Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
- A kormányhatározat arról szól, hogy a nemzeti fejlesztési miniszter április 30-i határidővel kapott megbízást arra, hogy ennek az ügynökségnek a kereteit kidolgozza, azt, hogy szervezetileg hogyan fog felállni, ennek milyen osztályai lesznek, ezek hogyan kapcsolódnak. Ami egy nagy örömhír, és azt gondolom, hogy az elmúlt évek egyik legnagyobb sikere az, hogy két turisztikai terület van nevesítve a kormány előterjesztésben, ami alapján a kormány döntött ebben a kérdésben, Budapest és a Balaton. Nehéz volt elfogadtatni azt, hogy a Balaton egy kiemelt terület legyen, hiszen ez egy politikai kérdés is. Egy politikus számára nem lehet csak egyetlen terület fontos az országban, számára ildomos az, hogy minden területet hasonló súllyal kezeljen. – nyilatkozott az új turisztikai ügynökség kapcsán Hoffmann Henrik, a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke.
A turisztikai teljesítmény 75 százaléka a Balatonnál és Budapesten keletkezik, az ország turisztikai teljesítményének fele Budapesten folyik be, 25 százaléka pedig a Balatonnál.
- A turisztikai teljesítmény 75 százaléka itt keletkezik, ezekhez a területekhez érdemes hozzányúlni, itt lehet gyorsan, komoly eredményt elérni. Azzal nem vagyunk előrébb, ha valahol 10-20-30-50 ezer vendégéjszakát tudunk növelni. Azt gondolom, hogy olyan helyeken kell az államnak beszállni a játékba, olyan helyeken kell ösztönzőket beépíteni a rendszerbe, ahol százezres, esetleg milliós nagyságrendben lehet vendégéjszakát növelni. Ez jó lesz másoknak is, hiszen azokon a kisebb területeken, amelyek jelenleg nem hangsúlyosak, azokra is le fog folyni az a turisztikai haszon, amely a kiemelt területeken keletkezik. – mondta el Hoffmann Henrik.
A szakember szerint kérdés az, hogy a balatoni keretrendszer hogyan, milyen módon áll majd fel, hogyan tud közvetlenül beavatkozni a Balaton turizmusában, milyen viszonyrendszert teremt ez majd a jelenlegi szabályozás szerint önkormányzati függéssel kapcsolatban, hogyan lehet ebben a már meglévő civil szervezeteket, egyéb szervezeteket valamilyen módon integrálni, ha más nem, akkor tanácsadói jelleggel.
- Aki belülről ismeri a balatoni szakmát, az kaphasson valamilyenfajta beleszólást ebbe. A meglévő TDM rendszert és azt az infrastruktúrát is érdemes figyelembe venni, hiszen most zajlik éppen a harmadik pályázati kör a TDM-ek életében, százmilliós nagyságrendű infrastruktúrák vannak kiépítve egyes településeken, akár Siófokon, akár Balatonföldváron vagy Balatonfüreden, sok pályázat kötődik hozzá, van egy fenntartási kötelezettség is ezzel kapcsolatosan. Azt gondolom, hogy nekünk, balatoniaknak, a Balatoni Turizmus Szövetségnek is az a dolgunk, hogy valamilyen formában jelentkezzünk, mondjuk azt, hogy itt vagyunk mi is, elvégeztünk már valamilyen munkát, mondjuk azt, hogy ez a munka nem volt haszontalan. Tanultunk civilnek lenni, tanultunk sok mindent egymástól, próbálkoztunk, ugyan erőforrások híján nem mindig látszott meg, hogy mik a törekvések, de van egy kész rendszerünk, annak van egy infrastruktúrája. Ezeket nem érdemes szétszórni, eldobni, hanem illeszteni kell a másikhoz. Vagy éppen legyen szó más olyan fajta, akár leader egyesületekről, akik bármiféle kompetenciákkal rendelkeznek, itt akár a háttértelepülések kapcsán, helyi termék előállítása. Sokféle olyan dolog kapcsolódik a turizmushoz, sokféle olyan dolog integrálható, amit integrálni is kell ezen alkalommal. – nyilatkozta Hoffmann Henrik.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.