Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A Balaton kiemelkedő személyisége volt, aki élete utolsó pillanatáig szívén viselte a tó és a balatoni hajózás minden gondját. Jó vitorlázó volt, de sokkal jobban foglalkoztatta a magyar hajózás ügye. A balatoni hajózás igazgatójaként sokat tett a balatoni kikötők és hajózás fellendítésért. Vezetésének idején újultak meg a klasszikus utasszállító motorosok. Fő szervezője volt annak is, hogy a Füreden parti diszkóhelyként senyvedő, 1891-ben épült Helka motoros teljes pompájában visszajusson a vízre. Fő szószólója volt a tó vízszabályozását szolgáló egyetlen hatékony eszköz, a Sió egész évben való hajózhatóvá tételének. Dr. Kopár István 1925. szeptember 25-én született Keszthelyen. A vitorlázást, a hajózást, a Balaton és a vízi élet szeretetét és megbecsülését családban szívta magába, főleg a keszthelyi nagybátyjának, a város főjegyzőjének köszönhetően. Közgazdasági egyetemet végzett Budapesten, majd 1950. június 23-án került a Maharthoz. Kezdetben műszerészként dolgozott, majd az üzemigazgatóság tervosztályán statisztikusként, később tervelőadóként. A Mahart SC vitorlás szakosztály egyik alapítója volt 1950-ben. 1957-től beruházási vezetőként megépítette az Újpesti Hajójavító Üzemet, korszerűsítette a tápéi és a haraszti hajójavítót. 1964-ben a Közlekedési és Postaügyi Minisztérium Tervgazdasági Főosztályán dolgozott. 1965-69 között a Mahart Tervgazdasági Szakosztály vezetője lett. 1969 és 1974 között Siófokon a Balatoni Hajózási Üzemigazgatóság vezetője. Ez idő alatt épült meg négy új balatoni kikötő, a siófoki telep műhelyépülete, útjai, vitorlás tárolója és a hajósszállás. 1974 és 1977 között a Mahart gazdasági vezérigazgató-helyettesekén dolgozott Budapesten. 1977-1982-ig a vállalat bécsi vezérképviseletét vezette. 1982 és 1983 között a csepeli kikötő kereskedelmi, forgalmi vezetője volt. 1983-ban a Kikötői Üzemigazgatóság megszüntetésekor korengedményes nyugdíjazására került sor, de mint nyugdíjas különböző vegyes vállalatok átszervezésében vett részt. 1990 december 1-jén került vissza Siófokra a Balatoni Hajózási Kft. igazgatójaként, és innen vonult nyugdíjba hat évvel később. Munkássága, neve egyet jelent a balatoni hajózással. Jelentős tevékenysége elismeréseként 1975-ben Siófokért-érem kitüntetésben részesült, majd 1996-ban Siófok Város Képviselő-testülete a balatoni hajózás érdekében kifejtett érdemeiért a Siófok Város Díszpolgára kitüntetést adományozta számára. 1996-ban a Magyar Köztársaság Arany Érdemkereszt kitüntetést is megkapta. Élete, a Balaton és a hajók iránti odaadó szeretete példaértékű. Siófok vezetése egyik év eleji rendkívüli ülésén döntött arról, hogy a város saját halottjának tekinti Kopár Istvánt, vállalva a temetés költségeit.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.