Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A vízi- és kerékpáros turizmusban rejlő lehetőségek kiaknázása mellett a mezőgazdaság fejlesztési lehetősége is benne rejlik abban a szándékban, amely a Sió csatorna hasznosításának lehetőségét méri fel. A Tolna Megyei Közgyűlés kezdeményezésére ma a siófoki Thanhoffer villában tanácskoztak arról, hogy a 2014-2020-as fejlesztési ciklusban hogyan lehetne egyfajta élő híddá alakítani a Balatontól a Dunáig futó, három megyén át folyó Siót. A csatorna partján végig kerékpárutat lehetne kiépíteni, amely a hátrányos helyzetű kistelepüléseket is bekapcsolná a turizmus vérkeringésébe. Merthogy látnivaló akad bőven a csodás természeti adottságokkal bíró Sió meder mentén. A csatorna hasznosítása a mezőgazdaság számára is komoly fejlesztési lehetőséget tartogathat.
Vízitározók kialakításával az öntözés, a talajvízszint emelése is megvalósítható volna.
Dr. Balázs Árpád, Siófok polgármestere arról beszélt, hogy a csatorna gazdaságélénkítő hatását az Országos Vízügyi Főigazgatóság is felismerte, s mint mondta a tolna megyei kezdeményezés a Balaton-partján partnerségre talál. A városvezető szerint a csatorna hasznosítását szorgalmazó elképzelés komplexebb azoknál, amelyek az elmúlt évtizedekben láttak napvilágot. Emiatt komoly összefogásra van szükség az érintett megyék, települések, a vízügyi- valamint a mezőgazdasági szakma képviselői között.
Arról, hogy mégis mekkora összegű fejlesztésben gondolkodnak az ötletgazdák a Tolna Megyei Közgyűlés elnöke szerint még korai volna beszélni, hiszen a cél elsőként egy megvalósíthatósági tanulmány elkészítése, amely az ütemezést is tartalmazná. Egy biztos, az elképzelés szerint nem térben behatárolható, szakaszos fejlesztésre van szükség, sokkal inkább időtávlatban meghatározott, egyidejű turisztikai, gazdasági beruházásokra.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.