Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
Siófoknak Révfülöp önkormányzata ajánlotta fel eladásra a részvényeit. A város képviselőtestülete már több alkalommal állást foglalt arról, amennyiben lehetőség nyílik rá, további részvényeket kíván vásárolni a hajózási társaságban. Így hát élt a lehetőséggel, aminek köszönhetően 0,8 százalékkal nőtt a tulajdoni hányada. A befektetésre a pénzügyi fedezetet a 2013. évi költségvetési tartalékból biztosították. (Összesen 1716 darab, egyenként 20 ezer forint névértékű értékpapírt vásárolt az önkormányzat, amelynek árához hozzájött a tavalyi mérlegadatokból kiszámolt, részvényenként 10 953 forintot jelentő vagyoni érték.) A tulajdonos önkormányzatok egy része azért szeretne túladni a részvényein, mert az tőkejuttatási kötelezettséggel jár, vagy a fejlesztési terveikhez szükséges forrás szeretné így előteremteni. Akárkinek nem lehet eladni ezeket a részvényeket, mert a megváltozott törvények értelmében a balatoni hajózási cég a nemzeti vagyon részévé vált, így korlátozottan fogalomképes, vagyis csak az állam és az önkormányzatok között értékesíthető.
Balázs Árpád, Siófok polgármestere elmondta, hogy miközben más település nem akar részvényt vásárolni, Siófokot sok támadás éri, amiért megteszi, és a hajdani 20 százalékos részesedését mára meghatározó, 41 százalékra növelte. Ezért a város vezetése nyárra szeretné mindenki számára világosan megfogalmazni a hajózási társasággal kapcsolatos stratégiáját, amely nyilvánvalóan az egész régió érdekeit is kell, hogy szolgálja. Egyebek közt szeretnének minden "kiskaput" bezárni, ami lehetővé teszi a cég vagyonának széthordását. A törvényi szabályozás szerint, ugyanis hiába korlátozott a részvények eladásának lehetősége, ha a cég vagyona közben eladható. A polgármester megjegyezte, Balatonfüred és Balatonakali is szeretné megvásárolni a hajózási társaság egy-egy kikötőjét, ami ettől kezdve privatizálhatóvá válna. Siófok jó befektetésnek tartja a hajózási részvények vásárlását, hiszen a társaságban vannak tartalékok, így az több profit termelésére is képes lehet a jövőben. (A tavalyi, mintegy 50 millió forintos nyereség 70 százalékát vették ki osztalékban a tulajdonos önkormányzatok.)
A Balatoni Hajózási Zrt.-ban 2008-ban vált 100 százalékos tulajdonossá 22 balatoni tóparti önkormányzat, amikor bizonyos feltételekkel, ingyenes vagyonjuttatással megkapták az államtól a cég 49 százalékos tulajdoni hányadát a meglévő 51 százalékos részesedésük mellé. Az állam úgy kívánta megoldani a cég versenyképessé tételét és tőkésítését, hogy a vagyonjuttatásért cserébe a településeknek rövid időn belül mintegy 580 millió forintos tőkeemelést kellett végrehajtaniuk, továbbá vállalniuk kellett, hogy 2012. október végéig 1,424 milliárd forintos tőkejuttatásban részesítik a céget. Erre a tőkejuttatásra tavaly öt év haladékot kértek és kaptak a kormánytól az érintettek. A hajózási társaságban a legnagyobb részvényhányaddal bíró települések jelenleg Siófok (41%), Keszthely (12%), Balatonfüred (9%), Balatonboglár (7,5%), Balatonföldvár (5,5%), Balatonlelle (4,5%), több kisebb önkormányzat pedig már csak "beleszólást" biztosító, csekély, 0,3-0,5 százalékos tulajdoni hányadot tartott meg magának a hajdani részvénypakettjéből.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.