Magazin
Az első magyar kutatónő, aki az Antarktiszon...
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Csaknem ötven év után húzta haza a szíve Siófokra.
Kálmán Imre-fotókiállítás nyílt a világhírű operettkomponista születésnapján, október 24-én a KIKK előtti téren. November 26-ig...
Turizmus, 2020: a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma alapján Balatonfüred áll az élen, de ha a magánszálláshelyekét is...
Az alapképzés központjának elhelyezésénél két helyszín jöhetett szóba, Fonyód és Siófok. A hírek szerint az előbbinél többek között nem voltak biztosítva az infrastrukturális feltételek, így Siófokra került a KLIK. Jelenleg a városi kollégium földszintjén dolgoznak a szakemberek, nemsokára a felső szintjét is megkapják, a Családsegítő Központ pedig visszaköltözik a Batthyány utcába.
- Siófok mindig járási és tanügyi központ volt, középen helyezkedik el, hiszen 4 járás tarozik ide, Tab, Fonyód, Marcali, Siófok. Marcaliban ügyfélszolgálati iroda lesz, így egyértelmű volt, hogy Siófok lesz a központ - mondta dr. Grúberné Kispál Andrea a KLIK igazgatója- harminchárom fővel fog működni a központ, a költségvetése
most 8,3 milliárd forint, amikor átvesszük az intézmények működtetését, akkor eléri a 10 milliárdot. A közalkalmazotti létszám 1500 fő, a tanulólétszám körülbelül 10 300 fő, és összesen 71 intézmény tartozik a tankerületi központhoz. Ez egy átmeneti állapot, januárban áll fel a siófoki oktatási centrum, addig nekünk azt elő kell készíteni, fel kell építeni. Ezt tulajdonképpen úgy kell elképzelni, hogy egy menedzserközpont lesz, egy kiszolgálóegysége az iskoláknak, amely egyrészt szakmai támogatást ad, másrészt a gazdasági dolgokra felügyel. Így az intézményeknek is saját költségvetése lesz, az igazgatók figyelik a dologi kiadásokat, azok felett ők rendelkeznek, tehát nem kell a központhoz fordulniuk, ha például egy doboz krétára van szükség, hanem megrendelik és figyelik, hogy a finanszírozásban hol tartanak. Azaz van egy felhasználható pénzösszegük, amelyet saját maguk oszthatnak be - részletezte az igazgatónő.
A siófoki Széchenyi István Általános Iskola igazgatónője, Vincze Judit lapunk kérdésére elmondta, hogy személy szerint nagyon örül, hogy Siófok maradt a tankerületi központ, szerinte a helyi iskoláknak is ez a legjobb. A mindennapi ügyeket személyesen kell intézni, ez így könnyebb, rugalmasabb, nem kell más városokba utazni. Az igazgatónő elmondta azt is, hogy elsősorban munkajogi és gazdasági ügyekben számítanak a tankerület
segítségére.
Szamosi Lóránt szerint a siófoki oktatás átalakulása akkor fog jelenteni valamit a városnak, hogyha ezt ki is tudják használni, meg tudják tölteni tartalommal.
- Egy oktatási szakembernek az jut legelőször eszébe, hogy hogyan lehet a hármat összekapcsolni. Alapképzés, középfokú oktatás, szakképzés, felsőoktatás. Mi pont középen helyezkedünk el ebben a lineáris vonalban, hiszen mi az alapfokra vagyunk ráutalva, ránk viszont a felsőfok van utalva. Ha megtaláljuk a közös kapcsolódási pontokat - nekünk ugye főleg a felsőoktatás felé - amikkel tudunk egymás hasznára válni, tehát mi tudunk például tanulókat irányítani a Gábor Dénes képzéseire, akkor elérte a célját, és Siófok elmondhatja magáról, hogy méreteihez képest nagyobb jelentősége van a megye oktatásában, mint más hasonló jellegű városnak. Siófok szakképzés szempontjából azért van szerencsés helyzetben, mert egy vonalra lehet felfűzni az öt iskolát - ez igaz egyébként a KLIK tankerületére is, ami a tabi, a siófoki, a fonyódi és a marcali járás területét fedi le - a megye legfejlettebb gazdasági régiója és ehhez a gazdasági fejlettséghez tudunk hozzátenni - mondta a főigazgató.
Hamvas Péter, a Gábor Dénes campus igazgatója arról beszélt, hogy a felsőoktatásnak szerepe lehet a város létszámának növelésében, a fiatalság megtartásában, de a legfontosabb, hogy az oktatásnak, felsőoktatásnak nagy szerepe van abban, hogy olyan cégeket csábítsanak a városba, akik magas hozzáadott értékű szolgáltatással, termékkel foglalkoznak.
- Viszonylag hosszú és kissé rögös út vezetett az új felsőoktatási képzések elindításához, ezúton is szeretném megköszönni Witzmann Mihály országgyűlési képviselőnek a segítségét. Jelenleg gőzerővel dolgozunk ,és a cél az, hogy olyan szakembereket képezzünk, akik hasznára válhatnak a jövőbeni Siófokra települő vállalkozásoknak. Példának okáért nemrég Splitben - ami egy tengerparti város - győződhettem meg arról, hogy működik ez, hiszen ott van az Ericssonnak egy kutatóközpontja, mivel van informatikai felsőoktatás a városban. Az összes ilyen és hasonló cég oda települ, ahol megvan a megfelelő tudásbázis. Jelenleg az informatikában keresik a legtöbb embert, 26 000 szabad álláshely van Magyarországon. Ha megvan a városban a képzés, akkor biztosítható Siófokon a cégek letelepedése - ezért is van szükség ipari parkra többek között - és munkahelyek vagy akár már gyakorlati helyek jönnek létre a főiskoláról kikerült diákoknak - nyilatkozta az igazgató. Egyébként jelentkezett már siófoki cég, amely már általánosiskolásoknak is tartana informatikai fakultációt a campus épületében, de terveznek például bentlakásos informatikai tábort is, jövő év szeptemberétől pedig várják az amerikai egyetem csatlakozását.
Witzmann Mihály országgyűlési képviselő érdeklődésünkre elmondta:
- A siófoki oktatás tudatos, koncepciózus fejlesztésével és erősítésével a jövőt építjük. Az ezzel kapcsolatos feladatokba magam is örömmel kapcsolódtam be. Sikerült elérni, hogy a Szakképzési Centrum nem csak a megyeszékhelyen, hanem Siófokon is létrejöhetett, a Gábor Dénes Főiskola érkezésével pedig hosszú évek után, Siófok ismét felkerült a magyar felsőoktatás térképére. Óriási eredménynek tartom azt is, hogy az eredeti elképzelésekkel szemben a siófoki, tabi, fonyódi és marcali körzetekből létrejött új tankerület központjának végül nem Fonyódot, hanem Siófokot jelölte ki a Minisztérium. Mindvégig hittem abban, hogy az oktatásban betöltött központi szerep stratégiai jelentőséggel bír a térség és Siófok számára egyaránt. Ma már kijelenthető, hogy mindez megvalósult, vagyis a lehetőségek adottak. Az igazi eredmény viszont az lesz, ha a minőségi oktatás révén, a tanulók magasan kvalifikált szakemberekként találhatják meg helyüket az életben.
2021. 01. 23.
2021. 01. 12.
2020. 12. 24.
2020. 12. 20.
2020. 12. 06.
2020. 11. 11.
2020. 10. 04.
2020. 09. 12.
2020. 08. 16.
2020. 07. 25.
2020. 06. 25.
2020. 05. 10.
2020. 04. 05.
2020. 02. 24.
2020. 02. 23.
2020. 02. 21.
2020. 01. 31.
2020. 01. 27.
2020. 01. 11.
2019. 12. 27.
2019. 12. 14.
2019. 12. 14.
2019. 11. 11.
2019. 10. 28.
2019. 10. 26.
2019. 10. 25.
2019. 10. 21.
2019. 10. 12.
2019. 10. 08.
2019. 10. 06.
2019. 10. 04.
2019. 10. 03.
2019. 10. 01.
2019. 09. 23.
2019. 09. 20.
2019. 09. 19.
2019. 09. 18.
2019. 09. 16.
2019. 09. 15.
2019. 09. 08.
2019. 09. 02.
2020. 10. 29.
2020. 07. 09.
2020. 05. 06.
2020. 02. 19.
2020. 01. 29.
2020. 01. 28.
2020. 01. 18.
2019. 12. 18.
2019. 12. 14.
2019. 10. 27.
2019. 10. 22.
2019. 10. 11.
2019. 10. 10.
2019. 09. 26.
2019. 09. 25.
2019. 09. 24.
2019. 09. 22.
2019. 09. 21.
2019. 09. 17.
2019. 09. 13.
2019. 09. 12.
2019. 09. 09.
2021. 01. 23.
2020. 11. 30.
2020. 08. 31.
2020. 03. 10.
2020. 03. 03.
2020. 02. 07.
2020. 01. 19.
2019. 11. 10.
2019. 11. 06.
2019. 11. 05.
2019. 11. 03.
2019. 11. 02.
2019. 10. 29.
2019. 10. 19.
2019. 10. 05.
2019. 09. 14.
2019. 09. 11.
2019. 09. 07.
2019. 08. 30.
2019. 08. 23.
2019. 08. 22.
2019. 08. 15.
2019. 08. 14.
2021. 01. 11.
2020. 12. 13.
2020. 10. 29.
2020. 10. 17.
2020. 09. 27.
2020. 09. 13.
2020. 08. 26.
2020. 08. 24.
2020. 08. 16.
2020. 08. 09.
2020. 08. 02.
2020. 07. 23.
2020. 07. 11.
2020. 06. 22.
2020. 05. 04.
2020. 04. 09.
2020. 03. 17.
2020. 03. 07.
2020. 02. 18.
2020. 02. 09.
2020. 02. 02.
2020. 01. 26.
2020. 01. 22.
2020. 01. 21.
2020. 01. 12.
2020. 01. 10.
2020. 01. 09.
2020. 01. 05.
2019. 12. 14.
2019. 11. 07.
2019. 10. 23.
2019. 10. 20.
2019. 08. 25.
2019. 08. 06.
2019. 07. 31.
2019. 07. 28.
2019. 06. 27.
2019. 06. 13.
2019. 05. 31.
2019. 05. 23.
2019. 05. 14.
2019. 04. 22.
2019. 04. 06.