Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
2001-et írtunk, amikor a Siófoki Hírek először adott hírt arról, hogy az ezredfordulón meghirdetett stadionrekonstrukciós program részeként új labdarúgó-stadion épül a városban. Az akkori tervek szerint a komplexum a 65-ös út mellett épült volna meg, ott, ahol végül a műfüves edzőpályák kaptak helyet. A program beteljesülése a 2002-es kormányváltással vált köddé. A stadionfejlesztés most a Parlament tavalyi döntésének köszönhetően ér révbe. Az Országgyűlés ugyanis a 2014-es állami büdzsében mintegy 12 milliárd forintot különít el Nemzeti Stadionfejlesztési Program keretében megvalósuló beruházásokra, köztük a Révész Géza utcai
labdarúgó-stadion felújítására. A beruházással kapcsolatos hatósági ügyeket a kormány január legvégén nemzetgazdaságilag kiemelt jelentőségűvé nyilvánította. Mintegy 600 millió forint áll rendelkezésre a siófoki stadion fejlesztésére, amelyben az aktuális tervek szerint 3500 néző befogadására alkalmas új lelátórendszer épül. A keleti, azaz a Klapka utca oldalán, a jelenlegi mobil lelátót 1000 fős, fedett vendég nézőhely váltja. A Fő utca felől, a pálya északi oldalán a meglévő fix lelátó helyére 2000 néző befogadására alkalmas fedett lelátót helyeznek el. Itt kap majd helyet a sajtóbox tévé- és rádió kommentátori helyiséggel,valamint a biztonsági központ. Az ezzel szemközti, azaz a déli oldalon, a meglévő főépület előtt 500 fős, fedetlen lelátó létesül. A főépület felső szintjén kapnak helyet a VIP ülőhelyek, ahol 100 kiemelt vendég élvezheti majd a meccseket. Az új lelátók alatt, azok befogadóképességéhez tervezetten mellékhelyiségeket, elsősegélyhelyet, büfét alakítanak ki. Földszintesen bővül a főépület is, itt alakítják ki az öltözőket, az orvosi, egyben dopping kontrollszobát, a vizesblokkokat, a mosodát és a raktárhelyiséget, s itt találhat végre otthonra az utánpótlás is.
A központi épületet úgy alakítják ki, hogy az a jövő igényeinek megfelelően tovább bővíthető legyen. A kormány szándékai szerint ugyanis a stadion mostani felújítását követően az elkövetkezőkben is lesz még mód fejlesztésre. Egy következő lépcsőben valósulhat meg például a fűthető pálya, ami a mostani fejlesztésnek azért sem része, mert a fűfelületet épp az elmúlt évben hozták rendbe. A jelenlegi belépési pontok nem változnak, ahogy a világításra sem kell költeni, hiszen az megfelel az elvárásoknak. Új parkolók azonban létesülnek, így a 4500 férőhelyesre bővülő (egy következő lépcsőben az ülőhelyek száma hatezerre gyarapodhat) stadionba érkező vendégek parkolása is biztosítható lesz. Nem vesznek kárba a stadion cserére szánt lelátói sem, hiszen azok egyik részét a kiliti edzőpályák mellé telepítik, másik részük pedig a nagystrandon található strandfoci pályákhoz kerül át. A fejlesztésekkel a stadion megfelel majd az MLSZ és UEFA előírásainak, és a rekonstrukció remélhetőleg a látogatószámot is kedvezően befolyásolja. A város vezetése bízik abban, hogy a kulturált körülmények megteremtésével a nézők újra visszatérnek a lelátókra.
Dr. Balázs Árpád a képviselők február 6-i ülésén aztmondta: a komplexum nem elsősorban a játékosoknak épül, hanem az utánpótlásnak és a nézőknek, akik - bízik benne- családostul érkeznek majd. A polgármester felidézte, hogy az elmúlt években az önkormányzat rendbe hozta a kiliti focipályát, edzési lehetőséget teremtett a feltörekvő generációnak a Beszédes iskola területén, és edzőpályák épültek a szekszárdi út mellett. A sport terén hasonló előrelépés volt a Déli utcai kézilabda edzőcsarnok létrehozása. Mindez ahhoz képest nagy előrelépésnek számít, hogy Siófok a várossá válást követően, a település gyors növekedése miatt az átlagosnál is rosszabbul állt a sportlétesítmények terén. A hiányosságokat mára állami segítséggel sikerült pótolni, bár az igények még többet diktálnak. – Lehet, hogy rossz hírnek tűnik, én jó hírnek tartom, hogy még mindig kevés a sportcsarnokunk. További tornatermek építésére van szükség, hogy a fiatalok, az utánpótlás számára adott legyen a sportolás lehetősége – mondta a városvezető
Régi álom a sportuszoda
A Nemzeti Uszodafejlesztési Program Siófok számára is kedvező lehet annak a kormányzati szándéknak meg felelően, amely szerint minden járási székhelyen épül új vízisport-létesítmény. – Jó hír, hogy Siófokon uszoda is létesülhet, amit Kiliti és Siófok közt a focipályák környékén el tudunk helyezni – mondta Horváth Károly alpolgármester, akinek hozzászólását Balázs Árpád azzal egészítette ki, hogy a 6-7 éves korosztály úszásoktatásához szükséges feltéteket a város a Galerius fürdőben teremtette meg. – E kor felett, közösségi tulajdonban lévő létesítményben azonban nincs megfelelő lehetőség a szervezett úszásoktatásra, versenyzésre, ezért ennek a körülményeit is ki kell alakítani – mondta a polgármester.
Ritka véleményözön polgármesteri kéréssel
A stadionfejlesztéssel kapcsolatos múltbeli történések és a jelen fejleményei meglehetősen sok véleményt generáltak a képviselők részéről a testületi ülésen. Balázs Árpád a hozzászólások sorát végül a pártok aktivistáit megszólítva zárta le.
– 2002-ben a sportlétesítmény-építési programot keresztülhúzták az eltérő politikai szándékok – mondta a polgármester és az MSZP által a Nemzeti Stadion fejlesztési Program ellen indított, még januárban a Fő térre szervezett aláírásgyűjtésére utalva hozzátette: az lenne a kérésem, ne hozzuk olyan helyzetbe a siófoki polgárokat, hogy azt kell eldönteniük: a szívük szerinti pártra vagy a városukra szavazzanak az elkövetkező választások alkalmával. Nem helyes az, amikor a városi célkitűzésekkel szemben, a város főterén, közterületen aláírásokat gyűjtenek. Azt kérem, hogy a pártok aktivistái lehetőleg maradjanak hűek ahhoz a városhoz, amely ragaszkodik hozzájuk. Ez közös érdekünk – nyomatékosította a városvezető.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.