Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
A Siófok 2020 Turizmusfejlesztési Munkacsoport májusi ülése kapcsán a csoport kommunikációs szakértője, Ferling József, a Ferling Kft. stratégiai igazgatója mutatta be a munkacsoport működését, főbb feladatait.
- A munkacsoport elsősorban arra hivatott, hogy azokat a kezdeményezéseket, javaslatokat, ötleteket, amik Siófokért megszületnek, a stratégia medrében tartsa, egyfajta szakmai támogatást adjon hozzá. A munkacsoportban próbáltuk összegyűjteni azokat a szakembereket, akik ehhez a legkülönbözőbb területekről hozzá tudják tenni a magukét, mint az önkormányzat, az önkormányzat idegenforgalmi bizottsága, a városi kulturális központ, a városmarketinget koordináló Fürdőegylet TDM szervezet, a Balatoni Hajózási Zrt., és a Feling Kft., mint kommunikációs szakértő. A közeljövőben várhatóan a csoporthoz csatlakozik a Balaton-parti Kft. is. A csoport tagjait az önkormányzat kérte fel, a képviselő-testület delegálhat új tagokat. Várhatóan sokkal szélesebb nem lesz a munkacsoport, hiszen nem lenne hatékony az egyeztető munka. Üléseinket változóan, 2-4 hetente tartjuk, a stratégia által megszabott munkamenet szerint haladunk és feladatunk, hogy az Önkormányzat felé erről elszámoljunk. Kiemelkedően fontos számunkra az önkormányzati testületi támogatás, ami egy ilyen program sikeréhez nélkülözhetetlen. Viszonylag ritka a hazai gyakorlatban, hogy 3 éves stratégai programot fogad el egy testület – mondta el Ferling József.
Miből áll a stratégiai program?
- A Siófok 2020 turizmusfejlesztési program egyedi, turizmusfejlesztés 2.0-nak is nevezzük. Attól egyedi, hogy nem egy zárt műhelyben találják ki, hogy mi a jó irány, hanem a lehető legszélesebb társadalmasítás van benne. A múlt évben egy városi workshopon egész szélesre nyitottuk a kaput, párbeszédet alakítunk ki a legtöbb intézménnyel, szervezettel, egyesülettel. A munkacsoport egy koncentrátum, de nagyon sok párbeszédet kezdeményez kifelé. A fő feladatok időről időre változnak, de a cél a stratégiai program végrehajtása. A stratégiai program egyrészt Siófokot pozícionálja újra, Itt kezdődik a Balaton! szlogen alá gyűjtve minden kezdeményezést, mely jelenthet rendezvényeket, hírverést, fejlesztési programokat. A stratégia másik fókusza, hogy az utazási szokásokhoz igazodva a hétvégékre koncentráljunk. Találjuk meg azokat a hétvégéket, amik a főszezonon kívül esnek, és tegyük Siófokot vonzóvá ezekben az időszakokban is. Ez hozta a Ha hétvége, akkor Siófok! programot, melynek egyik fő eleme volt az egészéves rendezvénynaptár, melyet a munkacsoport koordinált össze. Az idei cél ismét az, hogy a jövő évi rendezvénynaptár időben, akár már őszre összeálljon. Fő célunk, hogy olyan rendezvények kerüljenek ebbe a naptárba, melyek egyfajta minőségi értékeket képviselnek, illeszkednek a stratégia játékosság elvét követő gyakorlatához, ezért a munkacsoport kidolgozott egy rendezvényértékelő rendszert. Jelenleg ennek tesztelése folyik. Feladatunk, hogy javaslatokat fogalmazzunk meg az önkormányzat illetékes bizottságai felé, hogy 2020-ra elérjük a kitűzött célt, Siófok az Itt kezdődik a Balaton! mentén országszerte a jelenleginél is ismertebb településsé váljon. Ne csak a nyár, a napsütés és a Balaton legyen vonzerő Siófokon, hanem az itteni kínálat is, egy olyan karaktere alakuljon ki a városnak, ami csak rá jellemző.
A Siófok 2020 turizmusfejlesztési program az idei évben elnyerte „Az Év Turisztikai Kommunikációs Projektje” díjat is. Mit jelent ez a program tekintetében?
- Az országos Iránytű kommunikációs versenyen arany minősítést kapott Siófok új vizuális arculata, valamint arany minősítést és a verseny nagydíját nyert el a turizmusfejlesztés 2.0 elképzelés. A díjat az újszerű és stratégiában való gondolkodásért érdemeltük ki.
Milyen rendszer szerint valósítják meg a programokat, rendezvényeket?
- A programokat több szinten tervezzük megvalósítani, egyrészt keressük Siófok legerősebb rendezvényét, másrészt fontos, hogy legyenek olyan nagyobb rendezvények, amelyek a különböző időszakokban, szezonokban látványosak, sok látogatót vonzanak, és kellenek kis és közepes rendezvények is, hogy minden hétvégén legyen program az érdeklődőknek.
Számunkra nagyon fontos, hogy minden szezonban megfeleljünk, ezért az értékelési rendszer magasabbra értékeli a főszezontól távolabbi rendezvényeket. Tehát, ha valamelyik esemény ugyanazt a vonzerőt nyújtja egy januári hétvégén, mint egy júniusin, akkor ebből a szempontból a január értékesebb, mert olyan időszakban hoz ide vendégeket, amikor egyébként csendesebb a Balaton. A www.siofokportal.com oldalon online elérhető az egész éves rendezvénynaptár, melyben egy helyen megtalálható minden program.
Mik a rövidtávú tervek?
- Következő lépésként külön stratégiai konzultációt folytatunk a négycsillagos szállodák tulajdonosaival, vezetőivel. Elhatároztuk, hogy milyen módon fogunk tájékoztatást adni mind a képviselő-testület tagjainak, mind a civil szervezeteknek, és milyen módon tartjuk meg a következő közgyűlésen a tájékoztató fórumot. Jelenleg a rendezvényértékelő rendszer tesztelése folyik tovább. Két fontos célunk, hogy a program hozzájáruljon a turizmus növekedéséhez, a vendégéjszakák számának növekedéséhez, valamint növelje Siófok hírnevét itthon és külföldön egyaránt.
Milei Barbara
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.