Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
Hogyan zajlott a felkészülés?
Úgy indultunk el a szezonzáró Miskolc Autó- Ózd Rallyn, hogy megvolt az esélyünk a bajnoki címre a kategóriánkban és az abszolút értékelésben is, viszont ahhoz, hogy megnyerjük az idei bajnokságot, ezt a futamot is meg kellett nyernünk a szoros pontverseny miatt. Megpróbáltunk a lehető legjobban felkészülni mind technikailag, mind mentálisan. Igyekeztünk a legjobban feldolgozni a pályát, és mindent megtettünk azért, hogy a leggyorsabbak tudjunk lenni. A verseny előtt a versenyautón a szükséges alkatrészeket cseréltük, a futóművet beállítottuk az Ózd környéki szakaszoknak megfelelően, valamint a pályafelírásra is nagy hangsúlyt fektettünk. Maximális felkészültséggel indultunk el a versenyen. Attól függetlenül, hogy a versenyautóban ketten ülünk, a rally egy csapatsport. Kell hozzá egy megfelelő autó, egy megfelelő technikai szervizháttér, egy gumimérnök, a navigátor, a pilóta, és a legkisebb részben a csapat része a szerencse is, például a technikai hibák elkerüléséhez. Az egyik legfontosabb a versenyen, hogy az autóban a navigátor és a pilóta között tökéletes legyen az összhang és a bizalom.
Milyen volt az ORC bajnokság szezonzáró futama?
A Miskolc Autó- Ózd Rallyn négy bajnokság zajlott párhuzamosan, az ORB, az ORC, a Rally2 és a Historic rally bajnokság. A négy mezőnyből mi az ORC bajnokságon indultunk, ami az 5-6 évnél idősebb autók versenysorozata. Három különböző gyorsasági szakaszt kellett többször teljesíteni a versenyen. A leghosszabb szakasz a királdi nevezetű gyorsasági szakasz, melyet jól ismertünk, jellegzetessége, hogy több olyan kanyargós, gödrös része van, ahol közel 200 km/órával kell autózni. A másik két szakasz a mezőny nagy része számára ismeretlen volt, régen szerepelt már a bajnokság gyorsasági szakaszai között. Köztük az egyik egy néhány éve újraaszfaltozott szakasz volt, ami még száraz körülmények között is nagyon csúszott. Október utolsó hétvégéjén az időjárás kedvezett a rendezvénynek, nagyon örültünk a száraz, napos időnek. A győzelemmel megszereztük a kategóriánk és az abszolút értékelés bajnoki címét. Megnyertük a Pirelli gumibeszállítónk házi értékelését is, amin a Pirelli gumival versenyző csapatok vettek részt.
Milyen út vezetett a bajnoki címhez?
Hét bajnoki futamon indultunk az idei évben. Már az év eleji felkészüléstől kezdve rengeteg időt és energiát fordítottunk arra, hogy ezt az eredményt elérjük. Igyekeztünk az autót is toppon tartani, minden szükséges alkatrészt lecserélni, mi magunk, pedig a pályafeldolgozásokat próbáltuk a legjobban elkészíteni. Négy futamot nyertünk, két második helyet szereztünk. A szezonzáró előtti Mecsek Rallyn egy végzetes technikai probléma miatt kényszerültünk kiállni a vezető helyről, pedig ha ott nyerünk, az utolsó versenyen könnyebb dolgunk lett volna. A szerencsétlen helyzet miatt a szezonzáróra maradt, hogy első helyet szerezzünk, de sikerült a győzelem.
Mik a jövőbeni tervek?
Idén még részt veszünk az év végi Mikulás Rallyn, ami a Veszprém környéki murvás pályákon zajlik. Ez egy különálló meghívásos verseny, több száz fős mezőnnyel, amin tavaly megnyertük a kategóriánkat és a csoportunkat is. Mindeközben már a jövő évet tervezzük, igyekszünk arra összpontosítani. Az elsődleges terv, hogy az Országos Rally Challenge bajnokságban megőrizzük a bajnoki címűnket, ami a megszerzésénél is nehezebb feladat lesz. Gondolkozunk abban, hogy jelenlegi versenyautónkat egy modernebb autóra cseréljük, aminek a hajtáslánca is számítógép vezérelt, ezáltal nagyobb kanyarsebesség érhető el, és a fékutak is rövidebbek. A legfontosabb, hogy olyan bajnokságban induljunk, ahol az első helyért harcolhatunk. Minden versenyen, ahol el tudunk rajtolni, számunkra csak a győzelem elfogadható eredmény. Köszönjük mindazok segítségét, támogatását, akik mellettünk állnak, és bízunk abban, hogy jövőre is szurkolnak nekünk, hogy sikeresen szerepeljünk!
Milei Barbara
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.