Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A Balatoni Hajózási Zrt. újabb vízibuszát zsilipelte át a Sió csatornára, míg tavaly februárban az Akali, idén március elején a Révfülöp búcsúzott a társaságtól.
Az 1963-ban, a Magyar Hajó- és Darugyár Váci Egységében gyártott, 3011-es típusú, Révfülöp nevet viselő vízibuszt a Budapesti Közlekedési Vállalat vásárolta meg a BAHART-tól. A hajó a Sió csatornán, majd a Dunán hajózva érkezik Budapestre, hogy felújítását követően a főváros víziközlekedését szolgálja a továbbiakban.
- A Balatoni Hajózási Zrt. a flottafelújítás keretében kínálta eladásra, az utóbbi években már elsősorban tartalékhajó funkciót betöltő vízibuszát, a RÉVFÜLÖP motorost. A hajó 80 fő befogadására alkalmas, 26,5 m hosszú, legnagyobb szélessége 5,3 m. Több évtizedes szolgálata során elsősorban menetrendszerinti hajójáratként üzemelt a Balaton nyugati medencéjében. A hajó új tulajdonosával, a BKV-val idén kezdődtek meg azok a tárgyalások, melyek végül az adásvételt eredményezték. A kedvező időjárási és vízállási körülmények pedig lehetővé tették, hogy a hajó a Sió csatornán keresztül a Dunára kerülhessen. A Révfülöp vízibusz üzembiztonsági és műszaki szempontból is kifogástalan állapotban áll majd szolgálatba a fővárosban, ahol bekapcsolódva a közlekedési és turisztikai kínálatba, még hosszú éveken keresztül biztosíthat színvonalas hajózási lehetőséget az utasoknak - mondta el az eseményen Veigl Gábor a BAHART gazdasági és stratégiai vezérigazgató-helyettese.
A Balatoni Hajózási Zrt. a 2020-ig szóló stratégiájában foglaltaknak megfelelően, az idei évben kiemelt saját beruházások keretében folytatja hajóparkjának megújítását, modernizálását. A hajózási szezon tavalyi kezdetéhez hasonlóan – amikor a teljesen felújított Siófok katamarán ünnepélyes felavatására került sor – idén ismét új hajót állít szolgálatba a Balatoni Hajózási Zrt. hajóflotta megújítási programja keretében. A kizárólag saját forrásból újraépített Nemzeti Regatta nevű motorost 2017. április 14-én, nagypénteken bocsátja vízre a BAHART.
A társaság saját forrásokat felhasználó beruházása a korábbi Beatrix nevű hajón zajlik. A balatoni utazási igényeket lényegesen hatékonyabban, gazdaságosabban kielégítő, 180 férőhelyes teljesen átalakított, akadálymentes felső fedélzettel ellátott hajót nagypénteken bocsátja majd vízre a BAHART. Új nevet is kap a hajó, mely a társaság által tavaly megrendezett eseményhez, a Nemzeti Regattához – Magyarország Településeinek Vitorlás Fesztiváljához kapcsolódik. A 2016. évi vitorlásversenyen komoly küzdelemben végül a házigazda település, Siófok város aratott győzelmet, így a BAHART felajánlásából a számos értékes nyeremény mellett arra is jogot szerzett, hogy a társaság 2017. április 14-én forgalomba álló új hajójának a nevét viselje az idei hajózási szezonban. Az új hajó neve ennek megfelelően az idei évben: „Nemzeti Regatta - 2016 Siófok” lesz.
A települések két napos versenyére – 50 csapat részvételével – június elején ismét sor kerül, az idei győztes nevét majd a következő, 2018. évi hajózási szezonban viselheti ugyanez a hajó.
A BAHART siófoki telephelyén eközben gőzerővel zajlik a Kossuth komp teljeskörű megújítása. A projektet a főidény kezdetéig fejezi be a társaság, amikorra a forgalom növekedése már mindenképpen a 4 komp egyidejű üzemeltetését igényli a révátkeléshez.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.