Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A Kelenföld-Székesfehérvár vonalszakasz tavaly zárult rekonstrukciójával a Budapest és Siófok (Zamárdi) közötti utazási idő 105-114 percről 80-89 percre csökkent. A dél-balatoni vasútvonal fejlesztésével tovább rövidül a menetidő, és ütemessé válhat a menetrend. Szabadifürdő megállóhely - Siófok állomás - Zamárdi felső állomás között új második vágányú szakaszok épülnek. 17 kilométeren zaj- és rezgéscsillapító sínágyazatot, Balatonvilágoson, Siófokon és Zamárdiban összesen mintegy 4 kilométeren zajárnyékoló falat telepítenek, így a Balaton part zajterhelése jelentősen csökken. A gyalogos átjárók és a közúti útátjárók korszerűsítésével biztonságosabbá válnak az átkelési lehetőségek. Siófokon, a Vitorlás utcai új közúti aluljáró megépülésével a nyári forgalmi dugók mérsékelhetők, a különszintű keresztezés pedig tovább javítja a közlekedésbiztonságot. Balatonaliga, Szabadisóstó, Zamárdi felső állomásokon és Balatonvilágos, Szabadifürdő, Balatonszéplak alsó és felső megállóhelyeken magasperonná épülnek át a peronok, kényelmesebbé válik a fel- és leszállás.
Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter elmondta: „A magyar kormány stratégiailag kiemelt feladata a közösségi közlekedés színvonalának fejlesztése, ezen belül is a vasúti vágányhálózat korszerűsítése. A Balaton Magyarország egyik legvonzóbb turisztikai úti célja, rendkívül fontos, hogy a belföldi és a külföldi látogatók gyorsan, kényelmesen és zökkenőmentesen juthassanak el Közép-Európa legnagyobb édesvizű tavához. A vonalszakasz-rekonstrukció újabb bizonyíték legfőbb törekvésünkre, hogy 21. századi színvonalú vasutat építsünk 21. századi módszerekkel. Minden rendelkezésre álló eszközzel azon leszünk, hogy az eddig elért eredményeken és az elkezdett munkafolyamatok továbbvitelén túl tovább gyorsítsuk a közösségi közlekedés modernizációs folyamatait.”
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője hozzátette: A kivitelező első ütemben a 11 napos éjjel-nappali munkavégzés alatt a PM 1000-es 2000 tonnás alépítmény-javító óriásgép segítségével átépíti a Siófok és Zamárdi felső vasútállomások közötti nyíltvonali szakaszt. A technológia a világ legkorszerűbb alépítmény-javítási eljárása, amely minőségben, hatékonyságban és gazdaságosságban is egyedülálló. A géplánc egyik legnagyobb előnye a hagyományos technológiákkal szemben, hogy a meglévő vágány alatt, annak elbontása nélkül végzi el az új alépítmény megépítését. Az 1115 m hosszú gépóriás csapadékos időjárásban is folyamatosan tud dolgozni, 24 órás munkavégzés esetén átlagosan 650-750 métert halad, ami a hagyományos technológia tempójának kétszerese. A gép a meglévő zúzottkőágyazat anyagát újrapattintással érdesíti, rostálja és mossa, így kiváló minőségű ágyazattal adja át a pályát. A védőréteg alsó 15-20 cm-es részét újrahasznosított kőanyagból készíti el, ezzel nagymérvű helyszíni anyag-újrafelhasználást tesz lehetővé.”
A 2015 nyarára befejezendő fejlesztést a Déli-part 2013 Konzorcium végzi, nettó 29,99 milliárd forint értékben az Új Széchenyi Terv keretében, a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával. A dél-balatoni vonal rekonstrukciós munkálatai forrás rendelkezésre állása esetén jövő ősztől a Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy szakasz átépítésével folytatódhatnak.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló Lepsény – Szántód-Kőröshegy vasúti vonalszakasz átépítése kapcsán a kivitelező Déli Part 2013 Konzorcium 2014. szeptember 09-től megkezdi a vágányhálózat korszerűsítését.
Első ütemben a 11 napos éjjel-nappali munkavégzés alatt a PM 1000-es alépítmény-javító géplánc segítségével a kivitelező átépíti a Siófok és Zamárdi felső vasútállomások közötti nyíltvonali szakaszt. A nagygépes technológiával a vállalkozó éjjel-nappal fog dolgozni a fokozott zajterhelés miatt kérjük a lakosság megértését és türelmét. A szükséges előkészítő munkálatokat a kivitelező már megkezdte, így hétvégén is előfordulhat kisebb zavartatás.
Siófokon, a Vitorlás utcánál új közúti aluljárót építünk, ezért a mostani szintbeli vasúti átjárót a vállalkozó az átadásáig várhatóan 2015 tavaszáig lezárta.
Szeptember 08-19 között változó időpontokban az alábbi vasúti átjárók ideiglenesen zárva lesznek:
Siófok, Mártírok útja (gyalogos és közúti átjáró)
Siófok, József utca (gyalogos átjáró)
Siófok, Bethlen Gábor utca (gyalogos és közúti átjáró)
Siófok, Kaáli Nagy Dezső utca (gyalogos átjáró)
Siófok, Tünde utca (gyalogos átjáró)
Siófok, Tihany utca (gyalogos átjáró)
Siófok, Vécsey Károly utca (gyalogos és közúti átjáró)
Zamárdi, Búzavirág utca (gyalogos átjáró)
Zamárdi, Nefelejcs tér (gyalogos és közúti átjáró)
Zamárdi, Tulipán utca (gyalogos átjáró)
Zamárdi, Ibolya utca (gyalogos átjáró)
Zamárdi, Folyó utca (gyalogos átjáró)
A vasúti korszerűsítési munkálatokat csak feszültségmentes állapotban, teljes vágányzár mellett lehet elvégezni, ezért 2014. szeptember 1. és 2015. június 13-án éjfélig a nemzetközi vonatok kerülő útirányon közlekednek, a belföldi vonatközlekedés autóbuszos vonatpótlással vehető igénybe az alábbiak szerint:
2014.09.01. – 2014.12.13. Siófok – Balatonszemes
2014.12.14. – 2015.03.01. Siófok – Szántód-Kőröshegy
2014.03.02. – 2014.06.13. Lepsény – Szántód-Kőröshegy
A módosult menetrendről a www.mav-start.hu/vaganyzar oldalon található részletes tájékoztatás.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.