Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
- Ha az elmúlt néhány hónap pályázati támogatásait is összeadjuk, akkor csak a Somogy 4-es választókörzetben összesen 8,5 milliárd forintnyi támogatási összeg odaítéléséről született döntés. Ismerve a további elképzeléseit a térségben működő önkormányzatoknak, intézményeknek, szervezeteknek, azt mondhatom, hogy a második körös pályázatok beadása vagy folyamatban, vagy előkészítés alatt áll. Ezeknek az elbírálását követően körülbelül 10-12 milliárd forintnyi fejlesztési forrás támogatás elnyerésére lesz lehetősége a választókörzetben működő önkormányzatoknak, intézményeknek. Azt gondolom, hogy ez példa nélküli fejlesztés. Csak egy operatív programot, a TOP-ot érinti, és egy operatív programból ilyen nagy összegű támogatás, ilyen rövid időn belül azt hiszem, hogy még soha nem érkezett hozzánk a térségbe – mondta el siófoki sajtótájékoztatóján Witzmann Mihály.
A területfejlesztési program a Somogy 4-es választókörzet 71 településéből körülbelül 50-60 település számára ad lehetőséget komoly pályázati támogatások elnyerésére, köztük Siófok számára is. Az országgyűlési képviselő Siófok eredményeiről és a közeljövő fejlesztési terveiről is beszámolt:
- A mai napon nyert hivatalos támogató döntést egy 575 millió forintos ipari park pályázat Siófok számára, egy 200 millió forintos csapadékvíz elvezetésre elnyert támogatás, és egy közel 60 millió forintos egészségügyi támogatás az orvosi rendelők fejlesztésére. Néhány hónappal ezelőtt egy 120 millió forintos energetikai pályázatot nyert el szintén a TOP-ból Siófok városa a Baross Iskola fejlesztésére, továbbá a foglalkoztatás, és a képzések támogatására úgynevezett foglalkoztatási paktum keretein belül egy 350 millió forintos támogatást nyert el a város. A közeljövő tervei között szerepel még egy 200 millió forintos Zöld Város program keretein belül megvalósuló város rehabilitációs fejlesztési terv is. Mindezeket összeadva elmondható, hogy csak Siófok, csak a TOP-ból több mint 1,5 milliárd forintos támogatást kapott Magyarország Kormányától – sorolta fel e fejlesztésekre elnyert támogatásokat Witzmann Mihály, aki az utóbbi időben szárnyra kapott, elsősorban ellenzéki megnyilvánulásokra, reagálva hozzátette, a több mint 1,5 milliárd forintos támogatásokból látható, hogy Magyarország Kormányára, a Kormány támogatására Siófok városa, Siófok Város Önkormányzata és az egész térség igenis számíthat.
Uszoda projekt
Siófok Városa döntést hozott egy 33 méteres tanuszoda létesítésének helyszínéről, melyet az országgyűlési képviselő által felajánlott TAO-s pályázati lehetőségből valósítanának meg.
- Idén márciusban egy TAO-s pályázati lehetőséget ajánlottam a város figyelmébe, hiszen három éve az önkormányzati választások óta érdemi lépés a város részéről uszoda létesítésére nem történt. Ezzel szemben csak ellenzéki városvezetői megnyilvánulások voltak, mely szerint a Kormány bünteti Siófokot, mert hogy nem épít ingyenesen tanuszodát. A kormánydöntés arról szólt annak idején, hogy azokban a városokban létesít tanuszodát, ahol a gyermekek úszásoktatása nem megoldott. Siófokon a Siófoki Önkormányzat tulajdonában és üzemeltetésében lévő Galerius Fürdő mind a mai napig úgy hirdeti magát, hogy talán az egyetlen város vagyunk az országban, ahol minden gyermeket megtanítunk úszni. Továbbá az önkormányzattól a minisztériumhoz eljuttatott hivatalos adatközlésben is az szerepel, hogy a gyermekek úszásoktatása Siófokon megoldott. Innentől kezdve okafogyottá válik az a kérdés, hogy a Kormány büntet-e, vagy egész egyszerűen Siófok Önkormányzata adott rossz válaszokat az ezzel kapcsolatban feltett kérdésekre. Ettől függetlenül a probléma adott, hiszen a Galerius Fürdő inkább élményfürdő, mint uszoda. Ezért tartottam fontosnak, hogy ezt a TAO-s pályázat lehetőségére felhívjam a városvezetés figyelmét. Március óta született a pályázat beadásáról egy városi döntés. Olyan komoly sportszakmai partnereket sikerült megnyernem, mint a Magyar Vízilabda Szövetség, vagy a Kaposvári Vízilabda Kft., hiszen az ő szerepvállalásuk nélkülözhetetlen egy TAO-s kritérium rendszer teljesítéséhez. Most már a városnál pattog a labda, innentől kezdve a városnak kell koordinálnia a továbbiakat, melyekhez természetesen minden további segítséget és támogatást megadok. A város azóta döntést hozott a megvalósítás helyszínéről, arról, hogy 33 méteres létesítményt kíván megvalósítani. Fontos, hogy ez egy 30 százalékos önerős pályázat, amelyet a városnak kell hozzátennie ahhoz, hogy uszoda létesülhessen – összegezte a siófoki uszoda projekt állását Witzmann Mihály.
A Déli elkerülő út kérdése
A sajtótájékoztatón Witzmann Mihály a siófoki Déli elkerülő út megépítésének elindításáról is beszélt:
- Azt láthatjuk, hogy az önkormányzati választások óta az elmúlt három évben érdemi döntést ezzel kapcsolatban a városvezetés nem hozott. Ellenzéki rágalmakra szeretnék itt is válaszolni, mi szerint miért nem tesz az országgyűlési képviselő a déli elkerülő út kivitelezése, megépítése vagy előkészítése érdekében lépéseket. Nagyon egyszerű erre a válasz, azért nem tesz az országgyűlési képviselő, mert nincs rá lehetősége egészen addig, amíg a városvezetés erről nem hoz előkészítő döntéseket. Nevezetesen, arra szeretném felkérni a városvezetőket, hogy vegyék végre napirendre a déli elkerülő út kérdését, jelöljék ki a kívánt nyomvonalat, ezzel kapcsolatban, ha kell, a kisajátítási eljárásokat kezdjék meg előkészíteni, a szükséges engedélyeket szerezzék be, a tervdokumentációt készítessék el, ehhez tegyenek mellé egy költségbecslést is. Az országgyűlési képviselő ugyanis akkor tud segíteni és lobbizni egy ilyen rendkívül fontos cél elérése érdekében, ha legalább azt megmondja neki az önkormányzat, hogy mit, körülbelül milyen formában, hol és körülbelül mennyiért szeretnének megépíteni. Amíg ezek az információk nem állnak rendelkezésemre, addig érdemi előrelépést nem tudok tenni. Azt gondolom, hogy soha annyi forrás nem érkezett a Balaton térségéhez, mint a mostani Kormány idején. Most van itt az ideje annak, hogy érdemi lépések, döntések szülessenek végre három év után önkormányzati szinten is. Értem, hogy közelegnek az országgyűlési választások, napi szinten találkozunk ehhez hasonló ellenzéki megnyilvánulásokkal, mégis arra szeretném felkérni akár a város vezetőit is, ellenzéki politikustársaimat, közéleti szereplőket is, hogy legalább a siófoki emberek érdekében, Siófok város fejlődése érdekében tegyük félre a politikát, és fogjunk össze, tegyünk közösen annak érdekében, hogy ezek az eredmények megszülethessenek politikai hovatartozástól függetlenül.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.