Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A Balatoni Hajózási Zrt-vel kapcsolatos városi stratégia felülvizsgálata, újraértelmezése azért vált aktuálissá, mert az elidegenítést szabályozó szerződéseket 2001-től számítva 20 éves időtartamra kötötték, azaz 7 év múlva semmilyen szerződés nem szabályozza a részvények forgalmát. Eszerint 2021-től akár magánvállalkozások
is vásárolhatnak hajózási papírokat. – A Zrt. privatizációja elmehet olyan irányba is, hogy csak az ingatlanokat értékesítik (az egykori SIOTOUR- hoz hasonlóan) a céget pedig nem kívánják továbbműködtetni – olvasható a képviselő-testület által elfogadott anyagban, amely arra is kitér: több magánvállalkozó és az önkormányzatok egy része is partner abban,- hogy a kikötői ingatlanokat egyenként adják el. A cég kiürítésére, ezzel pedig az egységes Balatoni Hajózás megszűntetésére bármikor lehetősége adódna annak a döntéshozónak, aki megszerzi a társaság 50+1 százalékos szavazati arányát. – Ennek megelőzése fontos idegenforgalmi érdek, az elidegenítést szabályzó szerződés lejárta előtt ezért költségvetési lehetőségeink függvényében arra törekszünk, hogy Siófok tulajdoni hányada legalább 50 + 1 százalékra növekedjen. Ezzel a megmaradó részvények leértékelődnének, így értékesítésük már nem lenne csábító – fogalmazza meg a célt az önkormányzati stratégia, amely szerint a vágyak, és lehetőségek határait figyelembe véve az a cél látszik megvalósíthatónak, hogy Siófok a város pénzügyi lehetőségeinek határáig továbbra is vásárol részvénycsomagokat. Mindezt úgy, hogy az önkormányzat nem tesz ajánlatot a társtulajdonos településeknek, hanem egyenként dönt a felajánlott részvénycsomagokról.
A hajózási társaság jövőjének védelme érdekében a városatyák a testület júliusi ülésén arról is határoztak: az önkormányzat képviseletében, a Balatoni Hajózási Zrt. közgyűlésen résztvevő siófoki képviselő szavazatával
minden olyan szándékot meg kell, hogy akadályozzon, amely a cég bármelyik kikötőjének eladását szorgalmazná.
A Balatoni Hajózási Zrt. részvényei az ezredfordulót követően két ütemben kerültek a 22, kikötővel rendelkező Balaton-parti település tulajdonába. Az önkormányzatok 2001-ben a társaság részvénypakettjének 51 százalékát, 2008-ban pedig a maradék 49 százalékát is térítésmenetesen kapták meg. Az utóbbi, 6 évvel ezelőtt
megvalósult ingyenes részvényátadást az akkori kormányzat 2 milliárd forintos tőkeemeléshez kötötte (ebből majd 600 millió forintot a részvények átvételét követően kellett teljesíteni), illetve kitételként szerepelt, hogy az önkormányzatok 10 évre garantálják a személyhajók közlekedését. A tőkeemelés kérdésében a tulajdonos önkormányzatok 2012-ben 5 év haladékot kaptak a mintegy 1,4 milliárd forintnyi fennmaradó hányadra,
amit az egyes tulajdonos önkormányzatoknak részvényhányaduk arányában kell teljesíteniük 2017-ig. Az elmúlt években számos település épp a kötelező feltőkésítéssel együtt járó pénzügyi tehertől tartva vált meg hajózási részvényeitől. Az önkormányzatok együttműködését szabályozó szindikátusi szerződés értelmében a társtulajdonos önkormányzatoknak részvény értékesítés esetén elővásárlási joga van, ezzel garantálható ugyanis, hogy magánbefektető ne férkőzhessen a tulajdonosok közé. Siófok az elmúlt időszakban épp a nemzeti vagyon megmentése okán, többször is vásárolt hajózási részvényt, így a város tulajdoni hányada 40 százalék fölé emelkedett. A képviselő-testület júniusban jóváhagyott, 107,8 millió forint értékű részvényvásárlással (Badacsonytomaj eladó értékpapírjait veszi meg az önkormányzat) Siófok részesedése 43,76 százalékra nő a
hajózási cégben.
Ahogy arról korábban beszámoltunk: a 22 tulajdonos önkormányzat a hajózási társaság 2013 októberében zajlott közgyűlésén elfogadta a BAHART középtávú stratégiáját, amelynek három fő iránya a hajópark fejlesztése, a kikötő-fejlesztés, valamint a központi telephely áthelyezése az egykori siófoki halászati telep 1,16 hektáros területére. Ez utóbbi cél Siófok számára kiemelten fontos, hiszen a BAHART telephelye az úgynevezett hajózási szigeten, a város történelmi üdülőközpontjában helyezkedik el. Az itt helyet foglaló ipari terület a környezetvédelmi elvárások miatt nem fejleszthető, az ott lévő elavult műhelyek, épületek felújításához nem adható ki építési engedély, ráadásul a terület hasznosítása a Balaton Törvény előírásaival sincs összhangban. A Balatoni Hajózással kapcsolatos önkormányzati stratégia e tekintetben a társaság középtávú céljaival megegyező célt fogalmaz meg, hiszen a városvezetés is úgy látja: a szigeten fellelhető üzemeket a régi halászati telephelyen célszerű elhelyezni.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.