Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A nyitóbeszédében Rogán Antal miniszter az új turizmusirányításról beszélt. Kifejtette, hogy az új irányítás magasabb szakmai elismeréssel, forrásokkal kívánja ellátni az ágazatot úgy, hogy az a GDP eddigi, közel 10%-os részesedését, az első helyre emelve a ciklus végéig legalább 14%-os részarányt tudjon elérni.
Vitézy Dávid közlekedési szakember, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója arról beszélt, hogy a Balaton ma egy autós desztináció, személygépkocsi nélkül nagyon nehéz megközelíteni, ott programokat látogatni és ez komoly gondot okoz. A szakember kifejtette, hogy a tavaly átadott és idén folytatódó fejlesztéseknek köszönhetően ugyan már 70 perc alatt elérhető vonattal és autópályán, de a legnagyobb gond a települések nincsenek felkészülve a turista vendégek által, joggal elvárható helyi és helyközi tömegközlekedési eszközökkel, vendégforgalmat biztosító menetrendekkel és azok gyors, elérhető, előretervezhető programot is biztosító „szoftverekkel” a Balatoni vendégforgalomra és azok igényeinek teljes mértékű kiszolgálására. Hozzátette: emiatt jelentős hazai és külföldi vendégtömeg esik ki a régió turisztikai életéből.
- Nincs integrált MÁV-Volán kereső, nincs integrált tarifarendszer. Bíztató, hogy jól halad a balatoni vasútvonal fejlesztése, a déli part legsűrűbb részén elkészült és ma már valóban 70 perc alatt le lehet érni vonattal a tóhoz. Ami azonban utána következik, az jelenleg nincs megoldva - szögezte le Vitézy Dávid. Ezért fontosnak tartotta, hogy a Balaton környékén tegyék egységessé a tömegközlekedést és szükség lenne egy közösségi kerékpárkölcsönző rendszerre, valamint jól működő taxis és kisbuszos közlekedésre is.
Lobenwein Norbert, a Nagyon Balaton egyik vezetője felidézte, hogy a 2007-ben Zamárdiban indult Balaton Sound fesztivál rengeteg turistát, fiatalt vonzott a Balatonhoz. Megjegyezte, hogy a Sound sikere nyomán született meg az ötlet egy több helyi rendezvényt összefogó fesztiválsorozat létrehozására. Így született meg 2013-ban a Nagyon Balaton, amelyhez ma már mintegy harminc rendezvény tartozik, a Művészetek Völgyétől a Kultkikötőig, ezek külföldön is jó hírét viszik a Balaton régiónak.
-Nem volt olyan partner, aki ne fogadta volna tárt karokkal a z összefogásra vonatkozó kezdeményezést, a gondolatot, hogy a Balaton másról is tud szólni, nem csak a retróról - mondta Lobenwein Norbert.
- A Balaton szinte Budapest kertje, vonattal is csak 70 percre van a fővárostól, a két brand összeköthető lenne, hozzájárulna a Magyarországon töltött vendégéjszakák számának növeléséhez - mondta Hoffmann Henrik, a Magyar Turisztikai Desztináció Menedzsment Szövetség elnökségi tagja a konferencia záró részében.
Hoffmann Henrik kiemelte, hogy az ország turisztikai teljesítményének 25 százaléka a Balatonon keletkezik, ugyanakkor számos probléma akadályozza a régió egységes kezelését.
- A Balaton három megyéhez és statisztikai régióhoz tartozik, így nehezen alakítható ki egységes közlekedés, akadályok gátolják az egymásra épülő programok megszervezését. Vannak jól működő civil kezdeményezések, de infrastruktúrára van szükség és ezen lehet változtatni - vélekedett a turisztikai szövetség vezetőségi tagja. Úgy vélte, hogy a Balaton versenyképes lehet más európai nagy tavakkal, sőt, akár tengerekkel is, például a helyben termelt és készített gasztronómiai termékeivel.
A konferencián részt vett szakemberek több kérdésben is konzultációt folytattak, a fórum második ülésére jövő hónapban kerül sor.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.