Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
Az idei évi szezonértékelő beszámolónkat is pozitív hírekkel tudjuk kezdeni, hiszen a Fürdőegylet tagjainak és a város turizmusban érintett intézményeinek, szervezeteinek visszajelzései, valamint a Tourinform iroda szakmai tapasztalatai alapján az idei turisztikai szezon is jól sikerült és elégedettek lehetünk az eredményekkel. A magyar lakosság többnapos belföldi utazásainak időtartama és az utazások száma alapján a Balaton turisztikai régió évek óta a legnépszerűbb úti cél. 2019 első félévében 5,3 millió napot töltöttek itt a magyar vendégek, átlagosan pedig 4,4 napot, mely közel azonos, mint az elmúlt év hasonló időszakában.
A KSH kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszaka adatai alapján 2019. január és augusztus közötti időszakban Budapest, Hévíz és Hajdúszoboszló volt a három legnépszerűbb település, Siófok pedig az 5. helyen található. A kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött összes vendégéjszaka-szám a 2019. január-augusztus közötti időszakban a külföldi vendégek vonatkozásában 191 836 volt, a belföldi vendégek tekintetében pedig 362 474. A belföldi vendégek átlagos tartózkodási ideje 2,3 nap volt, a külföldi vendégeké pedig 3,4 nap. Budapest után viszont Siófokon található Magyarország legnagyobb magánszálláshely kapacitása, így ez a települések népszerűségének rangsorát még az év végéig befolyásolhatja. Ezt az önkormányzat adóügyi osztályától kapott összes (kereskedelmi-és magánszálláshelyek) vendégéjszaka szám is alátámasztja, amely 2019. januártól augusztusig 956 806 fő volt. Ez 1,5 %-os növekedést mutat a 2018. évi hasonló időszakhoz viszonyítva. Siófokra belföldi turisták érkeznek nagyobb arányban, a külföldi vendégéjszaka-szám pedig főként a májustól augusztusig terjedő időszakban kiemelkedőbb. A belföldi vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken a januártól márciusig terjedő időszakban volt a legkiemelkedőbb. A külföldi vendégek tekintetében a legfontosabb küldőpiacok sorrendben a következők voltak: Németország, Lengyelország, Csehország, Szlovákia és Ausztria.
A 2019. évi pozitív eredményekkel záruló szezon elsősorban a jó időjárásnak és a programgazdag főszezoni hónapoknak köszönhető. Siófok vendégéjszaka-számát a város a 2019-es évre összeállított színvonalas programjainak, a Kálmán Imre Kulturális Központ, a BRTK Könyvtár és Kálmán Imre Emlékház, a SzínPart, a Plázs, a Balatoni Hajózási Zrt. turisztikai szolgáltatásainak, a város vendéglátó egységeinek és szálláshelyeinek, valamint a civil szervezetek megannyi programjának köszönheti. A városi attrakciók tekintetében nagy öröm volt számunkra, hogy az idei évben ismét óriáskerék települt a siófoki nagystrand területére, és a Fordított háznak is nagyon nagy sikere volt, nem elfelejtve természetesen a város ikonikus szimbólumát, a Víztornyot sem. A város 2019. évi marketing keretének köszönhetően egyesületünk az említett intézmények és szervezetek programjainak reklámozásával, a város tudatos marketingkommunikációs stratégiájával és annak kivitelezésével járult hozzá a város sikereihez, melynek köszönhetően Siófok célközönségéhez is elértek a város élményígéretei és programjai. Az integrált marketingkommunikációs kampánynak köszönhető volt az is, melyre a Tourinform irodában büszkék vagyunk, hogy
2018-ban és az idei évben is elnyertük Siófok számára a országos szinten a Marketing Fővárosa díjat. Magyarországon jelenleg 118 Tourinform iroda működik, és a hálózat az ország teljes területét lefedi. A Fürdőegylet üzemeltetésében működő siófoki iroda megalakulása óta a leglátogatottabbak közé tartozik, a 2018. évi összesített adatokat tekintve a 7. helyet foglalja el. Országos jelenség, hogy bár csökken a látogatószám az irodákban, ezzel szemben viszont a betérő vendégek egyre jobban igénylik a személyre szabott, egyedi ajánlatokat, melyek átadására személyesen nyílik nagyobb lehetőség. 2019-ben látogatószám-emelkedés mutatkozott február, április, július, augusztus és szeptember hónapokban a korábbi év adataihoz képest, és a legkiemelkedőbb hónap a július volt, amikor 9601 vendég tért be az irodába. Az irodába betérő vendégek elsősorban a városról elérhető információkat, a programlehetőségeket keresik. Jelentős a város látnivalóival való ismerkedés, illetve a rendezvények iránt megmutatkozó érdeklődés. Idén nyáron az MTÜ országos általános iskolásoknak szóló kampánya, a „Kajla kampány” is élénkítette az iroda forgalmát. Az idei évben az
MTÜ legfőbb célkitűzései között szerepel a Tourinform iroda hálózat megújítása, melynek részeként a siófoki iroda is új külsőt kapott, és a tervek szerint 2020 nyarára máregy teljesen új belsővel várjuk a betérő vendégeket. A Siófoki Fürdőegylet és a Tourinform iroda a városi marketing keret szakmai felelőse, melynek alapját a turisztikai és marketing trendek adják, illetve a Siófok2020 turizmusfejlesztési program. A szakmai hátteret a képzett munkatársak jelentik, akik természetesen fontosnak tartják, hogy naprakészek legyenek a turisztikai és városmarketing témákat, trendeket illetően is. Ezért a csapat 2019-ben is olyan eseményeket vett részt, mint a Magyar Marketing Fesztivál konferencia, a Turizmus gála, az Utazás kiállítás szakmai napja vagy épp az országos turisztikai fejlesztésekről szóló workshopok, TDM konferenciák, az MTÜ Digitális Turizmus konferenciája és egyéb képzések. Természetesen különböző delegációkat is fogadott az iroda a külföldi kapcsolatok erősítése érdekében. A Marketing Fővárosa 2018 cím elnyerésének köszönhetően idén Siófokon házigazdagént köszöntöttük az országos városmarketing konferencia résztvevőit is, majd 2019-ben ismét sikeresen elnyertük a városnak a Marketing Fővárosa címet. Az idei évben is részt vettünk a Balatoni Turizmus Szövetség által életre keltett Nyitott Balaton kampányban, mely azt hivatott bizonyítani, hogy a Balaton régió, azon belül is Siófok egy egész évben látogatásra érdemes úti cél.
A 2016-ban elfogadásra került siófoki középtávú turisztikai koncepcióban található Siófok2020 turizmusfejlesztési program koordinálására létrehozott munkacsoport az idei évben is havi rendszerességgel ült össze a város turizmusának érdekében, melyben a Tourinform iroda aktív operatív szerepet vállal. A programban célul kitűzött imázsváltás (Siófok mint családbarát úti cél) sikerének mérésére a Fürdőegylet létrehozott egy kvantitatív kérdőívet, hogy megtudjuk, a tudatos városmarketing kommunikációval, melyet 2016 óta végez a város a Fürdőegylet szakmai kivitelezésével, milyen irányba alakította Siófok város imázsát, és hogy valóban jó irányba tartunk-e a Siófok brand megalkotásához.
A Fürdőegylet és a Tourinform iroda szakmai segítségével év elején elkészült Siófok város 2019. évi marketing stratégiája, valamint költség- és ütemterve. A 2018-as Siófok50 kampány után 2019-ben a „siófoki élményígéretekre” került a hangsúly, melyek négy évszakon, négy szezonon át tematikusan vezetik végig a város célcsoportját a turisztikai kínálaton. A kiemelt turisztikai termékek állnak a középpontban, amelyek minőségi tartalomba ágyazva, specifikus csatornákon keresztül jutnak el a célközönséghez.
Az aktív és sport-, a gasztro-, a rendezvény-, a kulturális és a családbarát turizmus termékekkel továbbra is a minőségi turizmus fejlesztése a cél, illetve az, hogy Siófok egyre szélesebb körben és egyre nyomatékosabban legyen ismert családbarát úti célként. Mind a saját, mind a fizetett oldalakon történő megjelenést tekintve a legfőbb cél a minőségi tartalom megosztása, hiszen nagyon fontos elemmé vált a tartalom az online marketing világában, középpontba került ezen élményígéretek kommunikálása, a sztorik megosztása. Kiemelt figyelmet kapnak tehát idén a Siófokról megjelenő szöveges, képi és videós tartalmak is, melyek szintén előre meghatározott stratégia mentén készülnek az év során. A városmarketing kommunikáció elemei közé tartoznak a hetente megjelenő PR cikkek is, valamint az országos és külföldi nyomtatott sajtóban megjelenő fizetett hirdetések, de nagy hangsúly kerül az idei évben a televíziós és rádiós megjelenésekre is, hiszen ezen a két csatornán keresztül érhető el a város célközönségének legszélesebb köre. Továbbra is nagy jelentőséggel bírnak a hivatalos városi turisztikai kiadványok is, melyeket az egyesület szerkeszt, és szerte az országban terjesztésre kerülnek.
A kiadványok három nyelven szolgálnak információval a siófoki szálláshelyekről, vendéglátóhelyekről, programokról és attrakciókról. A médiamegjelenéseket tekintve a legfőbb cél, hogy Siófokot megfelelően pozícionálva minél költséghatékonyabb legyen az elérés, és azokat a potenciális látogatókat érjük el, akiknek valós szándékuk, hogy Siófokra látogassanak, és ezzel bevételt generáljanak a város turisztikai ágazatának. Mindez idén kiegészült az élményígéretek kommunikálásával, amelyekben nem fizetett modellek, hanem helyi, hétköznapi emberek szerepelnek, hogy a célcsoport számára minél hitelesebb tartalom jöjjön létre, minél jobban bele tudják képzelni magukat a siófoki élmények átélésébe.
„Az elmúlt hónapokat értékelve a Fürdőegylet és a Tourinform iroda egy igen intenzív turisztikai résztvevője a városnak, és a korábbi évekhez hasonlóan minden évben munkaszervezetével igyekszik a maximális teljesítmény elérésére. A jövőben is szeretnénk minél több szakmai programon részt venni, egy nagyon erős kapcsolatot kialakítani a Magyar Turisztikai Ügynökséggel, a jó kapcsolatot fenntartani az egyesület tagságával, szeretnénk szakmai támogatást nyújtani az önkormányzat részére, összefogni a civil szervezeteket, képviselni a vállalkozói szféra érdekeit, minél professzionálisabban végezni a város marketing kommunikációját annak érdekében, hogy az elkövetkezendő években is magabiztosan kijelenthessük, hogy Itt kezdődik a Balaton!” – mondta Stadler-Szentpéteri Ildikó a siófoki Tourinform iroda vezetője.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.