Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
- Régóta várják már a balatoniak, a kerékpáros szervezők és minden résztvevő, aki kerékpárral közlekedik, hogy megújuljon a közeljövőben a balatoni bringakörút és az ehhez kapcsolódó szolgáltató hálózat, hiszen ebben nagyon sok kapacitás kihasználatlan még, illetve sokkal többen jönnének a Balatonra, ha az újdonságok könnyebben megközelíthetőek lennének. – mondja Németh Zsolt, a Kerékpáros Magyarország Szövetség alelnöke. - Nagy lehetőség a mostani GINOP-os fejlesztés, amelynek keretében az egész balatoni bringakörút megújulhat, valamint az ehhez kapcsolódó minden olyan szolgáltatás, ami lehetővé teszi, hogy tovább maradjanak az utószezonban a bringások, sőt el se menjenek, hiszen télen is lehet a Balatonnál kerékpározni. – tette hozzá a szakember.
A kerékpáros turizmus folyamatosan növekszik, egyre többen választják ezt a közlekedési módot mind a hétköznapokban, mind kirándulások, túrák alkalmával.
- Minket nem lepett meg a kerékpáros turizmus fejlődése, hiszen a világban mindenhol előtérbe kerültek a zöld tevékenységek. A kerékpározás által sokkal kedvezőbben lehet meglátogatni tájakat, felfedezni a vidéket, és az egészséges életmód, a sport szeretete a kerékpározáson keresztül is megerősödött, ez az a tevékenység, amit szinte mindenki végezhet. Éppen ezért ennek a népszerűségnek megfelelően a kerékpárút szűkössé vált, sokkal több helyen szeretnének kerékpárt kölcsönözni, információkhoz jutni, illetve programokon részt venni. – számolt be a tapasztalatokról Németh Zsolt.
A megnövekedett kerékpáros turizmus kiszolgálásához a legfontosabb az infrastruktúra fejlesztése, bővítése. A fejlesztés során a Balaton körül új nyomvonalakat alakítanak ki, kiszélesítik a kerékpárutakat, és a kerékpározáshoz kapcsolódó szolgáltatások is megújulnak.
- Elkészültek azok a tervek, amelyek a bringakörút teljes felújítását tartalmazzák. Ott, ahol már nem járható a kerékpárút, ez teljes aszfaltcserét jelent, és ahol csak lehet, 3 méterre szélesednének a kerékpárutak. Lesznek olyan területek, ahol az adottságok nem teszik lehetővé a 3 méter széles utat, de a törekvés mindenképpen az, hogy egy olyan komfortos kerékpárút legyen, ahol előzni lehet, egymás mellett is lehet kerékpározni, a csoportok egymással szemben is elférnek. Nemcsak az út, hanem az ehhez kapcsolódó szolgáltatások is fejlesztésre kerülnek, pihenők, információs pontok, bringa parkok, túra központok. Ez egy komplex fejlesztés, amelyből értelem szerűen az út élvezi a prioritást. A fejlesztés első üteme kiválasztásra került, a tervezések, közbeszerzések lebonyolítása után már nyár végén, ősszel elkezdődhetnek a felújítások, hogy 2017-re már nagyon sok szakaszon új nyomvonal legyen. A Balaton egyharmada kerülne felújításra az első ütemben, ahol a legveszélyesebb kereszteződések, pontok, szakaszok vannak, vagy kiváltásra kerülnek új nyomvonalak, ahol a turisztikai érték miatt nem megfelelő részen, vagy közút, vasúti sín mellett kellett eddig kerékpározni. Két-három ütemben fog a teljes kör megvalósulni a következő években 2020-ig. – nyilatkozta a Kerékpáros Magyarország Szövetség alelnöke.
Az infrastrukturális fejlesztések mellett a szolgáltatásokban is terveznek újításokat, közös rendszerbe helyeznék a szolgáltatókat, hogy a kerékpárosok könnyen hozzájussanak a szükséges információkhoz.
- Nagyon sok kerékpáros szolgáltató már megjelent a tó körül, csak őket még nem találják azok, akik bringázni mennek. A szolgáltatók rendszerbe foglalása, összekötése, felszerelése különböző eszközökkel, ebben jelenik meg az az előrelépés, amit különböző applikációkkal, informatikai elemekkel egészítünk ki, hiszen aki a Balatonhoz érkezik, már indulás előtt szeretné tudni, hogy mire számíthat, hol tud pihenni. Ha ősszel, tavasszal érkezik a kerékpáros turista a tóhoz, tudja, milyen helyek vannak nyitva, milyen szolgáltatást kaphat, ha problémája van, ha szervizre van szükség, kitől kérhet segítséget, egy szerviz segélyvonal kapcsolódik majd be a rendszerbe. Csomagszállításban is próbálunk mindenkinek segíteni, de maga a kerékpár biztosításában is segítünk, legyen ez akár vállalkozók által biztosítva. Kialakul egy olyan rendszer, ha bármilyen gond adódik, bármely szakaszon, legyen kihez fordulnia a kerékpárosoknak. Ők lesznek azok a civilek, akik megnézik, hogy mikor kell füvet vágni, a táblákat kiegészíteni, esetleg van e baleset, veszélyforrás, szennyeződés az útszakaszokon. Ténylegesen egy jól kerékpározható utat szeretnénk a turisták rendelkezésére bocsátani, komplex szolgáltatási rendszer létrehozásával. – mondta el Németh Zsolt.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.