Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
- Október végén, amikor átvettem a DRV irányítását, a cég már elég nehéz anyagi helyzetben volt, cselekedni kellett. Ezért megszületett az az igény, hogy az adott helyzetet kezelnünk, rendeznünk kell, kollégáinknak hosszú távú, stabil munkahelyet kell biztosítani, mindeközben fogyasztóinknak is folyamatosan kiváló minőségű szolgáltatást kellett nyújtanunk. Racionalizálásról nem beszélnék, a szervezet átalakításról beszélünk, amely egy folyamat, amit szakmai munka előzött meg. Nem tudom, hogy a szervezeti átvilágítás mikor ér véget, de minél előbb szeretnénk ezt befejezni. Látszik, hogy a cég átalakítására szükség van, hiszen vannak olyan munkafázisok, területek, olyan párhuzamos tevékenységek, amelyek összevonása és átsrukturálása után egy hatékonyabb működésre leszünk képesek. – nyilatkozta Volencsik Zsolt, a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. vezérigazgatója.
A DRV veszteséges működése a közmű szolgáltató speciális helyzetéből is adódik, ugyanis a Balatonnál vannak a legrosszabb állapotban a vízi közművek, a felújítások elmaradtak, de mindeközben a cég nagyszámú szezonális felhasználót is kiszolgál. A fogyasztók fizetési hajlandósága is csökkent, a fogyasztók tartozásai jelentősen felhalmozódtak, ami további veszteségeket okoz a DRV számára, díjemelésre mégsem kell számítaniuk a fogyasztóknak.
- A veszteségünk és nehézségeink okát négy problémára vezettük vissza. Az első, hogy egy olyan működési modellben működik a DRV, mint az összes többi vízközmű szolgáltató, ugyanakkor ez probléma, mert a DRV-nek egy speciális helyzete van, amelyből adódóan egy speciális működési modellre van szüksége, hogy gazdaságosan lehessen működtetni. A második probléma, hogy az országban a mi területünkön vannak a legrosszabb állapotú vízi közművek, az elöregedett csőhálózat, elmaradt felújítások okán. A harmadik, hogy a hálózat kapacitása egy korábbi igényekhez van kialakítva, jelenleg ennek csak a töredéke van állandóan kihasználva, a karbantartási költségeink viszont állandóak, sőt a felújítások hiánya miatt ezek a költségek növekednek. A negyedik probléma szintén a DRV speciális a helyzetéből adódik, mert a cég egyedülállóan szezonális felhasználókat is nagy számban kiszolgál a Balatonnál, illetve a Velencei tónál, ami miatt az árbevételünk is ciklikusan változik. Van még egy probléma, ami az utóbbi időben kicsit megnőtt, a fizetési hajlandóság romlott. Hozzá kell tennem, hogy nyilván alapszükséglet, és az egyik legolcsóbb közszolgáltatás, ennek ellenére a fogyasztók körében gyakran előfordul, hogy ezt a számlát nem fizetik be, amely nyilván jelentős befolyással van a likviditásunkra. 2016 februárjában 2,6 milliárd forinttal tartoznak a fogyasztók a DRV-nek, a lejárt kintlévőségekből a közületi 530 millió forint körülire, a lakossági több mint 2 milliárd forintra tehető. A 365 napon túli lejárt kintlévőség 1,6 milliárd forint. – részletezte a problémákat Volencsik Zsolt vezérigazgató.
A működési problémák ellenére a Dél-Balatoni szennyvízhálózat kiépülésével a térségben Európai Uniós forrásból számos fejlesztés valósult meg, szennyvíztisztító műveket újítottak fel, bővítettek, folyamatban van a siófoki szennyvíztisztító telep építése is.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.