Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
Az év első felében szinte minden másnap megsérült valaki a vasút területén - mondta Lőcsei Virág, a MÁV-csoport szóvivője a siófoki kampány tájékoztatóján. Az akció során a szakemberek arra hívták fel a figyelmet, hogy milyen alapvető szabályok betartásával kerülhetők el a tipikus balesetek. A szóvivő arról is beszámolt, hogy a biztonságos közlekedésért a MÁV folyamatosan kampányol. Június elején szintén tartottak biztonsági napot, amely során a vasútbiztonsági szakemberek a rendőrökkel együtt több mint 50 átjáróban figyelték a közlekedőket. Az ellenőrzések tapasztalatai elkeserítőek voltak, hiszen számos esetben kellet bírságot kiszabni pirosban történt áthaladás, illetve a KRESZ szabályainak megsértése miatt. A fiatalok, a felsőbb kategóriás autók vezetői, valamint a hivatásos jogosítvánnyal rendelkezők általában gyorsabban és sokszor körültekintés nélkül hajtottak be a vasúti átjárókba.
Orbánné Smátrola Beáta, a MÁV Zrt. védelmi szakértője az augusztusi kampányon elmondta, a tapasztalatok szerint a legtöbb probléma abból adódik, hogy nem a kijelölt átjárókon keresztül közelítik meg a vonatszerelvényeket, vagy mozgó vonatról szállnak le, illetve arra ugranak fel az utasok. Fontos a tragédiák elkerülése érdekében, hogy az utasok a peronon, a védelmi sávon kívül tartózkodjanak.
A nyár végén az internetre felkerült egy siófoki átjáróról készült fotó, amin nyitott sorompó mögött elhaladó vonat látható. Lőcsei Virág sajtószóvivő az ezzel kapcsolatos kérdésre reagálva kifejtette, hogy egyfelől ellenőrizendő, a fotó hogy és mikor készült, másfelől a vasúti átjáróknál is be kell tartani a KRESZ szabályait. A sebesség csökkentése és körültekintés után szabad a sínekre hajtani akkor is, ha a lámpa szabad jelzést mutat. Hangsúlyozta, az elmúlt öt évben az esetek 99 százalékában nem a vasúti infrastruktúra hiányosságai, hanem a sofőrök, kerékpárosok, gyalogosok hibái vezettek tragédiákhoz.
A dél-balatoni vasútvonalon éjszakánként közlekedő, főleg Siófokra utazó fiatalokat szállító, úgynevezett nyári bagolyvonatokkal kapcsolatban a sajtószóvivő kifejtette, a "vidám társaságok" szállításának biztonságát a vasúttársaság emberei és rendőrök is vigyázták, és a tapasztalatok kedvezőek. Ezeknek a nyaranta közlekedő járatoknak fontos szerepük van a balesetek megelőzésében, hiszen lehetővé teszik, hogy ne gépkocsikkal induljanak szórakozni a fiatalok éjszaka.
A siófoki vasútállomáson zajló kampány részeként egyebek közt szórólapokat osztottak és apró ajándékokat nyerhettek a teszteket jól kitöltők.
Lőcsei Virág arról is tájékoztatta a sajtó képviselőit, hogy a dél-balatoni vonalon a folytatódó fejlesztések miatt az augusztus 31-től kezdődő őszi menetrendben szakaszos vágányzárokra kell számítani.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.