Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
Hamarosan kormány elé kerül az a terv, amely az elmúlt egy-másfél évben a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) koordinálásával, társadalmi egyeztetések után készült el, és arról szól, milyen stratégia mentén fejlesztenék a térséget a balatoniak a következő uniós fejlesztési ciklusban. Hogy mi valósulhat meg ezekből a tervekből, mely célokhoz lesz esély uniós és kormányzati támogatást szerezni azzal, hogy beépülhet az operatív programokba, év végéig eldől.
Az új Balaton-stratégia, amit a közelmúltban mutattak be Keszthelyen, a kiemelt üdülőövezet kitörési pontjai között hangsúlyozza a helyi adottságokra épülő egészségipart, sportturizmust, és a helyi termék-előállítás, -feldolgozás fejlesztését. A tervezett gyógyászati központok egyike Siófokon létesülne a város tudásbázisára támaszkodva, ami speciális szolgáltatásokat – például lézersebészet - nyújtana és további bevételeket generálna Siófokon – számolt be Fekete-Páris Judit, a BFT gazdasági vezetője.
A siófoki sportfejlesztéseket a már meglévő kézilabda klubra, oktatásra és strandfoci terén lévő rendkívül jó adottságokra építenék, és futópálya is épülhetne a sétány mentén. Az Aranypart szálló, mint Erzsébet-üdülőközpont, valamint a már meglévő szálláshelyek minőségi fejlesztésére is szükség lenne. Mennyiségi szálláshely-kapacitással jól áll Siófok, főleg a többi balatoni településhez képest. (Szálláshelyfejlesztésre várhatóan uniós támogatás nem szerezhető a következő években, ezért a cél valamilyen kormányzati, nemzeti támogatás elnyerése lenne.)
A turisztikai trendek azt mutatják, hogy van igény az olyan témaparkokra, amelyek egész családok számára kínálnak teljes napos programlehetőséget, és a nagyvárosokból könnyen megközelíthetőek. Az egyik ilyen balatoni témapark legjobb helye Siófok térségében lenne, nem konkurálva, hanem kiegészítve a zamárdi kalandpark kínálatát. A régiós stratégiában többek között komoly, tematikus vízpartfejlesztés (strand, sétány, kemping, stb.) is szerepel, továbbá a meglévő bringakörút felújítása mellett az egész üdülőrégiót behálózó kerékpárút-hálózat kiépítése, a bicikliturizmusnak nyújtandó szolgáltatások bővítésével. Mindezek természetesen érintenék Siófokot is.
A tervek része a Fonyód-Badacsony komp megépítése, és egy balatoni közlekedési szövetség felállítása. Ennek a szövetségnek a feladata lenne a különböző közlekedési módok összehangolása, a közösségi közlekedés minőségi színvonalának javítása. Az egészségipar fejlesztésének részeként bővítenék az idős embereknek szánt szolgáltatásokat is, és nem csak a helyi lakosoknak, hanem azok számára is, akik a nyugdíjas éveik egy részét a térségben szeretnék eltölteni. A tervekben fontos szerepet kapott egy Balaton-marketing program megvalósítása, amely egyebek közt azt hangsúlyozza, hogy a Balaton térsége az ország legélhetőbb régiója. A marketing-stratégia részeként a helyi termékekre saját termék-védjegyet hoznának létre, ösztönöznék a befektetéseket, továbbá célja a korábbiaknál egységesebb és intenzívebb kommunikáció a turisták felé.
A Balaton térségfejlesztési koncepciójának 2020-ig történő teljes megvalósítása 310-320 milliárd forintnyi támogatást igényelne. A becslések szerint ezzel az üdülőrégió vendégéjszakáinak száma 700 ezerrel, a munkahelyeinek száma 10 ezerrel nőhetne, és a Balaton az országos áltag felett teljesítene a GDP-hozzájárulásban, valamint a munkahelyteremtésben. Bóka István, a BFT elnöke szerint, ha a terveknek legalább 70 százaléka megvalósul, az már azt jelenti, hogy jól határozták meg az üdülőrégió céljait, a kitörési pontokat, és sikeresen képviselte a térség az érdekeit.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.