehetséges, csökkenteni az egyéni közlekedést és a tömegközlekedésre helyezni a hangsúlyt. A 300 milliárdos tervnek majdnem egyharmada közlekedésfejlesztésre fordítódik, ez is egy jelentős döntés volt abba az irányba, hogy a közlekedésfejlesztés igenis kiemelt téma a Balaton környékén. A legjelentősebb fejlesztés a vasútnál fog történni, hiszen ez lehet a módja különösen a Balaton körbejárhatóságának. Már az itt tartózkodó embereket is a tömegközlekedés irányába tudjuk ösztönözni. Ha megfelelő minőségi szolgáltatásokat biztosítunk elérhető módon, akkor inkább ezt választják, mert mindenki egy kényelmes, gyors utazási formával szeret közlekedni, mint adott esetben dugókban állni bármelyik útszakaszon – nyilatkozta Molnár Gábor.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.