Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
Az idei szezon kicsit késve indult be, a foglalások számát befolyásolta az iskolai szünet ideje, hiszen főleg a családos belföldi turisták érkeznek a nyári időszakban városunkba, azonban a statisztikák alapján elmondható, hogy nemcsak hosszabb időre utaztak, de ezzel együtt többet is költöttek a magyarok. A nyaralók 70-80 százaléka volt belföldi, de a lassú tendencia alapján már a külföldi vendégek is nagyobb számban érkeztek újra a városba (főleg a szomszédos országokból, valamint a régi, osztrák, német küldőpiacokról). A környékbeli fesztiválok időszakában több fiatal (25-35 éves) érkezett a városba, de túlnyomó részben a családosok és a középkorúak voltak jellemzőek. Az októberi képviselő-testületi ülésen a turisztikai szezonértékelés kapcsán Hegyi Károly, a Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület elnöke kiemelte, hogy Siófok legnagyobb problémája a hatalmas kihasználatlan szálláskapacitásban rejlik.
- A csúcsszezon szinte megtelt, azt még jobban erősíteni nem biztos, hogy jó irány, viszont a város több évszakossá válásában nagy lehetőségek rejlenek még, amin mi is folyamatosan munkálkodunk. Ehhez szükségesek a turistákat vonzó, főszezonon kívüli programok – mondta Hegyi Károly.
A Fürdőegylet abban látja a lehetőséget, hogy a jól ismert nyári kínálat mellett elsősorban a belföldi piacon, majd később külföldön is az egész éven át élvezhető turisztikai desztináció szerepét töltse be Siófok, hiszen erre mind a szálláshely-kapacitás, mind a szolgáltatói kör alkalmas lenne. Erre szolgál a Nyitott Balaton kampány is, amelynek célja, hogy megmutassa: a régió nemcsak a nyári, fürdőzésre alkalmas időszakban jelenthet vonzó úti célt a turisták számára, hanem tavasszal és ősszel is képes olyan kínálatot biztosítani, amiért érdemes ideutazni. A kampány jelenleg négy sikeres akción van túl, idén tavasszal és ősszel az egész országot megmozgatva több mint 200 programot valósított meg a régióban. Tavasszal több mint 400, ősszel közel 300 balatoni szolgáltató csatlakozott a kezdeményezéshez. A Fürdőegylet célja, hogy Siófok minél nagyobb médiamegjelenést kapjon, erősödjön a város marketingje. Ennek érdekében az idei évben is lehetőséget biztosított külföldi és belföldi delegációk, újságírók fogadására, amelyek által tovább terjedt a város jó híre. Marketing kampányaiknak köszönhetően Siófok megjelent a Magyar Konyha gasztronómiai magazin különszámában, egy macedón utazási műsorban, a Kerékpártúra című televíziós magazinműsorban, valamint a Balaton projekt Balatoni kerékpáros kiadványában. A Fürdőegylet működteti Siófok város hivatalos turisztikai weboldalát, amely ebben az évben teljes dizájn- és tartalomfrissítésen esett át. Az egyesület a nyári szezonban az önkormányzat támogatásával saját szervezésű, 10 napos rendezvénysorozatot valósított meg. A Siófoki Borpart és Fröccsfeszt gazdagította a város nyári programkínálatát.
A testületi ülésen Hegyi Károly a Petőfi sétány és környékének új fejlesztési koncepcióját is kiemelte, amely hamarosan a testület elé kerül, valamint a Beach Club ügyét hangsúlyozta, amely meghatározó pontja városunknak.
- Álláspontunk szerint szerencsésebb lenne a jövőben egy egész területként kezelni a Petőfi sétány, Beach Club, Nagystrand területét – javasolta a Fürdőegylet elnöke. A Beach House üzemeltetésével kapcsolatban a Siófoki Fürdőegylet tapasztalata, hogy a programok hirdetése a mindenki számára ismeretes okok miatt elhúzódott, ezért július 3-án volt a nyitókoncert. A programokról kizárólag szinte csak a Facebookonon lehetett tájékozódni, a koncertek színvonaláról többnyire a turistáktól kapott információk alapján megállapítható volt, hogy néhány rendezvény csalódásra adott okot. A Tourinform iroda is részt vett a jegyértékesítésben, amely tapasztalataik szerint nem zajlott mindig zökkenőmentesen. Ezen okok miatt kérte a Fürdőegylet a képviselő-testületet, hogy a jövő évben a Beach House üzemeltetőjének megválasztásával kapcsolatban a főszezon kezdetét szem előtt tartva járjon el, és tegyék lehetővé, hogy a Fürdőegylet véleményezési joggal élhessen, hiszen számos tagjukat érinti ennek ügye. A Fürdőegylet által üzemeltetett Tourinform iroda 2015-ben is minősített eredményt ért el, így kiemelt megjelenési és promóciós lehetőséggel, kiállítási megjelenéssel élhet a 2015. július 1. és 2016. június 30. közötti időszakban. A június, július, augusztus hónapokban üzemeltetett fiókiroda idén nyáron a Tesconál működött, forgalma azonban a vártnál rosszabbul alakult, ezért működésének, illetve helyének véglegesítését újra kell tárgyalni. A testületi ülésen Hamvas Péter alpolgármester egy turisztikailag frekventáltabb területre, a Mártírok útja végén található csomópontra javasolta az információs pont áthelyezését. A javaslattal a Fürdőegylet elnöke is egyetértett, sőt hozzátette: a filiálé méretét, kapacitását tekintve nemcsak infópont, hanem akár a rendőrséggel, mentőkkel közreműködve egy biztonsági pont is lehetne a jövőben.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.