Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A BAHART célja, hogy 3-5 éves időtávban a balatonföldvári – több, mint 400 vitorlásnak helyet biztosító – vitorláskikötőjének szolgáltatásminősége javuljon és kapacitása tovább bővüljön. A Balaton legnagyobb kikötőjének vonzerejét éppen a hajózási funkciók, építményi- és programelemek, illetve a szabadon bejárható nyitott kikötő alkotják. A cél elérését jelentő kiemelt fejlesztés tervezése megkezdődött, a megvalósítás feltétele pedig a saját, hazai és uniós források rendelkezésre állása lesz. A beruházások után a települési turisztikai forgalom további növekedése, a foglalkoztatás erősödése, a város felé befizetett adók emelkedése egyaránt prognosztizálható.
A tervezett fejlesztés a jelenlegi szabadstrandra vonatkozóan semmilyen korlátozást sem tartalmaz, így az eredeti funkciójában tud tovább működni. A fejlesztés alapvetően a BAHART tulajdonában álló, jelenleg gazos-füves-bokros-nyárfás, funkció nélküli területet érinti. A tervezett beruházás központi eleme egy komplex funkciókat biztosító színvonalas, egyszintes kiszolgáló épület létrehozása, amely egyszerre képes a személyhajózás, a vitorlázás és a település turisztikai igényeit kielégíteni. Magában foglal vizesblokkokat, jegypénztárat, közösségi helyiségeket, és vendéglátó-szolgáltató egységeket egyaránt. Az épülettel együtt a kapcsolódó környezet megújítása is szükséges, amely zöldfelületek, új térburkolat, játszótér és a kikötőfejlesztés miatt előírt minimálisan szükséges parkolóhelyek kialakítását is jelenti.
A tervezett beruházás engedélyeztetése során a tervdokumentációt több mint 10 különböző szakhatóság véleményezi a hatályos szigorú előírások alapján. Fontos kiemelni, hogy jelenleg valamennyi a területen működő szereplő (Önkormányzat, BAHART, Spartacus Vitorlás Egyesület, egyéb vállalkozások) számára fejlődési akadályt jelent, hogy a területnek nincs hivatalos közúti megközelítése, így építési engedély sem adható ki ennek hiányában, ráadásul havária esetén az egyes ingatlanok megközelítése sem mindig lehetséges. Éppen ezért a közúti megközelítés kialakítása elsődleges, a kikötő fejlesztésnél is magasabb prioritású feladat.
A kikötő bejáratánál található terület a hatályos szabályozás miatt a BAHART, vagy akár más piaci szereplő számára minimális értékkel bír, mivel további beépítést nem tesz lehetővé. A terület közösségi célú funkcióinak erősítése ugyanakkor erőteljesen indokolt. Fentiek alapján a terület értékesítésére 2017 folyamán, hivatalos ingatlanszakértői értékbecslés alapján 8 millió Ft + ÁFA értékben került sor a BAHART részéről az Önkormányzat felé. A döntést természetesen mind a BAHART megfelelő hivatalos szervei, mind az Önkormányzat képviselőtestülete elfogadta. Az adásvétellel egyidejűleg 25 db parkolóhely megváltásáról is megállapodás született.
Fontos kiegészítő információ, hogy 2004-ben a BAHART akkori vezérigazgatója saját hatáskörében eljárva 99 éves bérleti szerződést kötött a kikötőbejárat mellett található, büféknek is helyet adó érintett területekre. A 8 db felépítmény esetében a 99 évre szóló bérleti díj összesen nettó 4.035.500,- Ft volt a teljes bérleti időszakra. (Plusz nettó 1.522.500,- Ft a földhasználati jog ellenértéke). Ez azt jelenti, hogy a bérleti díj 1 évre vetítve nettó 106,- Ft/m2 volt átlagosan. A korábbi vezetés ideje alatt történt – a BAHART számára különösen hátrányosnak tűnő – ügyletek jogi, gazdasági körülményeit a BAHART jelenleg is vizsgálja.
A fenti tényeket és anomáliákat figyelembe véve a Társaság álláspontja, hogy a területfejlesztés megakadályozása mögött vélhetően konkrét magánérdekek állnak, miközben a középtávon tervezett fejlesztés egyértelműen a település és a térség fejlődését, ezen keresztül Balatonföldvár Város és a helyi közösség érdekeit szolgálja.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.